پردازنده موبایل اوپو

پردازنده موبایل 4 نانومتری اوپو سال 2023 به تولید می‌رسد؛ ظهور رقیبی جدید برای کوالکام

شرکت چینی اوپو قصد دارد به‌زودی پردازنده اختصاصی موبایل خود را به تولید انبوه برساند. این چیپست براساس فرآیند 4 نانومتری تولید می‌شود.

اوپو، یکی از تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند قصد دارد با توسعه چیپست داخلی خود وارد رقابت در این حوزه شود. این تصمیم می‌تواند با کاهش هزینه‌ها، عملکرد شرکت را ارتقا داده و خودکفایی را افزایش دهد. اولین گزارش مبنی بر ساخت پردازنده داخلی اوپو، توسط یکی از مدیران مدیاتک عنوان شد. او فاش کرد که شرکت اوپو برای خرید فناوری تولید چیپست و تثبیت موقعیت خود در این صنعت مصمم است.

هم‌چنین به‌نقل از یک منبع داخلی، اوپو از قبل کار بر روی تراشه اختصاصی خود را برای عرضه در سال 2024 آغاز کرده است. اخیرا حساب کاربری CellPhoneChipExpert که یکی از منابع معتبر شبکه اجتماعی ویبو محسوب می‌شود، در گزارشی فاش کرد که اولین پردازنده موبایل اوپو توسط TSMC و با استفاده از فرآیند 4 نانومتری تولید خواهد شد. این چیپست هم‌چنین از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که پردازنده موبایل اوپو طی نیمه دوم سال 2023 وارد بازار خواهد شد و محصول نهایی نیز در سال 2024 عرضه می‌شود.

پردازنده موبایل اوپو

اوپو تاکنون بیش از 1.4 میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه برای ساخت پردازنده اختصاصی خود سرمایه‌گذاری کرده است. طی سال 2020 و با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، Oppo با تغییر سیاست‌های خود به‌سمت خودکفایی قدم برداشت. این شرکت اولین پردازنده سفارشی خود به‌نام MariSilicon X را در سال 2021 عرضه کرد. این یک تراشه تصویربرداری تخصصی 6 نانومتری بود که عدم وابستگی این شرکت به شرکای فعلی خود نظیر مدیاتک و کوالکام را نشان می‌دهد. علاوه بر آن، اوپو از تراشه اتصال به‌نام MariSilicon Y نیز رونمایی کرده است.

درحالی‌که این شرکت چینی هنوز اخبار مربوط به پردازنده موبایل خود را تایید نکرده، گزارش‌ها نشان می‌دهند که این خبر به‌زودی اعلام خواهد شد. دستیبابی به چیپست اختصاصی می‌تواند به Oppo کمک کند تا جایگاه خود را در خط مقدم صنعت دستگاه‌های هوشمند حفظ کند. پیش‌تر شرکت‌های برجسته این حوزه مانند گوگل، سامسونگ و اپل اقدام به توسعه چیپست‌های داخلی خود کرده بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*