خودرو برقی مفهومی Peugeot Inception 2023 EV

پژو اینسپشن ؛ ماشین بدون فرمان فرانسوی‌ها در CES 2023 + ویدیو

پژو اینسپشن مدل 2023 – Peugeot Inception EV جدیدترین خودرو کانسپت و برقی فرانسوی‌هاست که در نمایشگاه CES 2023 به روی صحنه آمده است و امروز قرار است به سراغ تمام زوایای آن می‌رویم.

اجازه دهید تا کمی در زمان سفر کنیم و به سال 1998 میلادی یا همان 1376 برویم. یعنی روزی که پژو 206 به عنوان جایگزین هاچ بک 205 به صحنه آمد. حالا با گذشت 25 سال از آن زمان، پژو به جایگاهی رسیده که به ستاره بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی در جهان یعنی نمایشگاه CES 2023 تبدیل شده است و ما هنوز در صف بورس کالا و ثبت نام خودرو هستیم! پس اگر شما هم دوست دارید تا با این تکامل جذاب، بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مطلب همراه ما باقی بمانید؛ اما در ابتدای کار، به سراغ ویدیو تیزر معرفی این خودرو مفهومی می‌رویم (فعال بودن نرم افزارهای تغییر ip شاید مانع نمایش ویدیو شود).

پژو اینسپشن مدل 2023 ؛ خودرو کانسپت برقی و بدون فرمان فرانسوی

شاید قابلیت صدا کردن خودروهای تسلا چیز جذابی باشد. یا حتی پیکاپ برقی رم 1500 می‌تواند به دنبال صاحب خود حرکت کند؛ اما فرانسوی‌ها به چیزی فراتر از این مسائل فکر می‌کنند و سدان مفهومی پژو Inception EV 2023 را در قامت یک خودرو مفهومی برقی و بدون فرمان به نمایشگاه CES 2023 راهی کرده‌اند! البته باید اعتراف کنیم که خودرو کانسپت Peugeot Inception حسابی ما را سورپرایز کرده است چرا که ما انتظار یک خودرو دیگر را داشتیم!

اما داستان به همینجا ختم نمی‌شود. زمانی که شما به چند قدمی پژو اینسپشن مدل 2023 می‌رسید، این خودرو برقی به صورت اتوماتیک روشن می‌شود، درب راننده را باز می‌کند، به شما خوش آمد می‌گوید و تمام تنظیمات کابین و خودرو را بر اساس سلیقه و انتخاب‌های پیش فرض شما انجام می‌دهد. قابلیت تنظیم خودکار کابین بر اساس راننده، سطح فوق العاده بالاتری از «مموری صندلی» محسوب می‌شود و احتمالا از پروفایل‌های بیشتری هم میزبانی خواهد کرد. مثلا «تنظیمات مموری صندلی» معمولا به 3 پروفایل خلاصه می‌شود اما خدا می‌داند که فرانسوی‌ها چه نقشه‌هایی کشیده‌اند!

خودرو کانسپت برقی پژو اینسپشن مدل 2023 در نمایشگاه CES

نوبت آن است که به تکنولوژی رانندگی بدون فرمان در خودرو کانسپت پژو Inception EV 2023 برسیم. لیندا جکسون، مدیرعامل پژو در مورد کانسپت Inception EV اینگونه می‌گوید:

کابین پژو اینسپشن مدل 2023 بیشتر از آنکه یک اتاق معمولی باشد، یک فضای پویا و زنده را خلق می‌کند.

خودرو کانسپت برقی پژو اینسپشن مدل 2023 در نمایشگاه CES

یعنی شما می‌تواند به کمک هوش مصنوعی و تنظیم‌ حالت‌های مختلف صندلی‌ها، چیدمان مختلفی از فضا را خلق کنید و حتی وسایل منزل خود مثل میز را به داخل اتاق پژو اینسپشن مدل 2023 بیاورید.

خودرو کانسپت برقی پژو اینسپشن مدل 2023 در نمایشگاه CES

فرمان هایپراسکوئر در سدان مفهومی پژو Inception EV

تمام این‌ها درست اما وقتی که ماشین مفهومی پژو Inception EV 2023 فرمان ندارد، پس با چه چیزی کنترل می‌شود؟ شاید شما هم با زبان طراحی «i-Cockpit» پژو آشنا باشید. استایلی که با پژو 208 معرفی شد و ما ایرانی‌ها آن را برای اولین بار در کابین پژو 2008 دیدیم. حالا این شرکت فرانسوی قصد دارد تا نسل جدید از طراحی را برای اتاق خودروهای خود معرفی کند.

خودرو کانسپت برقی پژو اینسپشن مدل 2023 در نمایشگاه CES

پژو اینسپشن مدل 2023 برای اولین بار از فرمان «پژو هایپر اسکوئر» (Hypersquare) رونمایی کرده است که بخش زیادی از تنظیمات حرکتی خودرو را روی یک فرمان مستطیلی شکل با چهار دایره پیاده می‌کند. البته فرمان خودرو برقی پژو اینسپشن مدل 2023 در مواقعی که راننده به آن نیازی نداشته باشد، داخل داشبورد جمع می‌شود. در ادامه با مشخصات فنی پژو Inception EV 2023 همراه می‌شویم و ویدیو رونمایی از این خودرو کانسپت و نسخه واقعی آن را در نمایشگاه CES 2023 تماشا می‌کنیم. همچنین داشبورد پژو Inception EV 2023 میزبان نوع جدیدی از نمایشگرهای کلاستر و مولتی مدیا است که بیشتر به موزه‌های هنر معاصر شباهت دارند!

مشخصات فنی خودرو برقی پژو Inception EV 2023

معماری پژو اینسپشن مدل 2023 بر اساس سیستم برق 800 ولت DC بنا شده است و در کف شاسی آن می‌توانید پکیج باتری‌های 100 کیلو وات ساعتی را پیدا کنید که در هر بار شارژ شدن، تقریبا 800 کیلومتر دوام می‌آورند. به علاوه شارژرهای فست شارژ 350 کیلو وات DC هم اینجا هستند تا باتری‌های خودرو کانسپت پژو Inception EV 2023 را در عرض 5 دقیقه، برای 150 کیلومتر مسیر آماده کنند.

خودرو برقی مفهومی Peugeot Inception 2023 EV

همچنین باید گفت که خودرو کانسپت پژو اینسپشن مدل 2023 به دو موتور الکتریکی مجزا در محورهای عقب و جلو مجهز شده است که توان آن‌ها در حالت مجموع به 700 اسب بخار می‌رسد و می‌توانند در عرض کمتر از 3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند.

خودرو برقی مفهومی Peugeot Inception 2023 EV

همانطور که قبل‌تر گفتیم، پژو Inception EV 2023 یک ماشین الکتریکی مفهومی است و هیچ وقت روانه بازار نمی‌شود؛ اما اگر فقط 2 سال دیگر یعنی تا سال 2025 صبر کنید، اولین خودروهای این شرکت که از ظاهر و مشخصات فنی پژو اینسپشن مدل 2023 بهره می‌برند، روانه خیابان‌ها خواهند شد. به نظر شما خودروهای برقی جدید فرانسوی که شبیه پژو اینسپشن مدل 2023 هستند به ایران هم می‌آیند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*