قابلیت تماس ماهواره ای مدیاتک

بعد از اپل، کوالکام و سامسونگ، حالا مدیاتک هم در حال توسعه قابلیت تماس ماهواره ای است

مدیاتک از توسعه تراشه‌های جدید با قابلیت تماس ماهواره ای خبر داده که از یک ویژگی متمایز در مقایسه با نمونه‌های اپل و کوالکام بهره می‌برند.

مدیاتک در کنگره جهانی موبایل امسال (MWC) که از تاریخ 8 الی 11 اسفند ماه برگزار می‌شود، قرار است از قابلیت جدید تماس ماهواره ای دو طرفه خود برای تلفن‌های هوشمند رونمایی کند. گوشی‌های موتورولا دیفای 2، CAT S75 و یک گجت بلوتوث که طی این رویداد معرفی خواهند شد، به این سیستم مجهز شده‌اند.

این ویژگی که همسو با فناوری‌های ماهواره‌ای مشابه کوالکام و اپل توسعه یافته، یک چیپست مستقل است که می‌تواند به تمامی گوشی‌های هوشمند که از اتصال 4G یا 5G پشتیبانی می‌کنند، اضافه شود. فناوری تماس ماهواره ای مدیاتک از استاندارد شبکه غیرزمینی 3GPP به‌عنوان جایگزین فناوری‌های اختصاصی کوالکام و اپل استفاده می‌کند. بنابراین می‌توان از آن با هر شبکه‌ مطابق با استاندارد مذکور استفاده کرد.

تماس ماهواره ای مدیاتک

قابلیت تماس ماهواره ای مدیاتک از طریق همکاری با شرکت Bullitt اجرایی شده و قابلیت‌های پیام‌رسانی ماهواره‌ای را در گوشی‌‌های مجهز به این چیپست فراهم خواهد کرد. یکی دیگر از تفاوت‌های فناوری مدیاتک با رقبا این است که به‌جای ماهواره‌های موجود در مدار پایین، به ماهواره‌های مدار استوایی ژئوسنکرون متصل می‌شوند. به‌نقل از این شرکت، فناوری جدید تماس ماهواره‌ ای نه تنها می‌تواند مانند نمونه اپل پیام‌های اضطراری را ارسال کند، بلکه امکان تبادل پیام‌های دو طرفه را نیز فراهم خواهد کرد.

در مقام مقایسه، فناوری ارتباط ماهواره‌ای ایفون 14 هنوز فاقد امکان دریافت پیام‌ها بدون دسترسی به شبکه است. در همین حال، دستگاه‌هایی که از فناوری Snapdragon Satelite کوالکام استفاده می‌کنند باید به‌صورت دستی برای دریافت پیام‌های جدید به‌روزرسانی شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*