فیلم آواتار 2

فیلم آواتار 2 با کنار زدن تاپ گان، پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 شد

مطابق پیش‌بینی‌ها، فیلم آواتار 2 – Avatar 2، جدیدترین ساخته جیمز کامرون، ظرف تنها سه هفته توانست رکورد فروش کلی Top Gun: Maverick را پشت سر گذاشته و به پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 تبدیل شود.

مطابق انتظارات، فیلم آواتار 2 در مسیر کنار زدن Top Gun: Maverick به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 است و ظرف ساعات آینده این کار را به انجام خواهد رساند.

جدیدترین اثر تام کروز، Top Gun: Maverick توانست از زمان اکران خود از ماه می 2022 تا به امروز فروش 1.488 میلیارد دلاری داشته باشد. این اثر از زمان اکران تا به امروز در لیست 15 تایی پرفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیس قرار داشته و برای تبدیل شدن به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال تنها یک رقیب بزرگ پیش روی داشت: آواتار 2!

با این حال Avatar: The Way of Water توانست ظرف تنها سه هفته به رکورد فروش استثنایی 1.482 میلیارد دلار برسد که تنها شش میلیون دلار پایین‌تر از کل رقم فروش Top Gun: Maverick است.

به گزارش Deadline، فیلم آواتار 2 به‌راحتی تاپ گان ماوریک را پشت سر خواهد گذاشت و به پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 بدل خواهد شد. این رکورد به سایر رکوردهای ثبت شده توسط این فیلم، از جمله سریع‌ترین زمان رسیدن به فروش یک میلیارد دلاری و سریع‌ترین زمان رسیدن به فروش یک میلیارد دلاری در باکس آفیس جهانی افزوده خواهد شد.

چگونه فیلم آواتار 2 توانست در صدر جدول باکس آفیس آمریکا قرار گیرد؟

فیلم آواتار 2

با بررسی روند فروش فیلم Avatar: The Way of Water در بازه زمانی سه هفته‌ای که بر روی پرده بوده است، تبدیل شدن آن به پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 کاملا قابل انتظار بود. مهم‌ترین دلیل توفیق این فیلم در گیشه‌های آمریکا و سایر نقاط جهان را باید افکت‌های کامپیوتری انقلابی این فیلم دانست که نمونه آن تا کنون در هیچ اثر سینمایی مشاهده نشده است.

فیلم آواتار 2 نخستین فیلم در تاریخ است که از فناوری موشن کپچر زیر آب استفاده می‌کند. این تکنولوژی باعث می‌شود که دنیای پاندورا به طرز باورنکردنی زنده و پویا به نظر برسد. توسعه این فیلم برای نزدیک به 13 سال ادامه داشته و جیمز کامرون در این مدت زمان طولانی همه تلاشش را کرده که فیلمش تا جای ممکن واقعی به نظر برسد.

دیگر ویژگی فوق‌العاده آواتار 2 که آن را برای مخاطبان جذاب می‌کند، داستان گیرای آن است که بر روی جیک سالی و خانواده او تمرکز دارد. در این فیلم سعی شده کاراکتر جیک به عنوان یک پدر در نظر گرفته شود و مسیر رشد فرزندان او با دقت به تصویر کشیده شود.

همین تصمیم جیمز کامرون برای روایت داستان از طریق بررسی خانواده جیک سالی باعث شده خانواده‌های زیادی با سوژه فیلم ارتباط برقرار کرده و تصمیم به تماشای آن بگیرند. همچنین شخصیت بخشیدن به نژاد ناوی (Na’vi) در داستان فیلم هم دیگر فاکتور موثر در جذابیت داستان است که حس همذات‌پنداری بسیار خوبی را در تماشاگران ایجاد کرده است.

در گجت نیوز بخوانید:

نکاتی که قبل از دیدن فیلم آواتار ۲ حتما باید آن‌ها را بدانید

Avatar 2 تا چه زمانی می‌تواند این روند فروش را ادامه دهد؟

فیلم آواتار 2

فیلم آواتار 2 تنها سه هفته بر روی پرده سینماها بوده است. بنابراین هنوز زمان بسیار زیادی برای ثبت رکوردهای فروش بالاتر باقی مانده است. عملکرد این فیلم در سه هفته گذشته بسیار قدرتمند بوده و هیچ اثری از ضعیف فروش آن مشاهده نمی‌شود.

تحلیل‌گران حوزه سینما معتقدند در صورتی که Avatar: The Way of Water بتواند روند فروش خود را به همین صورت ادامه دهد، به احتمال زیاد شاهد گذر آن از نسخه اول فیلم و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در آینده نزدیک خواهیم بود.

البته برای تصمیم‌گیری در خصوص تبدیل شدن این فیلم به پرفروش‌ترین عنوان تاریخ هنوز زمان زیادی باقی است. پس باید منتظر ماند و میزان فروش فیلم را رصد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*