شبکه اینترنت 6G کره جنوبی

شبکه اینترنت 6G کره جنوبی با سرعت 1 ترابیت بر ثانیه تا سال 2028 راه‌اندازی می‌شود

دولت کره جنوبی با سرمایه‌گذاری هنگفت قصد دارد پیش از آمریکا و چین، تا سال 2028 از اولین شبکه اینترنت 6G بومی جهان رونمایی کند.

دولت کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد شبکه اینترنت 6G بومی خود را با استفاده از فناوری جهانی، شبکه‌های موبایل نسل آینده مبتنی بر نرم‌افزار پیشرفته و با تقویت زنجیره تامین شبکه راه‌اندازی کند. این خبر از سوی وزارت علوم و فناوری اطلاعات این کشور اعلام شد.

دولت کره جنوبی برای تحقق این هدف، از شرکت‌های بومی برای تولید مواد، قطعات و تجهیزات مرتبط با توسعه شبکه 6G حمایت خواهد کرد. این کشور هم‌چنین قصد دارد زنجیره تامین خود را به‌منظور پشتیبانی از این شبکه تقویت کند. در حال حاضر یک مطالعه امکان‌سنجی به ارزش 652 میلیارد وون (482 میلیون دلار) برای تحقیق در مورد فناوری هسته 6G در حال انجام است.

شبکه اینترنت 6G کره جنوبی

با پیشبرد این برنامه، کره جنوبی قصد دارد پیشتاز فناوری 6G بومی خود در جهان باشد. این کشور چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا است و 25.9 درصد از سهم پنتت‌های 5G در سال 2022 را به‌خود اختصاص داده است. در مقام مقایسه، سهم چین از این پتنت‌ها 26.8 درصد است. دولت کره جنوبی امیدوار است با ثبت سهم حداقل 30 درصدی در پتنت‌های شبکه 6G، از رقبای خود عبور کند.

به‌نقل از ژانگ یونگتائو، مدیر بخش فناوری اریکسون چین، فناوری 6G، واقعیت مجازی و افزوده در آینده با یکدیگر ادغام خواهند شد. او مدعی است که شبکه 6G ارتباطات هولوگرافیک که در داستان‌های علمی-تخیلی روایت می‌شود را به واقعیت تبدیل خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*