شاسی بلند چری تیگو 9

شاسی بلند چری تیگو 9 بالاخره به خیابان آمد + تصاویر کابین و ویدیو

چری تیگو 9 جدیدترین شاسی بلند فول سایز چینی است که می‌تواند از نظر ابعاد، جایگزین تویوتا لندکروز در ایران تبدیل شود. اکنون به سراغ جدیدترین تصاویر از کابین Chery Tiggo 9 می‌رویم و مشخصات فنی و قیمت آن را بررسی می‌کنیم.

تا اینجای کار با انبوهی از تصاویر رسمی و غیر رسمی از چری تیگو 9 طرف بودیم اما هیچ وقت سعادت این را نداشتیم که کابین زیبا و مجلل آن را به صورت واضح ببینیم! اکنون به سراغ جدیدترین تصاویر منتشر شده از چری تیگو 9 می‌رویم و اتاق و مشخصات فنی آن را بررسی می‌کنیم.

فهرست عناوین:

جدیدترین تصاویر از شاسی بلند چری تیگو 9

شاسی بلندهای چری تیگو 8 و تیگو 8 پرو به خودی خود، ماشین‌های بزرگی هستند اما زمانی که به سراغ شاسی بلند‌های فول سایز 3 ردیفه‌ای مثل تویوتا لندکروز، لکسوس LX یا هیوندای پالسید می‌رویم، وزن داستان تغییر می‌کند و نوبت پاگنده‌ها می‌شود. چری تیگو 9 دقیقا قصد دارد تا وارد این داستان شود!

طراحی ظاهری و ابعاد تیگو 9

خودرو جدید Chery Tiggo 9

ابعاد شاسی بلند چری تیگو 9 دقیقا برابر با 4820 میلی متر طول، 1930 میلی متر عرض و 1699 میلی متر ارتفاع است و فاصله محورهای آن بهم به 2820 میلی متر می‌رسد. طول تویوتا لندکروز و هایلندر در برابر این خودرو تقریبا 10 سانتی متر بیشتر است و کیا سورنتو، 10 سانت کوچک‌تر از آن به نظر می‌رسد. طراحی ظاهری چری تیگو 9 به دور از تجملات و خانواده پسند است. نمای جلویی آن به یک جلو پنجره بزرگ با خطوط عمودی و دو هواکس L شکل محدود شده و چراغ‌های دوگانه با سیستم LED هم به جذابیت آن افزوده‌اند.

خودرو جدید Chery Tiggo 9

در نمای کناری با سه ردیف از پنجره‌های بزرگ طرف می‌شویم که خوراک مسافرت هستند و رینگ‌های 18 اینچی (19  و 20 اینچی آپشنال) با رنگ مشکی هم به اسپرت بودن آن کمک می‌کنند. همچنین بد نیست اشاره کنیم که چری تیگو 9 اولین عضوی از خانواده Tiggo است که به «دستگیره‌های درب پاپ اوت» مجهز شده. این نوع از دستگیره‌ها را بیشتر در خودروهای برقی چینی می‌بینیم.

شاسی بلند چری تیگو 9

در نمای عقبی، با کمی اغراق می‌توان گفت که شاید شاهد یک لندرور باشیم که میزبان سیستم اگزوز دو کاناله و اسپویلر سقفی شده است. همچنین چراغ‌های خطر هم به صورت پیوسته طراحی شده‌اند.

مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند چری تیگو 9

شاسی بلند چری تیگو 9

شاسی بلند چری تیگو 9 در زیر کاپوت خود میزبان یک پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژ 2 لیتری با توان 261 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور است. تمام این عدد از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به چهار چرخ چری تیگو 9 منتقل می‌شود و در حالت ایده آل می‌تواند سرعت 205 کیلومتر بر ساعت را به راننده هدیه دهد.

شاسی بلند چری تیگو 9

همچنین از آن جایی که چری تیگو 9 یک شاسی بلند فول سایز و پرچمدار به حساب می‌آید، احتمالا میزبان امکانات و آپشن‌های زیر خواهد بود:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • دستیار رانندگی در سربالایی و سرپایینی به همراه اتو هلد
  • ترمز پارک برقی
  • دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور
  • دوربین دنده عقب و سنسور پارک
  • سیستم هشدار خروج از بین خطوط
  • دستیگره‌های درب پاپ اوت
  • سانروف برقی دو تکه
  • مولتی مدیا 12.4 اینچی و کلاستر دیجیتال
  • صندلی‌های برقی در ردیف جلو با قابلیت گرم کن

طراحی داخلی و اتاق تیگو 9 مدل 2023

خودرو جدید Chery Tiggo 9

اکنون برای اولین بار با تصاویر واضحی از اتاق چری تیگو 9 طرف هستیم. فرمان D کات، دریچه‌های هوای مستطیلی شکل و کلاستر و مولتی مدیای 12.4 اینچی دیجیتال، مهم‌ترین اِلمان‌های ظاهری در طراحی کابین و داشبورد چری تیگو 9 به حساب می‌آیند.

خودرو جدید Chery Tiggo 9

همچنین دکمه‌های تنظیم برقی صندلی هم به چشم می‌خورند و در کنسول وسطی، با دکمه‌های نظیر انتخابگر حالت حرکت، اتو هلد، گرم کن و شارژر وایرلس طرف هستیم.

خودرو جدید Chery Tiggo 9

اهرم دنده هم از فرم قدیمی و سنتی خود کاملا فاصله گرفته و تقریبا نمایی از شکل یک موس کوچک را نشان می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد که گیربکس چری تیگو 9 از نوع اتوماتیک CVT با 8 دنده مجازی باشد. تریم پیانویی و طرح چوب استفاده شده در کنسول وسطی و داشبورد چری تیگو 9 هم نیازی به تعریف ندارد و زمانی که این طرح را در کنار تو دوزی چرم قرار می‌دهیم، به پیشرفت و هنر خودروسازی چینی‌ها غبطه می‌خوریم.

شاسی بلند چری تیگو 9

به علاوه دریچه‌های تهویه مطبوع اختصاصی هم برای ردیف دوم صندلی‌ها در نظر گرفته شده‌اند و در زیر آن‌ها می‌توانید کلید‌های مختلفی از جمله گرم کن و تنظیم برقی صندلی را مشاهده کنید.

قیمت و شانس واردات تیگو 9 به ایران با عاملیت مدیران خودرو

شاسی بلند چری تیگو 9

در حال حاضر گفته می‌شود که قیمت نسخه فول آپشن چری تیگو 9 تقریبا 24 هزار دلار است که در صورت واردات آن به ایران، قیمت چری تیگو 9 از 3 میلیارد هم عبور خواهد کرد. اما انتظار داریم که تریم‌های به اصطلاح لو آپشن (Low Option) یا همان کم آپشن با قیمت منطقی‌تر، از سوی مدیران خودرو به ایران وارد شوند.