داشبورد چری تیگو 9

تصاویر داشبورد و کابین چری تیگو 9 برای اولین بار منتشر شد + ویدیو

چری تیگو 9 جدیدترین شاسی بلند فول سایز چینی است که بالاخره می‌توانیم به داشبورد و کابین فوق العاده زیبای آن نگاهی بیندازیم. در ادامه با تصاویر و امکانات اتاق Chery Tiggo 9 همراه می‌شویم.

با گذشت زمان، به رونمایی نهایی از شاسی بلند چری تیگو 9 نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. همین چند روز قبل بود که چری تیگو 9 برای اولین بار به خیابان آمد و به فاصله چند روز از انتشار این خبر، تصاویر کابین و داشبورد چری تیگو 9 برای اولین بار به صورت رسمی منتشر شدند. در ویدیو زیر با تست‌های زمستانی چری تیگو 9 در دمای -30 درجه سانتی گراد همراه می‌شویم و سپس به سراغ ادامه کار می‌رویم.

فهرست عناوین:

کابین و داشبورد جذاب چری تیگو 9 در تصاویر رسمی

بدون شک باید اعتراف کنیم که داشبورد چری تیگو 9 ، می‌تواند فصل جدیدی را در طراحی کابین خودروهای شاسی بلند این شرکت رقم بزند. شاید اکثر شما با امضای معروف بنز که بر روی داشبورد محصولات این شرکت آلمانی قرار دارد آشنا باشید؛ منظور ما، همان دریچه‌های سیستم تهویه هوا با طرح دایره‌ای شکل است. اکنون داشبورد چری تیگو 9 هم قصد دارد تا راه بنز را تقلید کند؛ اما این بار با طرح مستطیل شکل!

کابین و اتاق تیگو 9 مدیران خودرو

بر روی داشبورد شاسی بلند چری تیگو 9 می‌توانید 5 عدد از دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع را پیدا کنید که با طرح مستطیل‌های تو در تو طراحی شده‌اند. دقیقا در بالای این دریچه‌ها، نمایشگرهای دوال اسکرین با ابعاد 12.3 اینچ (مجموعا 24.6 اینچ) قرار دارند که تقریبا نیمی از فضای داشبورد را اشغال کرده‌اند. همچنین اگر کمی دقت کنید، می‌توانید نمایشگر هدآپ دیسپلی را هم دقیقا در پشت فرمان ببینید.

داشبورد چری تیگو 9

تا این لحظه ما فکر می‌کردیم که اهرم دنده‌ چری تیگو 9 از نوع موس (موشواره‌ای) است و دقیقا در کنسول وسطی قرار دارد اما تصاویر رسمی که داشبورد چری تیگو 9 را به تصویر می‌کشند، حرف دیگری دارند. اهرم دنده در چری تیگو 9 به سبک و سیاق خودروهای آمریکایی، دقیقا در پشت فرمان نصب شده! دکمه استارت و استاپ هم در پشت اهرم دیده می‌شود و همچنین فرمان چری تیگو 9 میزبان دکمه‌های کروز کنترل و تنظیم سیستم صوتی هم هست.

داشبورد چری تیگو 9

از سیستم نورپردازی داینامیک (با 64 رنگ) در اتاق چری تیگو 9 که بگذریم، به تریم جذاب این شاسی بلند چینی می‌رسیم. تمام داشبورد با تریم طرح چوب و تودوزی چرم ساخته شده است و این تودوزی جذاب، به فرمان و قسمتی از ستون‌های کابین هم سرایت کرده. همچنین تریم صندلی‌ها هم از چرم مصنوعی است که خریداران می‌توانند به سلیقه خود، دریایی از رنگ‌های مختلف را انتخاب کنند. انحنا و موج داشبورد هم از مواردی است که نمی‌توان چشم خود را بر روی آن ببندیم.

داشبورد چری تیگو 9

کنسول وسطی در چری تیگو 9 میزبان دکمه‌های گرم کن صندلی و شیشه‌های جلو و عقب است و اگر کمی دقت کنید، می‌توانید کنترلر چرخان را هم بر روی آن ببینید. این کنترلر دایره‌ای شکل، وظیفه انتخاب حالت رانندگی را بر عهده دارد. همچنین کلید‌های اتوهلد و موس مولتی مدیا هم در کنسول چری تیگو 9 دیده می‌شود و  جالیوانی و شارژر وایرلس هم درست در این قسمت قرار دارد. به علاوه فضای خالی در زیر کنسول هم دو پورت USB C و درگاه برق 12 ولت DC را در خود جای داده.

داشبورد چری تیگو 9

سنسور نور و باران به همراه جا عینکی و دکمه‌های چراغ نقشه خوان و چراغ کابین هم درست در بالای سر راننده قرار می‌گیرد و در عکس بالا، می‌توانید ابعاد بزرگ و جذاب سانروف پانارومیک را تماشا کنید. دکمه‌های تنظیم صندلی‌های برقی هم به مانند اکثر خودروهای دنیا، بر روی درب نصب شده‌اند.

کابین و اتاق تیگو 9 مدیران خودرو

ردیف دوم صندلی‌های چری تیگو 9 هم به جز دو جالیوانی، دریچه‌های تهویه هوای اختصاصی و پورت شارژ USB C چیز دیگری برای نمایش ندارد. متاسفانه تا این لحظه هیچ عکسی از صندلی‌های ردیف سوم منتشر نشده اما حدس می‌زنیم که این قسمت، امکانات خاصی هم نداشته باشد.

مشخصات فنی ، قیمت و احتمال واردات تیگو 9 مدیران خودرو به ایران

داشبورد چری تیگو 9

شک نداریم که شاسی بلند چری تیگو 9، به زودی لقب لاکچری‌ ترین عضو خانواده‌ تیگو را کسب می‌کند. این خودرو چینی علاوه بر تجمل، از پیشرانه‌ قابل اعتمادی هم بهره می‌برد. در زیر کاپوت چری تیگو 9 یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ 2 لیتری با توان 261 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور قرار دارد که توسط یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته (و احتمالا دو کلاچه) به هر چهار چرخ متصل شده است.

کابین و اتاق تیگو 9 مدیران خودرو

این پیشرانه 2 لیتر توربو شارژ در هر 100 کیلومتر فقط 7.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند و در بهترین حالت خود می‌تواند سرعت 205 کیلومتر بر ساعت را به راننده هدیه دهد. بد نیست اشاره کنیم که موتور چری تیگو 8 پرو با حجم 1.6 لیتر، فقط 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور داشت و از گیربکس اتوماتیک 7 سرعته بهره می‌برد.

داشبورد چری تیگو 9

ابعاد شاسی بلند چری تیگو 9 هم کمی از تیگو 8 پرو بزرگ‌تر است و شامل 4820 میلی متر طول، 1930 میلی متر عرض و 1699 میلی متر ارتفاع می‌شود. همچنین فاصله محورهای این خودرو به 2820 میلی متر می‌رسد و فقط فضای بزرگ کابین را تصور کنید! در ادامه به لیست آپشن‌ ها و امکانات چری تیگو 9 می‌رسیم که احتمالا در نسخه وارداتی به ایران، خیلی از آن‌ها حضور نداشته باشند:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • نمایشگر دوال اسکرین 12.3 اینچی
  • استارت کی لس و سیستم ورود بدون کلید به کابین
  • نورپردازی داینامیک در کابین با 64 رنگ
  • فرمان D کات اسپرت
  • شارژر وایرلس به همراه پورت USB C
  • سانروف پانارومیک برقی
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
  • رادار نقطه کور
  • دوربین دنده عقب و سنسور پارک
  • صندوق پران برقی
  • چراغ‌های ال ای دی
  • دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی به همراه اتوهلد
  • سیستم پایش باد لاستیک‌ها
  • هشدار خروج از بین خطوط

کابین و اتاق تیگو 9 مدیران خودرو

در انتهای کار به قیمت شاسی بلند چری تیگو 9 می‌رسیم که قرار است در تریم پایه با برچسب 24 هزار دلار روانه بازار شود. در صورتی که واردات چری تیگو 9 ، توسط مدیران خودرو به ایران صورت بگیرد، این شاسی بلند می‌تواند لقب لاکچری و مجلل‌ ترین ماشین چینی در ایران را کسب کند.