اکران فیلم های دنیا در ایران

از سال آینده فیلم های روز دنیا در ایران هم اکران خواهند شد!

طبق گفته شورای مدیران سازمان سینمایی، از سال آینده قرار است بطور محدود فیلم های روز دنیا در سینماهای ایران اکران شوند.

روز سه‌شنبه 13 دی ماه، پنجاه و سومین جلسه‌ی سازمان شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی برگزار شد. در این جلسه محمد خزائی، رئیس سازمان سینمایی، در خصوص درخواست مخاطبان فیلم و سینما گفت:«با توجه به مطالبه و تقاضای تعدادی از سینماگران، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. واکنون پس از بررسی همه جوانب مثبت و منفی این موضوع، پیشنهاد اجرای طرح به سازمان سینمایی ارائه شد.»

وی اضافه کرد بنا به علاقمندی و درخواست سینمادوستان به اکران فیلم های روز دنیا در ایران، این طرح در سال 1402، اما بطور محدود اجرا خواهد شد. بعلاوه اینها، سینمای ایران تاکنون چنین بحرانی را از نظر اقتصادی تجربه نکرده. بطوریکه فروش فیلم‌ها در یک هفته و در سراسر کشور کمتر از 500 میلیون بوده است!

اکنون طرح اجرایی سال 1402 کورسوی امیدی‌ست برای نجات سینمای شکست خورده‌ی کشورمان. اما مسئله‌ای که مطرح است، نحوه پخش این فیلم‌هاست. می‌دانیم که برای پخش این فیلم ها از سینماهای ایران، تغییراتی باید اعمال شوند. که این تغییرات روی داستان فیلم و زمان آن قطعا تاثیر گذار خواهند بود. و با توجه به این موضوع، بررسی و تماشای این فیلم ها توسط سینمادوستان، به صورتی که باید و شاید میسر نیست.

بعلاوه، همانطور که مطرح کردیم تعداد این فیلم های روز دنیا، محدود خواهد بود. در نتیجه این فیلم ها باید گلچین شوند و انتخاب این گلچین هم از مسائلی ست که مطرح است. اینکه چه فیلم هایی و چه ژانرهایی قرار است انتخاب شوند و آیا این فیلم ها باب طبع سینمادوستان داخل کشور قرار میگیرند یا خیر.

به هر حال پخش و اکران فیلم های روز دنیا در ایران، خبریست که همه مخاطبان سینما و حتی کسانی که اندک علاقه ای به سینما دارند را خرسند و به آینده فیلم و سینما در ایران امیدوار می‌کند.