کابین کانسپت کرایسلر

کرایسلر با طرح کانسپت خود، آینده کابین خودروها را به تصویر می‌کشد

طرح کانسپت کابین کرایسلر در نمایشگاه CES 2023، پیش نمایی از کابین خودروهای آینده را به تصویر می‌کشد؛ آینده‌ای که هوش مصنوعی و سیستم‌های کنترل خودکار، جای راننده‌ها را می‌گیرند!

نمایشگاه CES 2023 در اولین روز کاری خود، میزبان طرح عجیب و مفهومی کرایسلر برای کابین خودروها بود. در ادامه به سراغ تمام جزئیاتی که از این طرح منتشر شده است خواهیم رفت.

کانسپت کابین خودرو کرایسلر در نمایشگاه CES 2023

طرح مفهومی کرایسلر برای اتاق خودروهای الکتریکی

بسیاری از خودروسازان بزرگ در جهان مانند ولوو، هیوندای، کیا و حتی چینی‌هایی مثل BYD، اعلام کرده‌اند که تا پایان سال 2030، تولید خودروهای بنزینی و در کل ICE (پیشرانه درون سوز) خود را به پایان می‌رسانند و تولیدات آن‌ها فقط به ماشین‌های برقی محدود خواهد شد. شرکت آمریکایی کرایسلر هم قصد دارد تا انتهای سال 2028 به این هدف دست پیدا کند و خط تولید خود را فقط به ماشین‌های الکتریکی اختصاص دهد.

طرح مفهومی کابین کرایسلر در نمایشگاه CES 2023، یکی از بزرگ‌ترین قدم‌های این شرکت آمریکایی برای برقی شدن است. آن طور که از تصاویر پیداست، کانسپت اتاق خودرو کرایسلر، به یک خودرو کوپه و دو درب اشاره دارد که در سراسر کابین آن، هیچ خبری از دکمه‌های فیزیکی یا فرمان سنتی دیده نمی‌شود! همچنین یک نمایشگر دوال اسکرین تا میانه‌ داشبورد را به زیر سلطه خود درآورده و نمایشگری دیگر، روبه‌روی سرنشین جلویی نصب شده است. ابعاد این نمایشگرهای دیجیتال در کنار یکدیگر، احتمالا به 30 اینچ می‌رسد. البته حس می‌کنیم که یک نمایشگر هدآپ دیسپلی هم با ابعادی نزدیک به 12 اینچ، روبه‌روی راننده نصب شده باشد.

طرح مفهومی کرایسلر برای اتاق خودروهای الکتریکی

این خودرو قرار است به دستیار رانندگی سطح 3 یا همان «STLA AutoDrive Level 3» مجهز باشد. بد نیست بدانید که در «سیستم دستیار رانندگی سطح 2»، راننده باید در تمام طول رانندگی، به مسیر توجه کند و در صورت لزوم، وارد عمل شود و کنترل خودرو را به دست بگیرد. اما در STLA Level 3 به توجه و هوشیاری راننده هیچ نیازی نیست! سنسورهای موج میلی متری، اولتراسونیک و لیدار و دوربین‌های کنترلی، نقش فوق العاده زیادی را در سیستم رانندگی خودکار سطح 3 ایفا کرده و سطح مسیر را با سرعت‌های بالایی نظیر چند میلیون داده در ثانیه، اسکن می‌کنند. این تکنولوژی را در سدان برقی کادیلاک سلستیک مدل 2025 هم دیده بودیم.

همچنین باید اشاره کنیم که کابین کانسپت کرایسلر در نمایشگاه CES 2023، میزبان رابط کاربری هوشمند “STLA Smart Cockpit” هم خواهد بود. اگر به زبان ساده بگوییم، با حضور چنین رابطی در کابین ماشین، خودرو با زندگی شما پیوند می‌خورد. یعنی قبل از حضور در اتاق خودرو، تمام نیازها، تنظیمات، پیام‌ها و هرآنچه که فکرش را کنید، رو به روی شما خواهد بود.

طرح مفهومی کرایسلر برای اتاق خودروهای الکتریکی

کرایسلر با ترکیب سیستم‌های “STLA AutoDrive Level 3” و رابط کاربری “STLA Smart Cockpit”، قصد دارد تا پیشرفته‌ترین اتاق خودرو هوشمند در جهان را خلق کند. برای اینکه درک بهتری از این سیستم داشته باشید، یک مثال می‌زنیم:

فرض کنید که در پنج شنبه‌ای زمستانی و سرد، قرار ملاقاتی را با دکتر خود ترتیب داده‌اید و علاوه بر احساس سرماخوردگی، کمر شما هم کمی درد می‌کند. طرح مفهومی کابین کرایسلر کاری می‌کند که به محض ورود به خودرو، اتاق ماشین به دمای مناسبی رسیده باشد، صندلی‌ راننده در حالت راحتی‌تری تنظیم و ماساژور کمر آن هم روشن شود! همچنین کانسپت اتاق خودرو کرایسلر در نمایشگاه CES 2023 می‌تواند بهترین مسیری را که هم به ایستگاه شارژ و هم به پارکینگ نزدیک باشد، پیدا کند. دیگر چه انتظاری از خودرو خود دارید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*