واردات خودروها

کدام خودروها امکان واردات به ایران را دارند؛ برندهای آمریکایی وارد می‌شوند؟

نخستین مرحله ثبت نام خودروهای وارداتی از 6 اسفند 1401 آغاز شد؛ اما در این طرح کدام خودروها امکان واردات را دارند و آیا محصولات برندهای آمریکایی می‌توانند وارد ایران شوند؟

ثبت نام خرید خودروهای وارداتی از 6 اسفند ماه آغاز شده و وجود ابهامات در آن حواشی زیادی را به همراه داشته است. در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن پاسخ به این ابهامات اعلام کرد کدام خودروها اجازه ورود به کشور را خواهند داشت.

ممنوعیت واردات خودروهای برندهای آمریکایی

در این اطلاعیه آمده است با وجود این‌که بسیاری از افراد از نامعلوم بودن قیمت خودروها انتقاد داشتند، قیمت نهایی خودرو در هر بار عرضه مشخص خواهد شد و متقاضیان با اطلاع از قیمت انواع خودروهای عرضه شده می‌توانند خودرو مورد نظر را انتخاب کنند.

همچنین بر اساس اعلام سخنگوی وزارت صمت، واردات خودرو از برندهای ممنوعه نظیر برندهای آمریکایی و برندهایی که استانداردهای کیفی داخل کشور را ندارند، ممنوع بوده و سایر برندها و خودروهای دارای استاندارد می‌توانند به ایران وارد شوند.

برندهای آمریکایی

طبق اعلام وزارت صمت، اولین عرضه خودرو بلافاصله پس از پایان قرعه کشی و عرضه خودرو انجام می‌شود و در این عرضه‌ها تعداد، برند و قیمت نیز مشخص خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است قیمت‌گذاری به هیچ عنوان دست واردکننده نبوده و آنها نمی‌توانند بر خلاف گذشته به شکل دلخواه قیمت‌گذاری کنند. در واقع نحوه قیمت‌گذاری نیز مشخص شده و هزینه به شکل CFR به اضافه هزینه‌های رایج نقل و انتقال خودرو نظیر مالیات و هزینه پلاک‌گذاری مشخص‌کننده قیمت خودرو خواهد بود.

همچنین به جز شرط داشتن 500 میلیون تومان در حساب متقاضی به‌شکل بلوکه شده، مابقی شرایط ثبت نام همانند طرح‌های فروش خودروهای داخلی است که با هدف حذف دلالان از بازار و رسیدن خودرو به دست مصرف‌کنندگان واقعی در نظر گرفته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*