خودرو پرنده برقی جیلی AE200 X01

خودرو برقی جیلی AE200 X01 به پرواز درآمد؛ آسمان هم در تصاحب چینی‌هاست + تصاویر

جیلی خودروساز چینی جدیدی است که پا به عرصه ماشین های پرنده می‌گذارد. جیلی اخیراً اولین پرواز تست خودرو پرنده برقی AE200 X01 را انجام داد.

به‌نظر می‌آید که وقت آن است تا صنعت خودرو بالاخره تحولی بنیادین را به خود ببیند. خودروهای الکتریکی توانسته‌اند این عرصه را به مسیر جدیدی ببرند، ولی احتمالاً ماشین های پرنده اصول بازی را کاملاً تغییر خواهند داد. روز به روز اخبار بیشتری درمورد توسعه خودروهای پرنده به گوشمان می‌رسد؛ از خودرو پرنده ایکس پنگ که اخیراً به خیابان‌ها را پیدا کرد تا تاکسی پرنده CityBus Nextgen که ایرباس به‌تازگی از آن رونمایی به‌عمل آورد. در واقع، ظاهراً خودروهای پرنده زودتر از حد انتظار روانه بازار می‌شوند. جیلی هم با خودرو برقی AE200 X01 به ایکس پنگ پیوسته است تا قدمی در عرصه ماشین های پرنده بردارد.

ماشین پرنده الکتریکی جیلی AE200 X01

خودرو برقی پرنده AE200 X01 حاصل همکاری بین «ووفی چانگ‌کنک» (Wofei Changkong) به‌عنوان بخش هواپیمایی جیلی و شرکت تاکسی هوایی آلمانی «ولوکوپتر» (Velocpoter) است. این ساخته جیلی اواسط پاییز اولین ویتول در چین شد که گواهی پرواز نوع هواگرد کسب می‌کند. زمان زیادی هم نگذشت که تست‌های سیستم‌های اساسی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. این ماشین پرنده الکتریکی حالا که به سال 2023 راه پیدا کرده‌ایم، اولین پروازش را به‌انجام رسانده است. ضمن اینکه ووفی چانگ‌کنک همچنان به انجام تست‌های ضروری جهت دریافت تاییدیه‌های لازم متعهد خواهد بود.

ماشین پرنده الکتریکی جیلی AE200 X01

شرکت خودروسازی چینی جیلی در تابستان گذشته خودرو پرنده عموپرواز یا همان ویتول 5 صندلی AE200 X01 را معرفی کرد. این ویتول تمام الکتریکی برای پرواز در مناطق شهری و میان‌شهری طراحی شده است و در زمره ویتول‌های عملکردبالا قرار می‌گیرد. بنا به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید انتظار عرضه آن در سال 2024 را داشته باشیم. با پیشرفت‌های کمپانی جیلی در توسعه AE200 X01 و طرح‌های حمایتی دولت چین، این تاریخ عرضه به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*