میم کوین های آینده دار

آیا میم کوین های آینده دار فرصتی برای سرمایه گذاری هستند؟

عبارت میم کوین های آینده دار اصطلاحی است که شاید از نظر افراد زیادی یک شوخی در نظر گرفته شود. اما این واقعیت وجود دارد که طبق داده‌های قیمتی از ابتدا تا به امروز، بعضی از این میم‌ کوین‌ها افزایش قابل‌توجهی در قیمت خود داشته‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت عبارت میم کوین های آینده‌دار برای برخی از این کوین‌ها که تا به امروز منتشر شده‌اند، صادق است و می‌توانند در بازار رمزارزها بسیار تعیین‌کننده باشند.

میم‌کوین‌ها رمزارزهایی بر پایه الگوهای رفتاری

میم‌کوین، یک اصطلاح در فضای ارزهای دیجیتال است و اغلب به رمز ارزهایی نسبت داده‌ می‌‎شود که هدف آن‌ها در ابتدا از الگو‌های رفتاری طنز گرفته شده است. درحالی‌که میم‌کوین‌ها ممکن است سرگرم‌کننده باشند. همچنین سرمایه‌گذاری‌های بسیار پرریسکی هستند و ممکن است ارزش ذاتی کمی داشته باشند یا به طور کلی بی‌ارزش باشند.

دوج‌کوین، شیبا اینو، فگ و سایر رمزارزهایی که ممکن است جنبه‌های سرگرمی بیشتری ارائه دهند، در این دسته قرار می‌گیرند. البته در این میان استقبال معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال از خرید ارز فگ نشان از امیدواری آنها نسبت به رشد قیمت این رمزارز در آینده است. هنگام خرید یا معامله میم‌کوین‌ها، درک ریسک‌ها برای جلوگیری از نوسانات و ضررهای غیرمنتظره بسیار مهم است.

بهترین میم‌‌‌کوین‌ها تا به امروز

میم‌کوین‌ها نوعی ارز دیجیتال هستند که از طریق طرفداران و علاقه‌مندان آنلاین و پرشوری که دارند از رشد توکن خود حمایت می‌کنند. برای نمونه قیمت ارز دیجیتال فلوکی از پایین‌ترین سطح تاریخی خود تا به امروز بیش از 223 هزار درصد رشد قیمت را برای معامله‌گران خود در بازار ارزهای دیجیتال به همراه آورده است.

در طول رونق بازار رمز ارزها در دوره ۲۰۲۰ الی ۲۰۲۱، دوج‌کوین و شیبا اینو به‌عنوان بهترین میم ‌کوین ‌های دنیا برای کسب سود شناخته شده‌اند. البته اخیراً این محبوبیت به آن دسته از میم‌کوین‌ها که کمتر شناخته شده‌اند، مانند بیبی دوج (Baby Doge)، دوج ایلان مارس (Dogelon Mars)، فلوکی (FLOKI)‌ و دوج چین (Dogechain) نیز توسعه یافته است.

میم کوین های آینده دار

ارزهای دیجیتال و میم کوین های آینده دار

طبق داده‌های سایت تحلیلی کوین مارکت کپ، بیش از ۶۳۰۰ ارز دیجیتال در دسته میم‌کوین‌ها فهرست شده‌اند. با این حال، بسیاری از آن‌ها به طور فعال معامله نمی‌‎شوند و به‌طور مؤثر بی‌ارزش هستند. دوج‌کوین، شیبا اینو، بیبی دوج، بن شیبا سواپ (Bone ShibaSwap)، دوج ایلان مارس و فلوکی شش میم‎ کوین برتر بازار ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار هستند که امکان خرید و فروش آنها در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس برای معامله‌گران رمز ارز ایرانی با کارمزد پایین و امکان نگهداری در کیف پول امن وجود دارد. 

شش میم‌کوین برتر معرفی شده در بالا از نظر مارکت کپ به ترتیب بیش از ۱۱ میلیارد، ۷ میلیارد، ۴۹۶ میلیون، ۲۵۱ میلیون، ۲۱۴ میلیون و ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارند. در ادامه برخی از این میم‌ کوین‌ های آینده ‌دار و ارز فگ توکن را معرفی کرده و نحوه خرید و فروش آن‌ها در صرافی‌های ایرانی را آموزش خواهیم داد.

معرفی ارز دیجیتال فگ

بیشتر رمزارزها فقط یک بلاکچین را برای استفاده انتخاب می‌کنند. از این رو، نمی‌توان به‌راحتی توکن‌های چنین پروژه‌هایی را از طریق بلاک‌چین‌های مختلف ارسال کرد. برای حل این مشکل پروژه فگ توکن، توکن‌های خود را در هر دو شبکه بلاکچینی مشهور یعنی اتریوم با استاندارد ERC-20 و بایننس‌کوین با استاندارد BEP-20 توسعه داده است.

فگ توکن یک رمزارز ضد تورمی است، به این معنی که با گذشت زمان کمیاب‌تر می‌شود. در واقع، الگوریتم استفاده شده در این پروژه به این صورت است که وقتی سرمایه‌گذاران توکن‌های خود را معامله می‌کنند، هزینه تراکنش ۲ درصدی می‌پردازند که نیمی از این هزینه سوزانده می‌شود و نیمی دیگر بین دارندگان توکن باقی‌مانده توزیع می‌شود. لازم به ذکر است که بسیاری از پروژه‌ها در بایننس اسمارت چین از توکنومیک مشابه پیروی می‌‎کنند.

پروژه ارز دیجیتال فگ توکن یک اکوسیستم کامل را ارائه می‌دهد که با تمرکز بر توسعه و تکامل نحوه عملکرد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ساخته شده است. این پروژه شامل یک صرافی FEG برای تبادل رمزارزها و ارائه نقدینگی به توکن‌ها است، همچنین پلتفرم اف‌رپس (FWraps) که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال دیگری از جمله کاردانو، دوج‌کوین و یا ریپل را سپرده‌گذاری کرده و پاداش دریافت کنند.

به‌علاوه این پروژه، فگ‌ترک (FEGtrack) را ارائه می‌‎دهد که یک برنامه موبایل و وب‌سایت است که به کاربران امکان پیگیری پاداش‌های دریافتی با توکن FEG را می‌دهد. پروژه فگ همچنین اسمارت‌دیفای (Smart DeFi) را معرفی می‌کند که آن را «آخر نوآوری» می‌نامد. به گفته توسعه‌‎دهندگان این پروژه، اسمارت دیفای با از بین بردن نیاز به استخرهای نقدینگی، تأمین مالی غیرمتمرکز را ایمن‎تر و کارآمدتر کرده و بازده بهتری را فراهم می‌کند.

اسمارت‌دیفای به کاربران این امکان را می‌دهد که توکن‌هایی باپشتوانه دارایی‌های اصلی ایجاد کنند. سپس کاربران می‌توانند بین دارایی اصلی و توکن‌های ایجاد شده مانند fBNB یا fETH معامله کنند. FEG همچنین یک پروتکل وام‌دهی به نام اسمارت‌لند (SmartLend) ارائه می‌دهد که به کاربران این امکان را می‌دهد که در مقابل وثیقه رمزارزهای خود، وام بگیرند.

بنیان‌گذار ارز دیجیتال فگ، یک حساب کاربری کاملاً فعال در توییتر با بیش از ۴۰۰۰۰ دنبال‌کننده دارد و خود را به‌عنوان «یک متخصص حرفه‌ای و بسیار قابل‌اعتماد بلاکچین با سال‌ها تجربه» توصیف می‌کند که کارهایش به تکامل زیرساخت‌‎های مالی غیرمتمرکز کمک می‌کند. مهم‌تر از همه این است که او مدعی شده که به طور انحصاری و تمام‌وقت روی پروژه FEG کار می‎‌کند.

در رابطه با لیست شدن ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف، هر ارز دیجیتالی بسته به میزان محبوبیت یا اعتباری که برای خود پیدا می‌کنند، می‌توانند صرافی‌های بیشتری را متقاعد کنند که آن‌ها را در لیست معاملاتی خود قرار دهند. 

از آنجایی که پروژه فگ توکن یک اکوسیستم کاملاً پیچیده با ابزارهای مالی غیرمتمرکز ارائه می‌دهد، توانسته محبوبیت قابل قبولی به دست آورد و در صرافی‌ها لیست شود. به همین ترتیب، صرافی او ام پی فینکس نیز تصمیم گرفت که ارز فگ را در لیست رمزارزهای معاملاتی خود قرار دهد.

ارز دیجیتال فلوکی

در ژوئن ۲۰۲۱، ایلان ماسک توییت زد که نام حیوان خانگی خود یعنی شیبا اینو را «فلوکی» خواهد گذاشت. همین امر منجر به تولد میم کوین فلوکی اینو شد. فلوکی اینو که اکنون با نام فلوکی شناخته می‌شود، ممکن است بسیار شبیه به دوج‌کوین کار خود را آغاز کرده باشد، اما بررسی جزئیات بیشتر نشان می‌دهد که این میم‌کوین بسیار فراتر رفته است.

میم کوین های آینده دار

فلوکی راه شیبا اینو را دنبال کرده و به اکوسیستم خود کمک‌رسانی می‌کند. سازندگان نیز این رمزارز را به‌عنوان یک جنبش و نه صرفاً یک میم‌کوین می‌بینند. نهاد حامی این پروژه چشم‌انداز ساخت مدارس در کشورهای کمتر توسعه‌یافته را دارد و با انجمن میلیون گاردنس (Million Gardens)، یک کمپین باغبانی که توسط برادر ایلان ماسک، کیمبال ماسک (Kimbal Musk)، تأسیس شده، شریک شده است. 

لازم به ذکر است که هدف مبتکرانه این پروژه و اقدامات خیریه آن باعث شده است، فلوکی توسط نزدک به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای متاورس برای خرید در سال ۲۰۲۲ شناخته شود. فلوکی یک توکن سازگار با استاندارد‌های ERC-20  و BEP-20 است. این بدان معناست که فلوکی یک رمزارز چند زنجیره‎ای است که روی هر دو بلاکچین اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) اجرا می‌شود. جالب اینجاست که برای خریدوفروش توکن فلوکی هزینه تراکنش ۳ درصدی وجود دارد، اما برای جا‌به‌جایی توکن‌ها بین دو شبکه این هزینه اعمال نمی‌شود. 

ظاهراً هزینه تراکنش‌ها در پروژه فلوکی مستقیماً به بخش خزانه‌داری آن واریز می‎‌شود. وجوه خزانه‌داری برای توسعه اکوسیستم این پروژه و توسعه فلوکی برای پذیرش گسترده‌تر استفاده می‌شود. در وایت پیپر ارز دیجیتال فلوکی آمده است که وقتی فلوکی اینو بودجه کافی جمع‌آوری کند، هزینه تراکنش‌ها کاهش می‌یابد، اگرچه اشاره خاصی به هدف آن‌ها یا میزان کاهش هزینه‌ها نشده است.

پروژه‌های کلیدی در ارز دیجیتال فلوکی

ارز دیجیتال فلوکی شامل چهار پروژه اساسی است که در ادامه آورده شده است:

والهالا (Valhalla)

با همه‌گیرشدن بازی‌های متاورسی، جای تعجب نیست که فلوکی اینو بازی متاورسی مختص به خود را با نام والهالا ایجاد کرده است. والهالا یک بازی برای کسب درآمد (P2E) با جوایزی است که بر اساس مشارکت توزیع می‌شود و گیمرها مالکیت کامل توکن‌های فلوکی به‌دست‌آمده در بازی را دارند. توکن‌های فلوکی به‌عنوان ارز درون بازی عمل می‌کنند و می‌توانند برای خرید دارایی‌های بازی استفاده شوند.

دیفای

از طریق استفاده از قرارداد‌های هوشمند، فلوکی اینو به ارائه خدمات مالی از طریق دو پلتفرم دیفای، برن بریج (BarnBridge) و اینورس فاینانس (Inverse Finance) اقدام کرده است.

استخر فلوکی در اینورس فاینانس به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های فلوکی خود را به اشتراک بگذارند و سود کسب کنند یا از توکن‌های خود به‌عنوان وثیقه برای قرض گرفتن سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و رپد بیت‌کوین (WBTC) استفاده کنند. 

در همین حال، استخر فلوکی در برن بریج از کاربران در برابر خطرات ناشی از نوسانات بیش از حد و تورم در فضای کریپتو محافظت می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد توکن‌های فلوکی خود را در استخر‌های نقدینگی قفل کنند. حداقل زمان‌بندی استخرها در یک دوره هفتگی است، به این معنی که سرمایه‌گذارانی که توکن‌های فلوکی خود را قفل می‌کنند، نمی‌توانند در طول هفته به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

FlokiPlaces

با رونق NFTها، فلوکی اینو قصد دارد به بازار این دسته دارایی‌های غیر قابل تعویض نیز وارد شود. به همین منظور، دو بستر FlokiPlaces و Merchandise Marketplace را ایجاد کرده و از خرید و فروش NFT و سایر محصولات دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

دانشگاه فلوکی (Floki University)

پروژه فلوکی اینو همچنین قصد دارد از طریق دانشگاه متاورس منحصربه‌فرد خود به مخاطبان در مورد فضای در حال رشد کریپتو آموزش دهد و در عین حال آگاهی از اکوسیستم فلوکی اینو را افزایش دهد. در حالی که بیشتر برنامه‌های درسی در این فضا برای همه رایگان خواهد بود تا بتوانند یادگیری رمزارزها را در سراسر جهان دنبال کنند، دوره‌های تخصصی خاص ممکن است نیاز به استفاده از توکن‌های فلوکی داشته باشند.

آمار قیمت ارز دیجیتال فلوکی

فلوکی یک ارز دیجیتال دارای مکانیزم توکن سوزی خودکار است که از تورم بیش از حد آن جلوگیری می‌کند. حداکثر عرضه برای این میم ‌کوین ۲۰ تریلیون توکن تعیین شده که در حال حاضر تقریباً ۹ تریلیون توکن از آن در گردش است. 

میم ‌کوین فلوکی در زمان اوج قیمت تاریخی (ATH) خود یعنی در سطح ۰.۰۰۰۳۴۳۷ دلار معامله‎ شده بود که در آن زمان به طور تقریبی رشدی معادل ۱۰۶,۱۲۵ درصدی برای سرمایه‌گذاران خود ثبت کرد. البته قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر اصلاح داشته و افت کرده است.

میم کوین های آینده دار

فلوکی سرمایه‌گذاری خوبی است؟ آینده ارز دیجیتال فلوکی

معامله‌گران ماهر در بازار می‌دانند که میم‌کوین‌ها بسیار پرنوسان هستند، بنابراین تا حد امکان از آن‌ها دور می‌مانند. دلیل این کار هم خیلی دور از ذهن نیست، زیرا معمولا میم‌کوین‌ها بیشتر توسط جامعه و بدون هیچ مورد استفاده واقعی، هدایت می‌شوند.

اما در مورد فلوکی اینو ثابت شده که این ارز دیجیتال چیزی فراتر از یک میم‌کوین است و با کاربردهای روبه‌رشد زیادی حتی در دنیای واقعی به راه خود ادامه می‌دهد. با این‌ وجود، به دلیل عرضه بسیار زیاد توکن‌های فلوکی، احتمالاً غیرممکن است که فلوکی اینو هرگز به ۰.۰۱ دلار برسد. اما به‌عنوان یک رمزارز ضد تورم، تقاضا برای فلوکی ممکن است با کاهش عرضه افزایش یابد.

تا به امروز جامعه ارز دیجیتال فلوکی درحال‌رشد بوده و دائماً در حال ایجاد ابزارهای مفید و ساخت مشارکت قوی بین افراد جامعه خود است. از جمله شرکای این پروژه می‌توان به غول امنیت بلاکچین سرتیک (CertiK) و شرکت تجارت الگوریتمی پیشرو در بازار ارزهای دیجیتال، یعنی Wintermute اشاره کرد.

این پروژه همچنین یک کمپین تلویزیونی را در آمریکا و ترکیه راه‌اندازی کرده و با یک تیم فوتبالی برتر شراکت دارد، ازاین‌رو، مورد توجه دید میلیون‌ها نفر قرار گرفته است. در نتیجه، اگر فلوکی در آینده اوج قیمتی جدیدی ثبت کند، دور از انتظار نخواهد بود.

فلوکی در مقایسه با شیبا اینو

هر دو توکن فلوکی و شیبا اینو بعد از دوج‌کوین ایجاد شده‌اند و از این میم‌کوین برتر الگو گرفته‌اند. در ادامه به معرفی شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو پروژه می‌پردازیم.

شباهت‌های فلوکی و شیبا

  • علاقه ایلان ماسک به میم‌کوین‌ها در مرکز رشد هر دوی این توکن‌ها قرار دارد. توییت‌های او باعث افزایش قیمت توکن شیبا اینو شده است، درحالی‌که فلوکی اینو سفر خود را به‌عنوان یک میم‌کوین از توییت‌های این میلیاردر آغاز کرد.
  • طرفداران هر دو توکن بسیار پرشور هستند. روزانه توییت‌هایی از آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود که شیبا و فلوکی را تبلیغ کرده و سرمایه‌گذاران را به خرید این دو میم‌کوین تشویق می‌کنند.
  • هر دو میم‌کوین به طور غیرمعمولی، دارای سقف عرضه بالایی هستند که می‌تواند بر روند قیمتی آن‌ها تأثیر بگذارد.

تفاوت‌های فلوکی و شیبا

  • مانند بیت‌کوین، بنیان‌گذار شیبا اینو ناشناخته است و فقط یک نام مستعار از او موجود است. از سوی دیگر، بنیان‌گذاران میم‌کوین فلوکی در فضای کریپتو شناخته شده‌اند.
  • توکنومیک این دو میم کوین آینده دار نیز با یکدیگر متفاوت است. مثلاً در عرضه کل، فلوکی ۲۰ تریلیون توکن دارد که در مقایسه با عرضه بسیار زیاد ۱ کوادریلیونی توکن شیبا بسیار ناچیز به نظر می‌رسد.
  • روش‌های کسب درآمد غیرفعال در این دو میم‌کوین آینده‌دار نیز با یکدیگر تفاوت دارد. فلوکی به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که با نگه داشتن توکن به طور غیرفعال درآمد کسب کنند. در واقع، وقتی تراکنش‌ها در بلاکچین‌های اتریوم یا بایننس اسمارت چین انجام می‌شوند، درصد کمی از هزینه تراکنش‌ها، به دارندگان توکن‌ها تعلق می‌گیرد. از سوی دیگر، کسب درآمد غیرفعال در شیبا اینو، مستلزم این است که توکن‌های شیبا را در استخر نقدینگی شیبا سواپ سپرده‌گذاری کنید.

برای سرمایه‌گذاری روی هر ارز دیجیتالی باید احتیاط کامل داشت، به‌ویژه در میم‌کوین‌ها که اغلب به دست‌کاری در قیمت متهم می‌شوند. اما در نظر داشته باشید که این نوع دارایی‌های سرگرم‌کننده طرف‌داران متعصبی دارند که به طور بالقوه‌ای در امور مشارکت دارند. ازاین‌رو، امکان کسب سود در صورت افزایش قیمت‌ها بسیار بالا به نظر می‌رسد.

نحوه خرید میم کوین های آینده دار

از آنجایی که همواره خریدوفروش ارزهای دیجیتال جدید از جمله؛ میم‌کوین فلوکی و یا ارز دیجیتال فگ توکن یک چالش برای کاربران ایرانی بوده، صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس در تلاش است در سریع‌ترین زمان ممکن این ارزهای دیجیتال آینده دار را در لیست رمزارزهای معاملاتی خود قرار دهد و امکان خریدوفروش آن‌ها را برای کاربران خود فراهم آورد.

برای خریدوفروش رمزارزها در او ام پی فینکس نیاز به احراز هویت است، در صورتی که مدارک ارسالی طبق نمونه‌ای احراز و درخواستی صرافی باشد، تمام موارد در سریع‌ترین زمان و طی تنها چند دقیقه بررسی و تأیید خواهد شد. پس از ثبت‌نام و احراز هویت در او ام پی فینکس، حساب کاربری خود را برای خرید میم کوین های آینده دار طبق یکی از دو روش زیر شارژ کنید:

  • استفاده از کارت‌بانکی و اتصال به درگاه پرداختی شبکه شتاب و واریز تومان.
  • واریز یک استیبل‌کوین مانند تتر (USDT) به کیف پول خود در صرافی و شارژ مستقیم حساب کاربری.

اگر با تومان شارژ کرده‌اید به قسمت «معامله» در پلتفرم صرافی او ام پی فینکس مراجعه کرده و بازار معامله خود را بر پایه تومان انتخاب کنید. حال ارز فگ را جستجو کنید و در قیمت دلخواه خود اقدام به سفارش‌گذاری کنید. در صورت رسیدن قیمت بازار میم‌کوین انتخاب شده به قیمت تعیین شده شما، خرید ارز در حسابتان انجام شده و به موجودی کیف پولتان اضافه خواهد شد.

میم کوین های آینده دار

اگر ارز تتر واریز کرده‌اید، می‌توانید در روش بالا بازار را بر پایه تتر قرار دهید. سپس میم‌کوین دلخواه را جستجو کرده و در قیمت تتری این ارز سفارش خود را ثبت کنید.

فروش میم کوین های آینده دار در او ام پی فینکس

اگر قصد فروش رمزارزهای خود را در صرافی او ام پی فینکس دارید، لازم است متناسب با روش نگهداری دارایی خود اقدام کنید. اگر توکن‌های میم‌کوین محبوب خود را در کیف پول صرافی او ام پی فینکس نگهداری می‌کنید، برای فروش آن کافی است وارد حساب کاربری خود شوید، سپس روی معامله در مقابل آن ارز کلیک کرده و مراحل فروش ارز دیجیتال خود را تکمیل کنید.

اما اگر توکن‌های خود را در کیف پول خارجی نگهداری می‌کنید، برای فروش از طریق او ام پی فینکس باید ابتدا آن را به کیف پول صرافی واریز کنید، سپس آن را به فروش برسانید.

خریدوفروش هر ارز دیجیتالی در پلتفرم او ام پی فینکس به دو صورت سفارش سریع یا پیشرفته انجام می‌شود. در ثبت یک سفارش سریع قیمت لحظه‌ای ارز برای شما لحاظ می‌شود و در صورت ایجاد یک سفارش پیشرفته، قیمت خرید یا فروش ارز دیجیتال را کاربر تعیین می‌کند، سپس تا رسیدن قیمت لحظه‌ای بازار به قیمت تعیین شده منتظر انجام معامله می‌ماند.

توجه به این موضوع مهم است که اکثر صرافی‌های داخلی امکان نگهداری ارزهای دیجیتال شما را ندارند. عملاً شما برای خریدوفروش دارایی‌های خود باید کیف پول شخصی داشته باشید و در هنگام خرید دارایی خود را به کیف پولتان منتقل کنید. 

با این ‌وجود، صرافی او ام پی فینکس برای کاربران خود قابلیت نگهداری رمزارزها را با امن‌ترین و به‌روزترین امکانات فراهم آورده است. از این رو کاربران می‌توانند بدون محدودیت و هیچ هزینه‌ای میم‌کوین‌های خود را در این پلتفرم نگهداری کنند.

منبع : ompfinex.com

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*