خودرو پرنده چینی XPeng X2

خودرو پرنده چینی XPeng X2 به اروپا می‌رود

خودرو پرنده چینی XPeng X2 در راه اروپا است تا یک قدم به تجاری‌سازی نزدیک‌تر شود. در ادامه شاهد مشخصات ماشین پرنده اکسپنگ ایکس 2 باشید.

شرکت اکسپنگ (XPeng) به‌زودی از خودرو پرنده خود در اروپا رونمایی خواهد کرد. نام این خودرو از چینی به انگلیسی به صورت Voyager X2 یا Traveler X2 ترجمه می‌شود، ولی جهت جلوگیری از بروز هرگونه سردرگمی، بهتر است نام X2 برای آن به کار برده شود. خودرو پرنده چینی XPeng X2 اولین بار در 10 مارس (19 اسفند) به هلند راه پیدا کرد، اما در نیمه اول 2022 در این منطقه رسماً به نمایش گذاشته می‌شود و پرواز آزمایشی خود را پشت سر می‌گذارد.

معرفی خودرو پرنده چینی XPeng X2

پنج نسل خودروهای پرنده XPeng

اکسپنگ ایکس 2 نسل پنجم کانسپت ماشین پرنده استارتاپ XPeng Heitech مورد حمایت اکسپنگ به شمار می‌رود. این شرکت را «ژائو دلی» (Zhao Deli) با حمایت مالی مدیرعامل اکسپنگ «او شیائوپنگ» (He Xiaopeng) در سال 2013 تاسیس کرد. سپس اولین نسل خودرو پرنده این شرکت در سال 2016 به بازار معرفی شد و در سال 2020 نیز شاهد پنجمین نسل این محصول بلندپروازانه بودیم. نهایتاً در سال 2021، این استارتاپ توانست اولین دوره جذب سرمایه خود را با جمع‌آوری بیش از 500 میلیون دلار آمریکا به پایان برساند.

خودرو پرنده چینی XPeng X2

خودرو پرنده چینی XPeng X2 از دو صندلی بهره می‌برد و بدنه آن با فیبر کربن ساخته شده است. به لطف مواد فیبر کربن، این ماشین پرنده، حتی با احتساب باتری‌ها، تنها 560 کیلوگرم وزن دارد. ایکس 2 قادر به حمل دو نفر و 200 کیلوگرم اضافی است. در خصوص قابلیت‌های این محصول در زمینه پرواز باید گفت که X2 می‌تواند تا 35 دقیقه با حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. شعاع حرکتی آن هم به 75 کیلومتر می‌رسد.

خودرو پرنده چینی XPeng X2

Xpeng X2 توانایی پرواز تا ارتفاع 1000 متری را دارد. البته موسس اکسپنگ که بارها سوار این خودرو شده، اظهار داشته است که 400 متر راحت‌ترین و ایمن‌ترین ارتفاع پرواز آن محسوب می‌شود. X2 از حالت اتوپایلت با چندین سنسور برخوردار است، قابلیت ارزیابی زمین را دارد و فاقد هرگونه نقطه کوری است. این خودرو پرنده حتی می‌تواند فرود خودکار انجام دهد و در صورت نیاز، سیستم چتر نجات آن به کمک راننده خواهد آمد.

در حال حاضر قیمت خودرو پرنده چینی XPeng X2 به‌صورت قطعی مشخص نیست، ولی به گفته موسس XPeng Heitech طی یک مصاحبه، قیمت آن در محدوده بین 800,000 یوان (126,000 دلار آمریکا) تا 1,500,000 یوان (236,000 دلار) قرار خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*