ماشین مفهومی Geely Galaxy Light

جیلی گلکسی لایت ؛ خودرو کانسپت چینی با رویای پرواز؟ + ویدیو

جیلی گلکسی لایت – Geely Milky Way Galaxy Light یک خودرو کانسپت و تمام برقی از چین است که روی صندوق عقب خود، یک سورپرایز هیجان انگیز را حمل می‌کند.

برند گلکسی (به انگلیسی Geely Galaxy Milky Way)، جدیدترین زیر شاخه از شرکت جیلی است که به تازگی با شاسی بلند L7 از این شرکت آشنا شدیم. دومین محصول برند Galaxy Milky Way فعلا تمایلی به خط تولید ندارد و یک خودرو کانسپت به حساب می‌آید. نحوه باز شدن درب‌ها و داشبورد این سدان برقی، قدرت چینی‌ها در صنعت خودروسازی را به تصویر می‌کشد و احتمالا این خودرو، سرنخ‌هایی از ماشین‌های پرنده چینی را به ما نشان می‌دهد. در ابتدای کار با تیزر معرفی جیلی Galaxy Light همراه می‌شویم و سپس به جزئیات می‌پردازیم.

خودرو کانسپت جیلی گلکسی لایت

در همین ابتدای کار باید اشاره کنیم که فعلا هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی یا توان جیلی گلکسی لایت منتشر نشده اما این خودرو کانسپت، میزبان قابلیت‌های عجیبی است که تا به امروز در هیچ ماشینی دیده نشده!

خودرو کانسپت جیلی گلکسی لایت

خودرو برقی و کانسپت جیلی Galaxy Light به مانند اکثر همزادهای خود، از داشبورد تمام صفحه و بدون دکمه بهره می‌برد. همچنین به نظر می‌رسد که فرمان این خودرو هم در مواقع لازم، به داخل داشبورد جمع می‌شود؛ پس فعلا قابلیت رانندگی خودکار سطح 3 را به مشخصات فنی جیلی گلکسی لایت اضافه کنید.

ماشین مفهومی Geely Galaxy Light

صندلی‌های جیلی گلکسی لایت به مانند اسم این خودرو، واقعا حس و حالی از یک سفینه فضایی را تداعی می‌کنند و زمانی که به روکش‌های درب نگاه می‌کنید، این حس دو چندان خواهد شد. سیستم نورپردازی در اتاق و داشبورد جیلی گلکسی لایت دقیقا از نورهای کهکشانی الهام گرفته شده و این طرح حتی روی کنسول وسطی هم دیده می‌شود.

خودرو کانسپت جیلی گلکسی لایت

به علاوه در پشت صندلی‌ها هم به وضوح می‌توانید نمایشگرهای دیجیتال توکار را تماشا کنید که حضور چنین چیزی در خودروهای چینی (حداقل تا امروز) بدون همتا است! البته خودروهای کانسپتی مثل نیسان مکس اوت یا پژو اینسپشن و بی ام و i Dee هم داشبورد تمام صفحه و بدون دکمه داشتند اما نمایشگر توکار؟ خیر!

همچنین سیستم باز شدن درب‌ها در خودرو کانسپت جیلی گلکسی لایت هم شبیه به درب‌های رولز رویس است و ستون B وجود ندارد. البته برخلاف رولز رویس، جیلی گلکسی لایت از سیستم درب‌های خفاشی هم بهره می‌برد؛ یعنی ترکیبی از لامبورگینی و رولز رویس! اما طراحی ظاهری، تقریبا چیزی شبیه به خودرو کانسپت جنسیس ایکس کانورتیبل است. آینه‌های جانبی دوربین دار و رینگ‌های آیرودینامیکی با طرح سه پره در کنار استایل کوپه و سپر خشن، جذاب‌ترین عناصر در هندسه‌ی خودرو مفهومی جیلی گلکسی Light Milky Way به حساب می‌آیند.

خودرو کانسپت جیلی گلکسی لایت

تمام این موارد را فراموش کنید چرا که خودرو مفهومی جیلی گلکسی لایت در قسمت صندوق عقب خود، واقعا چیزی شبیه به هلی پد دارد! دقیقا در محلی که چراغ‌ خطرها به هم می‌رسند، می‌توانید یک فضای خالی را پیدا کنید که برای نشستن و برخاستن پهپاد یا کوادکوپتر در نظر گرفته شده است.

خودرو کانسپت جیلی گلکسی لایت

محل شارژ پهپاد و کوادکوپتر در خودرو کانسپت جیلی Galaxy Light

پهپادها می‌توانند در این محل فرود بیایند و شارژ شوند. این موضوع در نگاه اول کمی خنده دار به نظر می‌رسد اما شرکت جیلی در سال‌های گذشته، رویای ساخت خودروهای پرنده و تاکسی‌های هوایی را در سر داشت. شاید حضور پهپاد در خودرو کانسپت جیلی گلکسی لایت، نشانه‌ای از این ماجرا باشد!

فعلا مشخص نیست که کدام یک از خودروهای شرکت جیلی گلکسی قرار است بر مبنای خودرو کانسپت جیلی Galaxy Light ساخته شوند اما در حال حاضر می‌دانیم که جیلی گلکسی L8 قرار است در قامت یک خودرو سدان و پلاگین هیبریدی، تا انتهای سال به صورت رسمی معرفی شود.

ماشین مفهومی Geely Galaxy Light

در ادامه می‌توانید لیست و تاریخ رونمایی رسمی از خودروهای جدید برند جیلی Galaxy Milky Way را ببینید.

ماشین مفهومی Geely Galaxy Light