بهترین بازی کارآگاهی اندروید 2023

بهترین بازی های کارآگاهی برای اندروید در سال 2023

امروز نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین بازی های کارآگاهی اندروید در سال 2023. اگر به بازی‌های ماجراجویی و کارآگاهی علاقمندید، مطالعه این متن را از دست ندهید.

بازی های کارآگاهی به دلیل سیستم کنترل ساده و گیم پلی مبتنی بر پازل خود از گذشته عناوین جذابی برای گیمرهای موبایل به شمار می‌رفته‌اند؛ به‌طوری که هر سال تعدادی از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم اندروید در این ژانر هستند. این بازی‌ها در دسته بندی بهترین بازی های آفلاین اندروید جای می‌گیرند.

همچنین بازی‌های ماجراجویی نیز خود در زیرشاخه‌های متعددی ساخته شده‌اند که هریک عناصر گیم پلی متفاوت و طرفداران مخصوص به خود را دارد. یکی از این ژانرهای مهم و قابل توجه، ژانر کارآگاهی است.

ممکن است بسیاری از شما گمان کنید ژانر کارآگاهی در حقیقت همان بازی‌های سبک point-and-click هستند. این اتفاق لزوما درست نیست؛ اما باید پذیرفت که بخش عمده گیم پلی بازی های کارآگاهی شبیه به ژانر point-and-click است.

امروز در گجت نیوز به معرفی تعدادی از بهترین بازی های کارآگاهی اندروید در سال 2023 خواهیم پرداخت و برخی ویژگی‌هایی که آن‌ها را به عناوینی برگزیده تبدیل کرده‌اند را بررسی خواهیم نمود.

تجربه هریک از این بازی‌ها می‌تواند برای علاقمندان به این ژانر بسیار جذاب باشد.

بهترین بازی های کارآگاهی 2023 اندروید

Layton: Curious Village in HD

بازی موبایل Layton

اگر به ژانر کارآگاهی علاقمند باشید، بعید است که اسم سری بازی‌های Layton به گوشتان نخورده باشید! سری بازی‌های پروفسور لیتون مجموعه‌ای ماجراجویی در ژانر پازل است که در آن شخصیت اصلی بازی، یعنی خود پروفسور لیتون به همراه دستیارش لوک یک تیم کارآگاهی را تشکیل داده‌اند.

این فرنچایز دربرگیرنده چندین عنوان است. با این وجود، Layton: Curious Village in HD بازسازی نسخه اول این مجموعه برای اندروید به شمار می‌رود.

در این عنوان شما وارد یک شهر می‌شوید تا از طریق مهارت‌های حل پازل خود پرونده یک قتل را حل کرده و گنجی پنهان را بیابید.

این ریمستر تمامی جذابیت نسخه اورجینال اعم از ترک‌های صوتی فوق‌العاده و کاراکترهای بسیار جذاب را با طراحی بصری به‌روزشده‌ای همراه کرده و عنوانی کم‌نقص را شکل می‌دهد.

این بازی موبایلی تقریبا تمامی آنچه که نسخه اوریجینال بازی را به عنوانی جذاب تبدیل کرده بود، به گیمرهای موبایل ارائه داده و قطعا یک بازی جذاب برای آن‌ها خواهد بود.

Duskwood – Detective Story

بازی Duskwood

بازی Duskwood یک عنوان جنایی تعاملی است که داستان آن حول پیدا کردن یک دختر گمشده در جریان است. نمایش اولیه بازی حس و حالی شبیه به بازی The Healing داشت.

The Healing عنوانی بسیار محبوب با گیم پلی مشابه است که یک اپلیکیشن واقعی چت گروهی مثل فیسبوک مسنجر یا واتساپ را شبیه‌سازی می‌کند.

در Duskwood کاراکترها به‌صورت تدریجی به داستان افزوده می‌شوند و تعیین نقش هریک در دیالوگ‌های بازی و در نهایت پایان آن بر عهده شما خواهد بود.‌

البته نمی‌توان منکر این شد که گیم پلی بازی Duskwood – Detective Story در برخی اوقات کمی دلهره‌آور به نظر خواهد رسید. در عین حال، این بازی یک عنوان منحصربفرد با داستان و گیم پلی بسیار خلاقانه‌ای‌ست که قطعا ارزش حداقل یک بار تجربه کردن را خواهد داشت.

Escape Game – The Psycho Room

«بازی فرار» در ابتدا بسیار ساده‌تر از چیزی که از نامش برمی‌آید به گیمرها ارائه می‌شود!

در ابتدای بازی شما در مقابل در بسته‌ای قرار می‌گیرید که تنها هدفتان باز کردن آن است! برای انجام این کار باید اتاق را به‌طور کامل جستجو کنید تا کلید، رمز و آیتم‌های مختلفی که برای باز کردن در به آن‌ها نیاز دارید را پیدا کنید.

با این که چارچوب کلی بازی کمی گنگ و تا حدودی دور از ژانر کارآگاهی به نظر می‌رسد، Escape Game – The Psycho Room تمام ویژگی‌های یک بازی کارآگاهی ایده‌آل را در خود دارد!

اگر به ژانر کارآگاهی علاقمند باشید، Escape Game یکی از بهترین عناوین این ژانر است.

I am innocent

بهترین بازی کارآگاهی اندروید 2023

یکی دیگر از بهترین بازی های کارآگاهی اندروید در سال 2023 نیز  I am innocent است. این بازی در ابتدا شباهت بسیاری به یک شبیه‌ساز بسیار حرفه‌ای چت دارد و هیچ توضیح اضافی برای پیشرفت در بازی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد.

از جمله قابلیت‌های جذاب این بازی تعاملی می‌توان قابلیت سنجش میزان پیشرفت یک رابطه، نظیر آنچه در TellTales The Walking Dead شاهدش بودیم، در کنار امکان برقراری چندین چت دونفره (به‌جای چت گروهی) اشاره کرد.

انتخاب دیالوگ کاربر تاثیر بسزایی در نحوه تعامل کاراکترها با یکدیگر یا با کاربر خواهد داشت. این اتفاق منجر به ارزش بسیار بالای تجربه مجدد بازی می‌شود تا گیمرها نتایج دیگر انتخاب‌های خود را نیز مشاهده کنند.

بازی I am innocent یک بازی کارآگاهی موبایل ایده‌آل به شمار می‌رود که توانسته با اعمال فشار مناسب از طریق گیم پلی درگیرکننده خود، تجربه‌ای ایده‌آل به شمار رود.

سه‌گانه Ace Attorney

بازی Ace Attorney

سه‌گانه Ace Attorney شما را در نقش یک وکیل تازه‌کار به نام فینیکس رایت (Phoenix Wright) قرار می‌دهد که باید با جمع‌آوری مدارک لازم به دفاع از موکلانش بپردازد.

این تریلوژی تجربه‌ای واقعا منحصربفرد به شمار می‌رود که با ادغام برترین المان‌های ژانر کارآگاهی و شبیه‌سازی دقیق و جذاب جلسه دادگاه، تجربه خسته‌کننده سوال و جواب کردن از متهمین و موکل را به یک فرآیند تعاملی جذاب و بعضا چالش‌برانگیز تبدیل می‌کند.

بخش آموزش بازی نیز به‌خوبی سیستم‌های متعدد بازی را به معرض نمایش گذاشته و شروعی فوق‌العاده را برای بازی رقم می‌زند.

در کنار ویژگی‌های منحصربفرد کارآگاهی، تریلوژی Ace Attorney همچنین یکی از بهترین بازی‌های انیمه‌ای دنیاست که با جلوه‌های بصری اغراق‌شده و بعضا احمقانه‌اش می‌تواند توجه علاقمندان به این دسته بازی‌ها را هم به خود جلب کند.

White Night

بهترین بازی کارآگاهی اندروید 2023

بازی White Night یک بازی ماجراجویی و معمایی است که تمی ترسناک و رعب‌انگیز دارد. در این بازی شما وظیفه دارید تنها به کمک یک فندک در یک خانه کاملا تاریک به ماجراجویی بپردازید.

طراحی بصری سیاه و سفید این بازی، حس فیلم‌ها کلاسیک کارآگاهی را برای علاقمندان زنده کرده و تجربه‌ای پرتنش را با بهره‌گیری از المان‌های روایی در محیطی استرس‌زا روایت می‌کند.

علاوه بر این، سیستم حرکت خشک و دوربین ثابت این بازی و جستجو در محیط برای یافتن آیتم‌های متنوع و کلیدهای مختلف برای حل پازل‌ها به‌نوعی تداعی‌کننده نسخه‌های اولیه رزیدنت اول است و تجربه‌ای ناب از عناوین ترسناک کلاس جهانی را پیش روی گیمر قرار می‌دهد.

Detective Max: Mystery Games

بازی Detective Max

در بازی کارآگاه مکس شما وظیفه رسیدگی به یک پرونده قتل رخ داده در یک دبیرستان متروکه را بر عهده خواهید داشت.

حس تنهایی شما در محیط گسترده بازی در ابتدا کمی آزاردهنده به نظر می‌رسد؛ به‌طوری که ممکن است احساس کنید با یک عنوان بسیار کند طرف هستید. با این وجود، به‌یکباره گیم پلی بازی وارد سطح جدیدی شده و ضمن ارائه روش‌های خلاقانه حل معما، پازل‌هایی بعضا سخت و دشوار را پیش‌روی کاربران قرار می‌دهد که برای حل برخی از آن‌ها نیاز است حساب فسفر بسوزانید!

به‌طور کلی اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید در سال 2023 می‌گردید که دست شما را هم از حیث انجام فعالیت‌های متنوع و خلاقانه نبندد، Detective Max عنوان مورد نظر شماست.

Nobodies: Murder Cleaner

بهترین بازی کارآگاهی اندروید 2023

بازی Nobodies: Murder Cleaner یک تجربه کارآگاهی point-and-click است؛ با این تفاوت که داستان آن از دید شخصی که قصد دارد یک صحنه جرم را به‌شکلی تمیز از بین ببرد روایت می‌شود.‌

در این بازی شما در نقش کارمند یک موسسه ضدتروریستی به فعالیت مشغول هستید و وظیفه پاک کردن صحنه‌های جرم و خالی کردن آن از اثر وقوع جنایت را بر عهده دارید.

در این راه البته ممکن است با داستان‌های تلخ و صحنه‌هایی ناراحت‌کننده روبرو شوید. با این وجود، تم کلی گم پلی بازی همان point-and-click همیشگی است؛ اما شما در آن شخصیت خوب داستان نیستید.

همچنین چالش‌های مختلف بازی هم در ظاهر سخت و دشوار هستند؛ اما حل کردن آن‌ها تجربه‌ای کاملا لذت‌بخش به شمار می‌رود. بعلاوه، گرافیک بازی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد و حس یک عنوان کارآگاه را به‌خوبی به کاربر منتقل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*