کنفرانس محرمانه اپل با محوریت هوش مصنوعی

اپل یک کنفرانس محرمانه با مضمون هوش مصنوعی برگزار کرد؛ ربات چت اپل هم در راه است؟

بلومبرگ می‌گوید که اپل این ماه یک کنفرانس محرمانه با محوریت هوش مصنوعی برگزار کرده است. آیا این شرکت به‌دنبال رونمایی از رقیب ChatGPT است؟

ماه جاری میلادی، اپل یک کنفرانس داخلی با تمرکز روی هوش مصنوعی را برای کارمندانش برگزار کرده است. رویداد که به کنفرانس WWDC داخلی شهرت دارد، هر ساله برگزار می‌شود. با توجه به اینکه گوگل و مایکروسافت از پروژه‌های هوش مصنوعی خود رونمایی کردند و ربات چت ChatGPT حسابی سر و صدا کرده است، بسیاری از مردم منتظر یک رونمایی بزرگ و مهم از سوی اپل هستند.

بلومبرگ می‌گوید که کنفرانس هوش مصنوعی اپل کاملاً محرمانه برگزار شده است، اما این نشریه توانسته به برخی از جزئیات این مراسم که نطق اصلی آن توسط تیم کوک، مدیرعامل اپل قرائت شده، دست پیدا کند. مارک گورمان در جدیدترین نسخه روزنامه Power On می‌گوید که کوک صحبت‌های زیادی را در نطق اصلی خود مطرح نکرده است. به‌طور مثال این شرکت کارمندان بخش هوش مصنوعی خودش را ستایش کرده و عنوان کرده که «استعدادهایی که ما در اینجا داریم، جزو بهترین‌ها هستند».

خبری از معرفی رقیب ChatGPT در کنفرانس محرمانه اپل نبوده است

اپل در این رویداد داخلی به شرح پیشرفت‌ها و دستاوردهای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی شرکت خودش پرداخته است. در بروشور این رویداد، مدیر بخش هوش مصنوعی اپل به کارمندان زیر دست خودش گفته است که «یادگیری ماشین سریع‌تر از هر زمان دیگری در حال حرکت است و استعدادهای این کمپانی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند.

ربات ChatGPT

ولی برخلاف انتظار همه، هیچ چیز مهمی برای مشتریان و کاربران مطرح نشده است. به‌همین خاطر هم مارک گورمان بعید می‌داند که اپل در این کنفرانس محرمانه یک رقیب برای ChatGPT و جستجوگر جدید Bing مایکروسافت رونمایی کرده باشد.

مایکروسافت در روزهای گذشته خبر از ادغام ربات چت محبوب ChatGPT در داخل جستجوگر بینگ خود داد. در ادامه گوگل نیز یک رقیب جدید برای این هوش مصنوعی به‌نام Google Bard را رونمایی کرد. و حالا بسیاری از علاقه‌مندان اپل انتظار دارند که این کمپانی هم از پروژه‌ای مشابه رونمایی کند. در حال حاضر اپل یک دستیار مجازی به‌نام Siri دارد که در آیفون‌، آیپد، مک بوک و کلیه محصولات این شرکت حضور دارد. اگر هم قرار باشد روزی اپل بخواهد یک ربات چت را پرورش دهد، Siri بهترین گزینه است.

کنفرانس محرمانه اپل با محوریت هوش مصنوعی

در حال حاضر اپل قادر به تولید قدرتمندترین پردازنده‌های موبایل جهان است که می‌توانند در یک چشم به‌هم زدن، تریلیون‌ها عملیات را پردازش کنند. ولی ما نمی‌خواهیم دلتان را الکی خوش کنیم. چرا که قرار نیست این شرکت در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خودش موسوم به WWDC از چنین پروژه‌ای پرده برداری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*