ثروتمندترین انسان جهان

ایلان ماسک دوباره به ثروتمندترین انسان جهان تبدیل شد

پس از چند ماه پر فراز و نشیب، با رشد سهام شرکت تسلا و ایجاد ثبات نسبی در توییتر، ایلان ماسک یک بار دیگر ثروتمندترین انسان جهان شد.

ایلان ماسک پس از یک دوره کوتاه تنزل به جایگاه دوم، دوباره عنوان ثروتمندترین انسان جهان را به‌خود اختصاص داد. دارایی خالص این میلیاردر پرحاشیه هم‌اکنون 187 میلیارد دلار برآورد می‌شود. برای ایلان ماسک، 2022 سالی فراموش نشدنی و پرفراز و نشیب بود. با کاهش قیمت سهام تسلا در سال گذشته، او رکورد بزرگ‌ترین کاهش ثروت در گینس را نیز به‌نام خود ثبت کرد. از دید سرمایه‌گذاران، کشمکش‌های حقوقی ماسک بر سر خرید توییتر، باعث حواس‌پرتی او و در نتیجه کاهش 65 درصدی ارزش سهام تسلا شد.

ماسک عنوان ثروتمندترین انسان جهان را یک بار دیگر پس گرفت

به‌نظر می‌رسد ماسک در سال 2023 روزهای آرام‌تر و باثبات‌تری را طی می‌کند. او اگرچه هم‌چنان به سریال اخراج‌های گسترده توییتر ادامه می‌دهد، اما ظاهرا از مسیری که این پلتفرم در حال حرکت است، رضایت دارد. هم‌چنین پس از سال‌ها، سرانجام سرویس اشتراکی توییتر بلو نیز راه‌اندازی شد و ظاهرا سودآوری مناسبی را برای شرکت به‌همراه داشته است؛ به‌طوری‌که حتی متا نیز قصد دارد نمونه‌ای مشابه با آن را روی پلتفرم خود اجرا کند.

ثروتمندترین انسان جهان

ایلان ماسک دوباره به انتشار میم‌های مختلف در حساب توییتری خود مشغول شده است

با فروکش کردن حواشی و هیاهوی پیرامون توییتر، سرمایه‌‌گذاران بیش‌تری به‌سوی سهام شرکت تسلا که از اوایل سال با جهش 100 درصدی به 207 دلار رسیده، جذب می‌شوند. طبق برآورد بلومبرگ، طی این مدت 50 میلیارد دلار به ثروت این میلیاردر اضافه شده و می‌توان ایلان ماسک را دوباره ثروتمندترین انسان جهان خطاب کرد.

ماسک این عنوان را از برنارد آرنو، مدیرعامل هلندینگ چندملیتی فرانسوی LVMH که مالک برخی از بهترین برندهای لوکس در زمینه مد و فشن جهان است، پس گرفت. ثروت او در حال حاضر 2 میلیارد دلار بیش از آرنو برآورده شده و طبق پیش‌بینی‌ها، طی روزهای آتی فاصله کنونی بیش‌تر خواهد شد.

در همین حال، اعلام خبر تبرئه ماسک در پرونده خصوصی‌سازی تسلا نیز می‌تواند موجب بازیابی ارزش سهام شرکت شود. به‌نظر می‌رسد این میلیاردر جنجالی این روزها شرایط بهتری دارد و علاوه بر به‌روزرسانی‌های کاری، دوباره به ارسال میم‌های اینترنتی نیز پرداخته است.

ایلان ماسک

بااین‌حال، تصاحب توییتر توسط او و متعاقبا توقف پرداخت اجاره‌بهای دفاتر آن، ماسک را هم‌چنان درگیر پرونده‌های قضایی بیش‌تری خواهد کرد. اما دستکم خیال این میلیاردر راحت است که توییتر در خطر ورشکستگی نیست و تهدیدهای بالقوه از شرکت دور شده است.

طی ماه‌های اخیر، ارزش سهام سایر شرکت‌های فناوری نیز همسو با تسلا افزایش یافته است. بدین ترتیب بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران شرکت‌های تکنولوژی نظیر جف بزوس و بیل گیتس، از ژانویه سال جاری چند میلیارد دلار به دارایی خالص خود اضافه کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*