سنسور قند خون اپل واچ

سنسور سنجش قند خون بالاخره به اپل واچ اضافه می‌شود

بنابر گزارش‌های اخیر، سنسور سنجش قند خون ساخت Apple با موفقیت در حال طی آزمایش‌های نهایی برای اضافه شدن به نسل آینده اپل واچ است.

اپل در هر نسل از ساعت هوشمند خود تلاش دارد با ارائه ویژگی‌های سلامت‌محور، مشتریانی جدید را به پایگاه وفاداران خود اضافه کند. براساس یک گزارش جدید، این غول فناوری اکنون به پیشرفتی قابل توجه در جهت افزودن سنسور قند خون به اپل واچ دست یافته است.

به‌گفته منابع داخلی، این سیستم نظارتی اکنون در مرحله «اثبات مفهوم» قرار دارد، بدین معنا که فناوری مذکور امکان‌پذیر بوده و می‌تواند در آینده به نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل واچ اضافه شود. این مفهوم از لیزر برای تعیین غلظت گلوکز زیر پوست بهره می‌برد که اکنون ابعاد آن تا حد ممکن کوچک شده است. سیستم جدید علاوه بر آنکه می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا شرایط خود را کنترل کنند، قادر است با صدور هشدار به افراد پیش‌دیابت تغییراتی را در سبک زندگی آنها ایجاد کرده تا از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

سنسور قند خون اپل واچ

این پروژه که برای مدتی طولانی در جریان بوده، از سال 2010 و هم‌زمان با خریداری استارتاپ نظارت بر قند خون RareLight توسط اپل آغاز به‌کار کرد. از آن زمان، این طرح پیش از اجرایی شدن توسط یک گروه طراحی اکتشافی (XDG)، به‌طور مخفیانه در جریان بود. اپل تاکنون از اظهارنظر در مورد وضعیت فعلی پروژه خودداری کرده است.

درحالی‌که پیش‌بینی برای زمان عرضه سنسور قند خون برای اپل واچ زود است، اما این شرکت بدون شک برای افزودن یک فناوری نظارتی غیرمستقیم برای سنجش گلوکز مصمم است. اپل ساعت هوشمند خود را با به‌عنوان یک ابزار ردیاب سلامت روانه بازار کرده که قادر به ویژگی تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی، سطح پایین اکسیژن خون و چرخه تخمک‌گذاری است.

اپل واچ، دستگاهی مفید برای مبتلایان به دیابت

سنسور پایش قند خون، بدون شک گامی مهم برای افراد مبتلا به دیابت خواهد بود. با عرضه این فناوری، آنها دیگر نیازی به استفاده از دستگاه‌های تهاجمی برای سنجش مداوم گلوکز نخواهند داشت. بااین‌حال، هنوز از نحوه عملکرد و دقت این حسگر اطلاعاتی در دست نیست. از آنجاکه اپل معمولا پیش از تکامل فناوری، آن را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد، این احتمال وجود دارد که دستکم در نسل آینده اپل واچ، شاهد سنسور قند خون نباشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*