اخراج های توییتر

موج اخراج های بزرگ در توییتر همچنان ادامه دارد؛ اما چرا؟

با ادامه کاهش قابل توجه درآمد تبلیغاتی توییتر از زمان ریاست ایلان ماسک، باید منتظر موج دوم اخراج های گسترده در این شرکت باشیم.

از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، این شرکت شرایط ناپایدار و پر فراز و نشیبی را تجربه می‌کند. تاکنون ایده‌های این میلیاردر پرحاشیه برای ایجاد تغییرات در این پلتفرم اجتماعی صرفا بر پایه تعدیل نیروی شرکت بوده است. او با اخراج اغلب اعضای تیم نظارت بر محتوا، باعث نگرانی بسیاری از تبلیغ‌کنندگان شده، به‌طوری که اکثر آنها از آن زمان، پرداخت هزینه برای تبلیغات در توییتر را متوقف کرده‌اند.

این مسئله از آنجاکه تجارت تبلیغاتی منبع بزرگ درآمدی این شرکت بوده، به‌طور جدی بر وضعیت مالی توییتر تاثیر گذاشته است. ایلان ماسک از زمان تصدی ریاست توییتر، در حدود 4000 کارمند این مجموعه را اخراج کرده تا از این طریق مخارج شرکت را متعادل کند. هم‌اکنون با کاهش سفارشات تبلیغات در توییتر و کاهش درآمد، این شرکت در نظر دارد موج جدید اخراج کارکنان خود را از سر بگیرد.

موج جدید اخراج های توییتر، این بار کارمندان بخش تبلیغات

اخراج های توییتر

بنابر گزارش‌های اخیر، این شرکت تعدادی از کارکنان بخش فروش تبلیغات خود را از روز جمعه برکنار خواهد کرد. این دومین دور از اخراج های گسترده توییتر خواهد بود که البته هنوز از ابعاد آن اطلاعاتی در دست نیست. تا پایان ماه گذشته، توییتر از میان 2 هزار کارمند اسبق بخش فروش و بازاریابی، تنها 800 نفر را حفظ کرده بود. توییتر که پیش از دوره ریاست ایلان ماسک حدود 7500 کارمند داشت، علاوه بر تعدیل گسترده نیرو با کاهش محسوس درآمد نیز مواجه شده است.

داده‌های شرکت تحلیلی بازاریابی دیجیتال Pathmetics نشان می‌دهند که بیش از نیمی از هزار بازاریاب برتر توییتر دیگر از این پلتفرم برای تبلیغات استفاده نمی‌کنند. براساس آمار این مجموعه، 625 نفر از هزار بازاریاب برتر این پلتفرم از جمله برندهای معروفی نظیر کوکاکولا، یونیلور، جیپ، ولز فارگو و مرک، از ماه ژانویه فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. علاوه بر آن، درآمد ماهانه توییتر از اکتبر سال گذشته تا 25 ژانویه سال جاری بیش از 60 درصد کاهش یافته که نتیجه مستقیم از دست دادن تبلیغ‌کنندگان است. به عبارت دیگر، درآمد تبلیغاتی این پلتفرم از 127 میلیون دلار به 48 میلیون دلار کاهش یافته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*