تاکسی پرنده CityBus Nextgen ایرباس

ایرباس از تاکسی پرنده CityBus Nextgen رونمایی کرد

ایرباس از تاکسی پرنده CityBus Nextgen رونمایی کرد. این ماشین پرنده می‌تواند ۴ سرنشین را با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به مقصد برساند.

ایرباس به تازگی ایده خود از آینده حمل و نقل شهری را به نمایش گذاشته است. این کمپانی به تازگی از تاکسی پرنده CityBus Nextgen رونمایی کرده که یک خودرو الکتریکی پرنده برای آینده شهرهای هوشمند است.

تاکسی پرنده CityBus Nextgen ایرباس

برای اولین بار، طرح مفهومی CityBus در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. اما در آن زمان طراحی آن به سبک هواپیماهای فرود عمودی (eVTOL) بود، دارای ۸ روتور و همچنین سیستم خودران بود. اکنون شرکت ایرباس این پرنده را به سبکی طراحی کرده که بتواند چندین سرنشین را در خودش جای دهد. ظاهر آن نیز شبیه به ماشین‌های پرنده‌ای شده که معمولاً در فیلم‌های علمی-تخیلی شاهد آن هستیم.

ایرباس سخت در تلاش است تا وارد بازار تحرک هوایی شهری (UAM)‌ شود. در همین راستا نیز تاکسی پرنده CityBus Nextgen را رونمایی کرده است. تاکسی پرنده ایرباس یک وسیله نقلیه تمام برقی است که می‌تواند به عنوان یک تاکسی یا یک وسیله نقلیه شخصی وارد بازار شود. دم این هواپیما در طراحی جدیدش شکل V به خودش گرفته است که باعث اتصال هشت ملخ الکترونیکی می‌شود.

تاکسی پرنده CityBus Nextgen ایرباس

سازنده ادعا می‌کند این ماشین پرنده هنگام فرود و پرواز بسیار آرام است. Bruno Even، مدیر بخش هلیکوپترهای ایرباس در این راستا عنوان کرده است:

ما در تلاشیم تا بازار کاملاً نویی را ایجاد کنیم که باعث یکپارچه‌سازی تحرک هوایی شهری با شهرها می‌شود و در عین حال نگرانی‌های زیست محیطی و اجتماعی را هم مورد توجه خودش قرار می‌دهد.

این مدیر اجرایی همچنین می‌گوید، ایرباس متعاقد شده است که چالش‌های واقعی پیش روی فناوری حمل و نقل و مدل‌های تجاری مرتبط با آن، در حال حاضر ادغام شهری، پذیرش عمومی و مدیریت ترافیک هوایی خودکار هستند.

مثل نسخه اول این طرح مفهومی، ماشین پرنده ایرباس تا ۴ سرنشین را با آلایندگی پرواز صفر و با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت با محدوده هدف ۸۰ کیلومتری حمل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*