نسل جدید مولتی مدیا مرسدس بنز در کلاس E مدل 2024

نسل جدید مولتی مدیا مرسدس بنز با داشبورد تمام صفحه و 3 نمایشگر معرفی شد

تصاویر کابین کلاس E جدید با سه نمایشگر منتشر شد. مرسدس بنز در این سدان، پیش‌نمایش نسل جدید سیستم عامل و سیستم مولتی مدیا خود را ارائه می‌دهد.

مرسدس بنز که به‌تازگی میباخ S580e و GLE مدل 2024 را رسماً معرفی کرد، حالا اولین تصاویر از فضای داخلی نسل جدید سدان لوکس کلاس E با کد W214 را به‌اشتراک گذاشته است. در این خودرو ادغام فناوری‌های پیشرفته با کابین با ظرافت هرچه تمام‌تر و پیش‌نمایش نسل جدید سیستم مولتی مدیا مرسدس را می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد. کلاس E جدید قرار است در زمینه فناوری کابین یک قدم جلوتر برود. به عبارتی دیگر، از ستاپی یکپارچه با سه نمایشگر (مشابه هایپراسکرین در سدان الکتریکی EQS)، مجموعه اپلیکیشن‌های ترد پارتی مثل تیک تاک و امکانات دیگر برخوردار خواهد بود.

پیش‌نمایش سیستم مولتی مدیا نسل جدید مرسدس بنز در سدان کلاس E

نسل جدید مولتی مدیا مرسدس بنز در کلاس E مدل 2024

اولین چیزی که در کابین فوق‌العاده پیشرفته مرسدس بنز کلاس E مدل 2024 خودنمایی می‌کند، مجموعه سه نمایشگر متعلق به سیستم اطلاعات و سرگرمی این کمپانی تحت عنوان سوپراسکرین است. دو نمایشگر به‌شکل یکپارچه قسمت میانی تا گوشه راست داشبورد را فرا گرفته‌اند و نمایشگری تبلت‌مانند جهت نمایش اطلاعات ضروری به راننده جدا از آن‌ها پشت فرمان تعبیه شده است. ابعاد سه نمایشگر کابین این سدان لوکس مرسدس بنز مشخص نیست. با وجود این، می‌توان حدس زد که اندازه نمایشگر پشت فرمان و نمایشگر جلو صندلی شاگرد به حدود 12.3 برسد و نمایشگر مرکزی هم کمی از آن‌ها بزرگ‌تر باشد.

نسل جدید مولتی مدیا مرسدس بنز در کلاس E مدل 2024

طراحان اشتوتگارتی جهت جلوگیری از حواس‌پرتی راننده به‌خاطر نمایشگر سرنشین جلو، قابلیتی تحت عنوان «سپر بصری» را در نظر گرفته‌اند. نحوه کار سپر بصری به این صورت است: خودرو وقتی به‌وسیله دوربین قرار گرفته بالای داشبورد تشخیص بدهد راننده برای مدت زمان زیادی به نمایشگر سرنشین جلو نگاه می‌کند، به‌صورت خودکار نور آن را کاهش می‌دهد تا مانع حواس‌پرتی راننده شود. البته پیش از این، باید حضور سرنشین در صندلی شاگرد را تشخیص بدهد تا نمایشگر سوم را فعال کند.

با پکیج Entertainment، سیستم مولتی مدیا نسل جدید مرسدس بنز کلاس E مدل 2024 حتی سرگرم‌کننده‌تر می‌شود. به‌لطف آن مجموعه‌ای از برنامه‌های ترد پارتی و بازی‌های ویدئویی از حافظه داخلی خود این سدان لوکس آلمانی موجود خواهند بود. حضور شبکه اجتماعی پرطرفدار تیک تاک، بازی معروف Angry Birds و مرورگر ویوالدی در زمان عرضه  تایید شده است. ضمن این‌ها یک پورتال سرگرمی محصول کمپانی Zync با امکاناتی مثل بازی، اخبار و استریم ویدئو پیش رو سرنشینان گذاشته می‌شود. به‌گفته مرسدس بنز، بیش از 30 سرویس استریم جهانی در زمان عرضه برای این سدان در دسترس خواهند بود.

نسل جدید مولتی مدیا مرسدس بنز در کلاس E مدل 2024

کلاس E مدل 2024، پیش‌نمایش نسل جدید مولتی مدیا مرسدس بنز

سرنشینانی که می‌خواهند در همان خودرو پر زرق و برق خود جلسه کاری داشته باشند، می‌توانند از دوربین داشبورد برای برقراری تماس تصویری در برنامه‌های زوم یا وبکس استفاده کنند. همان‌طور که انتظار می‌رود، گرفتن عکس و ضبط ویدیو هم از طریق این دوربین ممکن است. همچنین رابط‌های اندروید اوتو و اپل کارپلی به‌صورت استاندارد جهت استفاده از سیستم گوشی هوشمند در اختیار راننده قرار می‌گیرند.

فضای داخلی مرسدس بنز کلاس E مدل 2024

علاوه بر این‌ها، مرسدس بنز از به‌کارگیری سیستم عامل ویژه خود با نام Mercedes-Benz Operating System یا به‌اختصار MB.OS در محصولات آینده‌اش خبر می‌دهد. این سیستم عامل که مرسدس بنز با همکاری چندین شرکت مطرح حوزه فناوری نظیر انویدیا و گوگل توسعه داده است، به انواع بخش‌های اصلی خودرو نظیر اطلاعات و سرگرمی، شارژ، رانندگی خودکار و… دسترسی تمام و کمال خواهد داشت. در واقع کلاس E مدل 2024 با سیستم مولتی مدیا MBUX نسل سوم، پیش‌نمایشی از نسل جدید کابین مرسدس بنز با MB.OS را ارائه می‌کند.

فضای داخلی مرسدس بنز کلاس E مدل 2024

انویدیا به‌عنوان یکی از شرکت‌های دخیل در توسعه سیستم عامل MB.OS مرسدس بنز، بخشی از نرم‌افزار، داده‌ها و فناوری هوش مصنوعی را تامین می‌کند. گوگل در اولین همکاری خود با مرسدس بنز ساخت نسل جدید سیستم مسیریابی داخلی این خودروساز آلمانی را بر عهده دارد. کمپانی لومینار هم تامین‌کننده سنسورها از جمله سنسورهای لیدار است. سیستم عامل MB.OS مرسدس بنز از سال 2025 در خودروهای مبتنی بر پلتفرم MMA این خودروساز آلمانی پیاده‌سازی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*