خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng

خودرو پرنده ایکس پنگ – Xpeng به خیابان‌های چین آمد + اولین تصاویر منتشر شده

خودرو پرنده ایکس پنگ – Xpeng، اولین ماشین با قابلیت پرواز در جهان است که از کشور چین می‌آید و با تمام وسایل نقلیه‌ی پرنده‌ی زمینی، متفاوت خواهد بود.

شرکت ایکس پنگ یکی از سازندگان به نامِ چینی در زمینه‌ی ساخت و طراحی پهپادها و تاکسی‌های هوایی است که به تازگی با یک طرح خارق العاده، به سراغ یکی از آرزوهای همیشگی بشر رفته است. خودرو پرنده‌ی واقعی، آخرین پروژه‌ی ایکس پنگ خواهد بود که برای اولین بار در خیابان‌های چین، شکار شده است.

نگاهی به خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng

خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng

برای درک بهتر این موضوع، ابتدا باید با شرکت XPeng Heitech آشنا شوید که یکی از زیرمجموعه‌های ایکس پنگ محسوب می‌شود. این شرکت به مدیر عاملیِ ” Zhao Deli ” در سال 2013 تاسیس شد و طی سال‌های 2016 تا 2021، توانست 5 نسل از پهپادهای پرنده‌ی سرنشین دار خود را روانه‌ی بازار کند.

خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng

6 نسل از پهپادهای سرنشین دار شرکت ایکس پنگ

در حقیقت نسل پنجم ماشین‌های پرنده‌ی ایکس پنگ، حتی به اروپا هم راه پیدا کرد‌ه‌اند. اما هنوز هم یک مشکل اساسی در طراحی این خودروها وجود دارد! به عکس بالا نگاه کنید؛ آیا می‌توانید اسم «خودرو» را به این وسیله نسبت دهید؟ قطعا خیر. نسل ششم خودروهای پرند‌ه‌ی ایکس پنگ اینجا هستند تا این مشکل را هم رفع کنند.

خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng - خودرو پرنده ووجر ایکس ۲

خودرو پرنده ووجر ایکس ۲

در ماه‌های گذشته، با طرح‌های نمونه‌های اولیه‌ی این پروژه همراه بودیم که چرخ‌های معمولی را نشان می‌داد. همچنین یک محفظه‌ی بزرگ هم روی سقف خودرو قرار دارد تا احتمالا در زمان راندن خودرو بر روی زمین، از پره‌های آن محافظت کند.

خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng

اما در جدیدترین شکار خبرنگاران چینی، می‌توانیم خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng را با پوشش استتاری در خیابان ببینیم. آن طور که به نظر می‌رسد، این پروژه از بدنه‌ی خودرو برقی ایکس پنگ XPeng P7 بهره می‌برد.

خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng - خودرو برقی Xpeng P7

سدان برقی ایکس پنگ XPeng P7

البته چرخ‌های جلو و عقب، کاملا عریض‌تر شده‌اند و شاید حتی خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng را با عرض 2.5 متری ببینیم.

خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng

همچنین محفظه نگه‌ دارنده‌ی پره‌ها هم با کابل‌ها و پروفیل‌های آلومینیومی مهار شده است تا در برابر ضربات جاده، سر خم نکند.

خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng

فراموش نکنید که همین محفظه به خودی خود می‌تواند تکان‌های شدیدی را در سراسر خودرو به وجود بیاورد پس طراحان و مهندسان ایکس پنگ باید از همین الان به فکر یک سیستم تعلیق کاملا جدید باشند.

تاریخ ورود به بازار و قیمت نسل ششم ماشین پرنده ایکس‌پنگ Xpeng

خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng

طبق شایعات شنیده شده، احتمال می‌دهیم که این ماشین پرنده‌ی عجیب و غریب تا اواسط سال 2024 با یک چهره‌ی کاملا متفاوت به صحنه بیاید. همچنین گفته می‌شود که قیمت خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng در حدود یک میلیون یوان یا تقریبا 150 هزار دلار خواهد بود.

خودرو پرنده ایکس پنگ Xpeng

متاسفانه تا این لحظه، اطلاعات بیشتری در مورد این پرنده‌ی 1920 کیلویی وجود ندارد اما به محض انتشار اخبار بیشتر، آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم. پس همراه گجت نیوز باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*