سقوط شهاب سنگ ۵۰۰ کیلوگرمی در تگزاس آمریکا

سقوط شهاب سنگ 500 کیلوگرمی در تگزاس آمریکا + ویدیو

به‌تازگی شهاب سنگی با وزن 500 کیلوگرمی در ایالت تگزاس آمریکا سقوط کرد. در ادامه می‌توانید شاهد دو ویدیو از حرکت این شهاب در آسمان باشید.

بنا به اعلام رسمی سازمان ناسا، شهاب سنگی با عرض 60 سانتی‌متر و وزن حدود 500 کیلوگرم در منطقه تگزاس جنوبی در ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا سقوط کرده است. همچنین برخی از شهروندان و دو هواپیمای در حال حرکت در منطقه مذکور حرکت این شهاب به سمت زمین را مشاهده کرده بودند.

جزئیات و ویدیوهای سقوط شهاب سنگ نیم تنی در ایالت تگزاس

شهاب سنگ مذکور که 453 کیلوگرم وزن داشته، روز 15 فوریه (26 بهمن) در شهر مک آلن تگزاس آمریکا سقوط کرد و حین حرکت به سمت این منطقه متلاشی و چند تکه شد. طبق توضیحات ناسا، شهاب ها ابتدا با سرعت بالا به اتمسفر زمین برخورد می‌کنند، ولی طی حرکت از بین آن از سرعتشان کاسته می‌شود. نهایتاً پیش از اینکه به زمین برخورد کنند، تکه‌تکه می‌شوند.

اگر کنجکاوید که بدانید این شهاب ها تا چه حد تهدیدآمیزند، باید گفت به‌سرعت دمای آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و در اغلب مواقع تهدیدی برای امنیت مردم به‌حساب نمی‌آیند. شهاب سنگ 500 کیلوگرمی تگزاس هم از این قاعده مستثنی نبوده و به‌گفته سازمان NASA تاکنون هیچ آسیب جانی یا مالی در اثر این شهاب گزارش نشده است. این درحالی است که کارشناسان بر پایه بررسی‌های خود از رادارها برخورد تکه‌های این سنگ آسمانی به زمین را تایید کرده‌اند.

عکس تکه شهاب سنگ در تگزاس آمریکا

پیش از این، مدتی قبل شهاب سنگی با وزن 7.6 کیلوگرم در قطب جنوب کشف شد. این سنگ یکی از 45 هزار شهاب سنگ کشف شده در منطقه قطب جنوب طی 100 سال گذشته بود. به‌عقیده محققان، حتی کوچک‌ترین شهاب ها هم ممکن است ارزش تحقیقاتی قابل ملاحظه‌ای داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*