پراید ۳۶۷ میلیون شد

پراید 367 میلیون شد؛ سونامی دلار در بازار خودرو

پراید ۳۶۷ میلیون تومانی شد. افزایش چند هزار تومانی نرخ دلار طی یک روز باعث رشد سرسام‌آور قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار شده است!

در روزهایی که معمولاً همه ما باید به‌دنبال خرید وسایل «سین‌های» هفت‌سین جشن نوروز باشیم، در عوض در حال تماشای پرواز دلار در آسمان ایران نشسته‌ایم. هر روز که نه، هر چند ساعتی که می‌گذرد قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند. به‌طوری که اگر در طول یک روز قیمت یک فروشگاه اینترنتی را چک کنید، احتمالاً متوجه تغییر قیمت محصولات آن خواهید شد. همین قضیه در بازار خودرو هم صدق می‌کند. هر روزی که از خواب بیدار می‌شویم، چند میلیون تومان روی خودروهای ساخت داخل و چند صد میلیون روی خودروهای خارجی بازار ایران می‌رود.

دلار امروز به بیش از ۵۸ هزار تومان رسیده، در حالی که روز شنبه در همین ساعات دلار با قیمت حدودی ۵۴ هزار تومان معامله می‌شد. همین افزایش وحشتناک ۴ هزار تومانی دلار، باعث افزایش قیمت اتومبیل‌ها نیز شده است.

پراید در حال حرکت به‌سمت نیم میلیاردی شدن!

افزایش قیمت پراید

یکی از جالب‌ترین قیمت‌ها مربوط به پراید است. خودرویی که به‌سرعت در حال نیم میلیاردی شدن حرکت می‌کند و مرزهای تورم را هم با خودش جابجا خواهد کرد. امروز در بازار آزاد پراید ۳۶۷ میلیون تومان قیمت خورد که نشان‌دهنده افزایش قیمت ۱۲ میلیونی آن نسبت به روز گذشته است. البته این قیمت مدل پراید ۱۱۱ است. مدل ۱۳۱ آن را هم می‌توانید در حال حاضر با قیمت ۳۵۲ میلیون تومان بخرید.

اما بعد از افزایش قیمت پراید ۳۶۷ میلیون تومانی، به خودروهای گران قیمت‌تری می‌رسیم که به‌طبع رشد قیمت آن‌ها برای دلال‌ها شیرین‌تر بوده است. یکی از خودروهای خارجی که رشد قیمت آن طی یک روز سه رقمی شده، لاماری است. قیمت لاماری نسبت به روز شنبه ۱۰۰ میلیون توامن افزایش پیدا کرده و حالا به ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان رسیده است. در حال حاضر همچنین قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز با ۵۹۵ میلیون تومان، در آستانه ۶۰۰ میلیونی شدن قرار دارد!

افزایش ۱۰۰ میلیونی قیمت لاماری

هر روزی که می‌گذرد، قیمت خودروهای داخلی و خارجی متأثر از نرخ دلار در حال افزایش هستند و انتظار می‌رود تا زمانی که نرخ دلار به‌ثبات نرسد، این رویه ادامه داشته باشد. با این رویه‌ای که بازار خودرو کشور در پیش گرفته، حتی در صورتی که عرضه خودروهای وارداتی هم آغاز شود، نمی‌تواند هیچ تأثیری روی قیمت اتومبیل‌های داخلی بگذارد. در زیر جدول قیمت اتومبیل‌ها به تاریخ امروز یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ را مشاهده کنید.

جدول قیمت خودرو در ۷ اسفند ۱۴۰۱

پراید ۱۳۱۳۵۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پراید ۱۱۱۳۶۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان
تیبا۳۷۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان
تیبا ۲۳۸۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان
ساینا S۳۹۴،۵۰۰،۰۰۰ تومان
کوییک۳۹۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان
کوییک پلاس اتومات۵۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پژو ۴۰۵ GLX (دوگانه‌سوز)۵۴۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
رانا پلاس۵۸۹،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲۵۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
سورن پلاس (دوگانه‌سوز)۶۶۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
شاهین۶۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پژو پارس TU5۷۰۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول۷۵۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان
دنا پلاس۷۵۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان
تارا اتومات۱،۰۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
هایما S7 پلاس۱،۸۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
لاماری۲،۵۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
چری تیگو ۸ پرو۲،۸۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان