گجت موتورولا دیفای

گجت موتورولا دیفای، گوشی اندروید یا آیفون شما را به تلفن ماهواره‌ای تبدیل می‌کند

گجت موتورولا دیفای – Motorola Defy Satelite Link، ارسال و دریافت پیام‌های ماهواره ای به‌صورت دو طرفه روی گوشی‌‌های هوشمند را ممکن می‌کند.

Bullitt، شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند برند Cat، از یک گجت نوآورانه به‌نام موتورولا دیفای رونمایی کرد. این جاکلیدی بلوتوث از فناوری واکنش اضطراری ماهواره ای بهره می‌برد و تقریبا تمامی تلفن‌های هوشمند را قادر می‌سازد تا پیام‌های متنی را در مناطقی که فاقد سیگنال هستند، ارسال و دریافت کنند.

گجت موتورولا دیفای که توسط بولیت در خلال کنگره موبایل MWC 2023 معرفی شده، از طریق برنامه اختصاصی Bullitt Satelite Messanger در پلتفرم‌های اندروید و iOS برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی، پیام‌رسانی دو طرفه از طریق ماهواره و کمک اضطراری ارتباط برقرار می‌کند. این گجت 99 دلاری بدون شک مقرون به‌صرفه‌تر از خرید گوشی‌هایی با قابلیت تماس ماهواره‌ای است.

گجت موتورولا دیفای

مشخصات گجت موتورولا دیفای

گجت موتورولا دیفای می‌تواند مستقیما از طریق فناوری “direct-to-device” به ماهواره‌هایی که در 22300 مایلی بالای زمین قرار دارند، متصل شوند. این ویژگی به دستگاه اجازه می‌دهد حتی در مناطقی که سیگنال تلفن همراه وجود ندارد، پیام‌ها را ارسال و دریافت کند. اشتراک سرویس اختصاصی کمک اضطراری که توسط FocusPoint International ارائه می‌شود، ماهانه با پرداخت 4.99 دلار قابل فعال‌سازی خواهد بود.

برای اشتراک یک‌ساله نیز مشتریان می‌توانند بسته 149 دلاری را همراه با گجت Defy Satelite Link، سرویس Essentials شامل حداکثر 30 پیام دو طرفه از طریق پیام‌رسان Bullitt Satelite در ماه و دستیار SOS Assist دریافت کنند.

به‌نقل از CNET، این شبکه می‌تواند از ماهواره‌های زمین‌ایستا و EchoStar برای اتصال استفاده کند. پوشش ماهواره‌ای گجت موتورولا دیفای پس از عرضه گجت، در سراسر اروپا و آمریکای شمالی فعال خواهد بود و به‌دنبال آن برای استرالیا، نیوزلند، آفریقا و آمریکای لاتین نیز در اواسط سال 2023 در دسترس قرار می‌گیرد.

به‌گفته شرکت بولیت، حتی در صورت عدم همگام‌سازی میان دستگاه و گوشی، تنها با فشردن یک دکمه می‌توان از طریق گجت دیفای، وضعیت اضطراری و موقعیت مکانی را ارسال کرد. این دستگاه دارای یک باتری 600 میلی‌آمپر ساعتی است که برای به‌طور حدودی برای چند روز دوام می‌آورد و از استاندارد IP96 ضد آب و گرد و غبار نیز پشتیبانی می‌کند.