مرسدس بنز میباخ S580e پلاگین هیبرید

مرسدس بنز میباخ S580e معرفی شد؛ لاکچری و برقی

مرسدس بنز میباخ از S580e به‌عنوان اولین خودرو پلاگین هیبرید خود پرده برداشت. در ادامه مشخصات فنی نسخه PHEV میباخ کلاس اس را مطالعه کنید.

مرسدس بنز چند وقت پیش مدل 2024 شاسی بلند GLE و مدل 2023 شاسی بلند برقی EQE را معرفی کرد. حتی هم‌پای او BMW از مدل جدید اس یو وی‌های X5 و X6 پرده برداشت. با این حال، دیگر وقت آن است تا شاسی بلندها نمایش را به سدان‌های لوکس مرسوم پس بدهند. مرسدس میباخ به‌تازگی از سدان S580e به‌عنوان اولین نسخه پلاگین هیبرید خود رونمایی کرده است. گفتنی است که نسخه غیر میباخ این خودرو پیش‌تر در سال 2020 به بازار راه پیدا کرده بود. در ادامه مشخصات فنی و سایز جزئیات نسخه پلاگین هیبرید سدان میباخ کلاس اس را مشاهده می‌کنید.

مشخصات فنی مرسدس بنز میباخ S580e؛ سدان لوکس پلاگین هیبرید آلمانی

مرسدس بنز S850e

نسخه غیر میباخ S850e

مرسدس بنز میباخ S580e پلاگین هیبرید قوای محرکه خود را از یک پیشرانه بنزین‌سوز 3 لیتری 6 سیلندر خطی به‌همراه یک موتور الکتریکی تامین می‌کند. پیشرانه بنزین‌سوز توان تولید 367 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور را دارد. در کنار آن، موتور الکتریکی که از همان اولین دور پیشرانه مهیا است، می‌تواند 150 اسب بخار قدرت و 440 نیوتون متر گشتاور تولید کند.

پیشرانه و موتور الکتریکی مذکور با همدیگر در مجموع 510 اسب بخار و 750 نیوتون متر گشتاور خروجی می‌دهند که برابر با خروجی مرسدس بنز S580e است. میباخ اس 580 ای با این پیشرانه پلاگین هیبرید، ظرف 5.1 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. ضمن اینکه حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با وجود این، در حالت الکتریکی سقف سرعت 140 کیلومتر بر ساعتی دارد.

نمای جلو مرسدس بنز میباخ S580e پلاگین هیبرید

شارژ استاندارد در نظر گرفته شده برای این نسخه کلاس اس میباخ، 11 کیلوواتی است اما شارژر 60 کیلوواتی DC هم در قالب آپشن پیش رو مشتریان قرار می‌گیرد. با شارژر 60 کیلوواتی می‌توان طی حدود نیم ساعت شارژ این خودرو آلمانی را از حالت خالی به‌صورت کامل شارژ کرد. همچنین شعاع حرکتی این خودرو حداکثر 100 کیلومتر اعلام شده است که تفاوتی با نسخه غیر میباخ ندارد. ظرفیت باتری در حال حاضر مشخص نیست، ولی باید ذکر کرد که نسخه غیر میباخ S580e مجهز به باتری 28 کیلووات ساعتی بود.

مرسدس بنز میباخ S580e از تعداد زیادی از قابلیت‌های مختص به خودروهای الکتریکی بهره می‌برد. سمت چپ این خودرو سدان لوکس آلمانی، پورت شارژر تعبیه شده و نشانگر میزان شارژ باتری در صفحه آمپر قابل مشاهده است. المان‌های آبی داخل چراغ‌های جلو هم از قوای الکتریکی آن حکایت می‌کنند. این جزئیات را که کنار بگذاریم، معلوم نیست چه تغییرات دیگری برای S580e پلاگین هیبرید در نظر گرفته شده است.

نمای عقب مرسدس بنز میباخ S580e پلاگین هیبرید

در برهه کنونی تاریخ عرضه و قیمت مرسدس بنز میباخ S580e در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. تا به اینجا صرفاً مطلع شده‌ایم که این خودرو ابتدا به چین و سپس به تایلند و اروپا و بقیه مناطق راه پیدا خواهد کرد. با نزدیک‌تر شدن این نسخه پلاگین هیبرید میباخ کلاس اس به زمان عرضه‌اش، باید انتظار انتشار اطلاعات بیشتر درباره آن را داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*