۱۰ شغل پردرآمد نیازمند برنامه نویسی

۱۰ شغل پردرآمد که با یادگرفتن برنامه نویسی می‌توانید در آن‌ها استخدام شوید

اگر می‌خواهید یدانید که با آموختن برنامه نویسی چه مشاغلی در انتظار شماست، در اینجا ۱۰ شغل پردرآمد مرتبط با کدنویسی را به شما معرفی می‌کنیم.

تکنولوژی به‌سرعت در حال پیشرفت است و موقعیت‌های شغلی نیز در صنعت تکنولوژی رو به افزایش هستند. اما یکی از پرتقاضاترین مهارت‌هایی که در این صنعت وجود دارد، برنامه نویسی است. کدنویسی یا همان برنامه‌نویسی، از جمله مهارت‌هایی است که بسیاری از مشاغل، از تولیدکنندگان نرم افزار گرفته تا توسعه‌دهندگان وب‌سایت‌ها به آن احتیاج دارند.

در اکثر موارد، برنامه‌نویسی و کدنویسی جزو پایه‌های هر فناوری مبتنی بر اپلیکیشن است و همین باعث شده تقاضا برای افراد ماهر در این زمینه با رشد روزافزون مواجه شود. اگر در آستانه گرفتن مهم‌ترین تصمیم زندگی‌تان هستید و بین یادگرفتن برنامه نویسی یا دیگر مهارت‌ها گیر افتاده‌اید، ما اینجا یک راهنمای خوب برای شما داریم. در اینجا ۱۰ شغل پردرآمد را به شما معرفی می‌کنیم که نیازمند مهارت کدنویسی هستند.

شغل‌های محبوب نیازمند مهارت برنامه نویسی

۱. برنامه‌نویس کامپیوتر

یک برنامه نویس کامپیوتر یا کدنویس، مسئول ساخت دستورالعملی است که برنامه‌های نرم افزاری و کامپیوترها برای انجام وظایفی خاص، از آن استفاده می‌کنند. برنامه‌نویس‌ها همچنین ریو حل مشکلات و بهبود عملکرد کدها نیز کار می‌کنند.

۱۰ شغل پردرآمد نیازمند برنامه نویسی

علاوه بر این برنامه‌نویسان کامپیوتری کدهایی را می‌نویسند و آزمایش می‌کنند که اجرای نرم افزارها را تسهیل می‌کند. ان‌ها از زبان‌هایی مثل ++C، جاوا و پایتون و همینطور ابزارهایی مثل IDE برای نوشتن، دی‌باگ و نگهداری از کدهای نوشته شده استفاده می‌کنند. علاوه بر این همکاری نزدیکی با مهندسان نرم افزار و توسعه‌دهندگان خواهند داشت تا مطمئن شوند که یک نرم افزار، نیازهای یک سازمان را تأمین می‌کند.

۲. توسعه‌دهنده وب

توسعه‌دهندگان وب از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی برای ساخت سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌ها (اپلیکیشن‌های تحت وب) استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین وظیفه نگهداری و بروزرسانی سایت‌های ایجاد شده را بر عهده دارند و برای بهبود طراحی و عملکرد سایت، از بازخورد کاربران و مشتریان کمک می‌گیرند.

اساساً یک توسعه‌دهنده وب از زبان‌هایی مثل HTML ،CSS و جاوا اسکریپت برای خلق فرانت-اند یک وب‌سایت استفاده می‌کند. در حالی که برای کار با تکنولوژی‌های بک-اند آن از زبان‌هایی مثل PHP، رابی و پایتون استفاده می‌کند تا سایت پویاتری خلق شود. توسعه‌دهنده وب همکاری نزدیکی با طراحان وب و توسعه‌دهندگان فرانت-اند دارد تا مطمئن شود یک سایت از نظر ظاهری دلپذیر بوده و گشت‌و‌گذار در‌ آن آسان است.

۳. مدیر فناوری اطلاعات

مدیران فناوری اطلاعات روی عملیات و برنامه‌ریزی بلند مدت بخش IT یک سازمان نظارت کرده و آن را هدایت می‌کنند. این شامل ارتقا نوآوری، سازماندهی و برنامه‌ریزی پروژه‌ها، تعیین ساختار بخش IT و مدیریت تخصیص منابع خواهد بود.

۱۰ شغل پردرآمد نیازمند برنامه نویسی

مدیران IT مسئول استراتژی کلی فناورانه یک سازمان هستند. این افراد با تیمی از توسعه‌دهندگان، برنامه‌نویسان و دیگر کارکنان بخش IT کار می‌کنند تا راهکارهای فناورانه‌ای را برای برآورده کردن نیازهای مشتریان توسعه بخشیده و پیاده‌سازی کنند. این مدیران فنی باید توسعه و استفاده از راهکارهای فنی را به‌خوبی تضمین کنند. علاوه بر این مسئول مدیریت بودجه و بخش فناوری اطلاعات یک سازمان و اطمینان پیدا کردن از همسویی فناوری به‌کار رفته با اهداف آن سازمان هستند.

۴. توسعه‌دهنده فرانت-اند

وظیفه اصلی یک توسعه‌دهنده فرانت-اند، خلق ظاهر و عناصر تعاملی وب و اپلیکیشن‌های موبایل و همینطور طراحی رابط کاربری است. او همچنین ارتباط نزدیکی با توسعه‌دهندگان بک-اند دارد تا اطمینان حاصل شود کدها کارآمد و تاثیرگذار هستند. علاوه بر این، توسعه‌دهنده فرانت-اند در عیب‌یابی و کدنویسی‌های برنامه هم کمک می‌کند.

این توسعه‌دهندگان باید طراحی یک وب‌سایت و تجربه کاربری آن را بر عهده بگیرند. آن‌ها از زبان‌هایی مثل HTML ،CSS و جاوا اسکریپت برای خلق چهره ظاهری و حس و حال یک وب‌سایت استفاده می‌کنند و با همکاری نزدیکی که با طراحان وب دارند، باید اطمینان پیدا کنند که یک وب‌سایت هم از نظر ظاهری وضعیت خوبی دارد و هم پیمایش در آن به بهترین شکل انجام می‌شود. توسعه‌دهنده فرانت-اند یکی از برترین شغل های پردرآمد مرتبط با برنامه نویسی است که تقاضای بسیار زیادی هم دارد.

۵. مهندس نرم افزار

مهندسان نرم افزار، وظیفه طراحی و ساخت نرم افزارهای کامپیوتر و اپلیکیشن‌ها را بر عهده دارند. آن‌ها همچنین می‌توانند نرم افزارهای موجود را هم بررسی و ارزیابی کنند

۱۰ شغل پردرآمد نیازمند برنامه نویسی

مهندسان نرم افزار باید نرم افزارهای مختلفی را طراحی کرده و توسعه ببخشند. آن‌ها از ابزارهای مختلف و زبان‌های برنامه‌نویسی نظیر ++C، جاوا و پایتون برای خلق نرم افزاری که وظیفه تامین نیازهای یک گروه یا سازمان را بر عهده دارد، استفاده می‌کنند. این افراد همچنین باید کدها را دیباگ کنند و اطمینان حاصل کنند که هیچ‌گاه مشکلی برای کدها به‌وجود نخواهد آمد.

۶. توسعه‌دهنده فول-استک

توسعه‌دهندگان فول استک مسئول توسعه Front-end و Back-end وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل و سایر برنامه‌های کامپیوتری هستند. آن‌ها رابط کاربری و اساسی‌ترین کدهایی که قدرت‌بخش برنامه‌ها هستند را طراحی و پیاده‌سازی می‌کنند.

یک توسعه‌دهنده فول-استک برای دریافت این موقعیت شغلی باید زبان‌های برنامه‌نویسی HTML ،CSS و پایتون را بلد باشند و از آن‌ها برای ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه استفاده کنند.

این توسعه‌دهندگان با مهارت‌های دو گروه Front-end و Back-end آشنا هستند و یکی از پردرآمدترین مشاغل فناوری را در صنعت دارند.

۷. مهندس امنیت

مهندسان امنیت از سیستم‌های کامپیوتر و شیکه‌های یک سازمان در برابر حملات هکرها محافظت می‌کنند و جلوی دسترسی افراد غیرمجاز به آن‌ها را می‌گیرند. این افراد ممکن است به یک شرکت فناوری اطلاعات خدمت کنند، به چندین مشتری سرویس‌دهی داشته باشند یا از راه دور برای یک نهاد یا سازمان کار کنند.

کارفرمایان مهندسین امنیت را ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی و دولتی تشکیل می‌دهند. تمرکز اصلی یک مهندس امنیت، تامین امنیت سیستم کامپیوتر و شبکه‌ها در یک سازمان است.

۱۰ شغل پردرآمد نیازمند برنامه نویسی

این مهندسان اقدامات امنیتی را برای محافظت از داده‌ها و سیستم‌های سازمان طراحی و اجرا می‌کنند. آن‌ها از فایروال‌ها، سیستم‌های تشخیص نفوذ و رمزگذاری برای محافظت در برابر تهدیدات سایبری استفاده می‌کنند.

۸. توسعه‌دهنده بک-اند

همانطور که از نامشان پيداست، توسعه‌دهندگان بک-اند، بخش Back-end یک وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل را طراحی و توسعه می‌بخشند. این شامل سرورها، کد اپلیکیشن و پایگاه اطلاعاتی می‌شود. آن‌ها ارتباط نزدیکی با توسعه‌توسعه‌دهندگان فرانت-اند دارند، از تکنولوژی‌های وب با زبان‌های HTTP ،HTML ،DOM و جاوا اسکریپت پشتیبانی می‌کنند و از سرویس‌های وب مثل SOA و REST استفاده می‌کنند.

این توسعه‌دهندگان روی سمت سرور یک سایت یا اپلیکیشن متمرکز می‌شوند تا عملکرد آن را بهبود ببخشند. علاوه بر این، با توسعه‌دهندگان فرانت-اند همکاری می‌کنند تا مطمئن شوند یک وب‌سایت در دسترس و پاسخگو است.

۹. مهندس فضای ابری

مهندسان فضای ابری، ستون فقرات طراحی، ساخت و نگهداری از زیرساخت‌های مبتنی بر حافظه ابری هستند. آن‌ها معمولا از سرویس‌های ابری مثل AWS ،Azure و GCP برای طراحی، پیاده سازی و نگهداری راهکارهای مبتنی بر فضای ابری یک سازمان استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، آن‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا زیرساخت‌های خود را به فضای ابری منتقل کنند و اطمینان حاصل کنند که زیرساخت ابری امن و در عین حال مقیاس‌پذیر است. این افراد با استفاده از مهارت‌های برنامه‌نویسی خود می‌توانند برنامه‌ها را برای شناسایی هرگونه مشکل در زیرساخت ابری عیب‌یابی کنند. بنابراین مهندس فضای ابری، یک شغل پردرآمد است که به علم برنامه نویسی احتیاج دارد.

۱۰. توسعه‌دهنده پایگاه داده

به‌زبان خیلی ساده، توسعه‌دهندگان پایگاه داده مسئول ساخت و نگهداری از پایگاه‌های داده یا تمان دستابیس‌ها هستند. این افراد برای ساخت، بروزرسانی و جستجو بین دیتابیس‌ها از زبان‌های برنامه‌نویسی مثل SQL و NoSQL استفاده می‌کنند. علاوه بر این برای گسترش دیتابیس و انجام وظایف خاصی مثل پارتیشن‌بندی داده‌ها، از سیستم‌های مدیریت پایگاه داده مثل‌ MYSQL کمک می‌گیرند.

۱۰ شغل پردرآمد نیازمند برنامه نویسی

با حضور این توسعه‌دهندگان، خیال سازمان‌ها می توانند از نگهداری پایگاه داده برای ساده‌سازی بازیابی داده‌ها و محافظت در برابر تهدیدات راحت باشد. علاوه بر این، دانشی که در زمینه کدنویسی دارند، آنها را قادر می‌سازد تا پایگاه‌های داده‌ای امن، مقیاس پذیر و کارآمد طراحی کنند.

از همین امروز کدنویسی را یادبگیرید

مهارت‌های کدنویسی و برنامه‌نویسی برای بسیاری از مشاغل حوزه تکنولوژی اهمیت زیادی دارد. از برنامه‌نویسی کامپیوتر گرفته تا مهندسی فضای ابری، همه مواردی که در این فهرست به ‌آن‌ها اشاره کردیم، جطو پردرآمدترین شغل های مرتبط با زبان برنامه نویسی است. پس تا دیر نشده از همین امروز آموزش کدنویسی را شروع کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*