فولکس واگن اطلس 2024

فولکس واگن اطلس 2024 ؛ شاسی بلند خوش مسافرت آلمانی + ویدیو

فولکس واگن اطلس و اطلس کراس اسپرت مدل 2024 یا همان فیس لیفت ، جدیدترین خودروهای شاسی بلند آلمان هستند که می‌توانند بهترین همسفر شما باشند. در ادامه با مشخصات فنی و تصاویر زیبایی از Volkswagen Atlas 2024 Cross Sport همراه می‌شویم.

متاسفانه پای خودروهای آلمانی و به خصوص محصولات باکیفیت فولکس واگن از ایران قطع شده اما حتی آواز دهل از دور شنیدن هم خوش است! امروز به سراغ فولکس واگن اطلس 2024 و برادر جوان پسندتر آن یعنی اطلس اسپرت کراس می‌رویم اما پیش از هر چیزی، از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیو معرفی آن‌ها را تماشا کنید (تصاویر خودرو قرمز، مربوط به اطلس مدل 2024 معمولی و خودرو آبی، مربوط به اطلس کراس اسپرت مدل 2024 است).

فهرست عناوین:

فولکس واگن اطلس و اطلس کراس اسپرت مدل 2024

شاسی بلند فولکس واگن اطلس 2024 ، به اصطلاح یک SUV فول سایز و یک فیس لیفت فنی از نسل قبلی به حساب می‌آید که دقیقا رقیب کیا سورنتو و هیوندای پالاسید است و با کمی وسواس، می‌توان تویوتا هایلندر را هم رقیب آن حساب کنیم. حالا چرا فیس لیفت فنی؟ چون علاوه بر تغییرات غیر ملموس ظاهری، پیشرانه و کابین آن‌ هم به کل پوست انداخته است. همچنین بد نیست اشاره کنیم که این خودرو از نظر ظاهری، چند پله بالاتر از تیگوان وارداتی در ایران قرار می‌گیرد و از نظر موتوری هم تقریبا 100 اسب بخار بیشتر از تیگوان مدل 2018 دارد.

مشخصات فنی و امکانات فولکس واگن اطلس و کراس اسپرت مدل 2024

فولکس واگن اطلس 2024

هر دو نسخه فولکس واگن اطلس 2024 در زیر کاپوت خود، یک پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژ جدید با حجم 2 لیتر را حمل می‌کنند که نسبت به اطلس قدیمی با موتور VR6، گشتاور و بازدهی بیشتری را نوید می‌دهد. توان این پیشرانه جدید تقریبا به 270 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور (فقط در دور موتور 1500RPM) می‌رسد که تمام این توان از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته، در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

فولکس واگن اطلس 2024

حالا خریداران بسته به تریم انتخابی، سیستم FWD یا AWD را تجربه خواهند کرد اما در هر صورت، توان یدک کشی فولکس واگن اطلس 2024 حتی بیشتر از 2.5 تن است. فعلا تمام امکانات و آپشن‌های فولکس واگن اطلس و کراس اسپرت فیس لیفت معرفی نشده‌اند اما دکمه‌ها و قابلیت‌های زیر، حتما در کابین این شاسی بلند پیدا می‌شوند:

  • سیستم تهویه اتوماتیک 3 کاناله با قابلیت تنظیم توسط فرمان های صوتی
  • سیستم اگزوز چهار کاناله اکتیو
  • چراغ‌های LED جدید و به هم پیوسته در نمای جلویی و عقبی
  • نمایشگر مولتی مدیا دیجیتال 12 اینچی و کلاستر 10.3 اینچی
  • شارژر وایرلس به همراه پورت USB C و درگاه برق 12 ولت DC
  • رینگ های 18 اینچی استاندارد و 20 اینچی آپشنال
  • سامانه هشدار تصادف از جلو و عقب به همراه ترمزهای اضطراری
  • تریم تمام چرم ناپا یا پارچه‌ای
  • رادار نقطه کور و دوربین 360 درجه
  • سیستم پایش باد لاستیک‌ها
  • دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی به همراه اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • سنسور پارک و دوربین دنده عقب
  • سیستم هشدار خروج از بین خطوط
  • سانروف دو تکه

طراحی ظاهری و ابعاد فولکس واگن Atlas فیس لیفت

چهره و ابعاد این دو خودرو در برابر نسل‌ قبلی، آن چنان تغییر نکرده و همچنان برابر با 5 متر طول، 1.9 متر عرض و 1.7 متر ارتفاع است و فاصله محورها هم بدون تغییر، همان 2.9 متر باقی مانده‌اند. سیستم روشنایی سپر و اضافه شدن LED به علامت VW شاید تنها تفاوت فولکس واگن اطلس 2024 و 2023 باشد و بس! البته اسپویلر سقفی در نمای عقب و چراغ‌ خطرها هم کاملا متفاوت از نسل قبل هستند و طراحی رینگ‌های 20 اینچی هم کمی تغییر کرده است.

همچنین دیفیوزر عقب و سیستم اگزوز کواد اکتیو هم دستخوش تغییراتی شده اما این موارد احتمالا آنقدر ملموس نباشند. به علاوه فاصله مناسب خودرو از سطح زمین، کمک می‌کند تا اطلس کراس اسپرت در دسته‌ی خودروهای آفرودی قرار گیرد و اگر همه چیز دست به دست یکدیگر دهد، شاید نسخه آفرودی اطلس فیس لیفت 2024 هم به زودی روانه بازار شود!

کابین و قیمت فولکس واگن اطلس و کراس اسپرت فیس لیفت جدید

خودرو شاسی بلند VW Atlas فیس لیفت جدید

شاسی بلند های فول سایز فولکس واگن اطلس و اطلس کراس اسپرت فیس لیفت در اتاق خود، میزبان 3 ردیف صندلی هستند که برای یک خانواده 7 نفره، کاملا مناسب به نظر می‌رسند. سیستم نورپردازی با 30 رنگ، 6 پورت USB C به همراه درگاه برق 12 ولت DC و 110 ولت AC و شارژر وایرلس 45 وات هم از دیگر امکانات کابین فولکس واگن اطلس و اطلس کراس اسپرت 2024 به حساب می‌آیند.

همچنین به نظر می‌رسد که آلمانی‌ها به شدت روی رقص نور داینامیک حساس شده باشند؛ چرا که اصلی‌ترین ویژگی فولکس واگن ID.7 EV هم همین تغییر رنگ بدنه بود!

اما مهم‌ترین تغییر و ویژگی این نسل (به جز پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ)، به سیستم «اجرای فرمان های صوتی» و کاکپیت پرو فولکس واگن مربوط می‌شود. برای مثال شما می‌توانید تنها با صدای خود، سیستم تهویه هوای اتوماتیک سه کاناله را کنترل و تنظیم کنید! همچنین نمایشگر مولتی مدیا 12 اینچی و کلاستر 10.25 اینچی هم از تغییرات این نسل به حساب می‌آیند.

خودرو شاسی بلند VW Atlas فیس لیفت جدید

در انتهای کار به سراغ قیمت فولکس واگن اطلس و اطلس کراس اسپرت مدل 2024 یا همان فیس لیفت می‌رویم که گفته‌ می‌شود احتمالا با قیمت 35.7 تا 36.5 راهی بازارهای بین المللی شوند. همچنین از آن جایی که سقف بودجه واردات خودرو به ایران فقط 20 هزار دلار است، از همین الان باید قید این خوش سفر آلمانی را بزنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*