ایمن ترین خودروهای جهان

ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2023

ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2023 معرفی شدند. موسسه بیمه ایمنی بزرگراه آمریکا IIHS در این دوره تست‌های سختگیرانه‌تری را در نظر گرفت.

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه آمریکا IIHS لیست ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2023 را در دو سطح Top Safety Picks و +Top Safety Pick منتشر کرد. این موسسه تست‌های تصادف خود را در این دوره به میزان چشمگیری ارتقا داده و در همین راستا اکنون تست تصادف جانبی جدید و سختگیرانه‌ای را در کنار تشخیص عابران پیاده در شب در نظر گرفته است.

ایمن ترین خودروهای جهان

در حالی که در لیست خودروهای برتر سال 2022 حدود 101 خودرو به چشم می‌خورد، اما اکنون در لیست خودروهای برتر سال 2023 شاهد 48 خودرو هستیم که نشان می‌دهد بسیاری از خودروها نتوانستند در تست‌های تصادف جدید این موسسه موفق ظاهر شوند.

ایمن ترین خودروهای جهان

در واقع آن دسته از خودروهایی که قصد دارند بالاترین امتیاز این موسسه یعنی +Top Safety Pick را کسب کنند باید در آزمایش تصادفات جانبی و تشخیص عابران پیاده در شب برای سیستم‌های هشداردهنده و پیشگیری‌کننده عملکرد مناسبی را نشان دهند.

ایمن ترین خودروهای جهان

خودروها برای کسب امتیاز Top Safety Pick باید در تست تصادف جلو امتیاز خوب، در تست تصادف جانبی امتیاز خوب یا قابل قبول، در بخش تکنولوژی پیشگیری از تصادف باید امتیاز عالی و در بخش چراغ‌های جلوی نیز امتیاز خوب یا قابل قبول را در تمام تریم‌ها دریافت کنند.

این موسسه برای ارائه بالاترین امتیاز ایمنی یعنی +Top Safety Pick به خودروها سخت‌گیرتر شده و خودروها در تست تصادف جانبی فقط باید امتیاز خوب را دریافت کنند. همچنین خودروها در بخش تکنولوژی پیشگیری از برخورد در شب نیز باید موفق به دریافت امتیاز عالی شوند.

لیست ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2023

خودروهای دریافت‌کننده امتیاز ایمنی Top Safety Picks
کلاس خودروهانام خودروها
خودروهای کوچکهوندا سیویک هاچ‌‌بک (به جز مدل پرفورمنس تیپ R)، هوندا سیویک سدان، مزدا 3 هاچ‌بک، مزدا 3 سدان، تویوتا کرولا هاچ‌بک، تویوتا کرولا سدان
خودروهای میان سایزهیوندای سوناتا (مدل‌های تولیدی بعد از دسامبر 2022)، سوبارو لگاسی
خودروهای میان سایز لوکسلکسوس ES350
شاسی بلندهای کوچکمزدا CX-30، مزدا CX-5، مزدا CX-50، نیسان روگ، سوبارو فارستر، تویوتا راو4، تویوتا راو4 پرایم، تویوتا ونزا
شاسی بلندهای میان سایزفورد اکسپلورر، مزدا CX-9
شاسی بلندهای میان سایز لوکسلینکلن ناتیلوس
خودروهای دریافت‌کننده امتیاز ایمنی +Top Safety Pick
کلاس خودروهانام خودروها
خودروهای کوچکآکورا اینتگرا
خودروهای میان سایزسوبارو اوت بک، تویوتا کمری (مدل‌های تولیدی بعد از ژانویه 2023)
خودروهای بزرگ لوکسجنسیس G90
شاسی بلندهای کوچکهوندا CR-V، هوندا HR-V، لکسوس UX، سوبارو سولترا (مدل‌های تولیدی بعد از اکتبر 2022)
شاسی بلندهای میان سایزهیوندای پالیسید، کیا تلوراید، نیسان پث فایندر، سوبارو ایسنت، تویوتا هایلندر، فولکس‌واگن ID.4
شاسی بلندهای میان سایز لوکسآکورا MDX، آکورا RDX، اینفینیتی QX60، لکسوس NX، لکسوس NX پلاگین هیبرید، لکسوس RX، تسلا مدل وای، ولوو XC90، ولوو XC90 ریشارژ
مینی ون‌هاهوندا اودیسه، تویوتا سیه‌نا
وانت پیکاپ‌های بزرگریویان R1T کروکی، تویوتا توندرا کروکی، تویوتا توندرا با طول کابین بیشتر