بهترین گوشی های سامسونگ برای خرید در سال ۲۰۲۳

بهترین گوشی های سامسونگ برای خرید در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳

در این مقاله بهترین گوشی های سامسونگ برای خرید در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ با بودجه‌ها و امکانات مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد.

سامسونگ مدت‌هاست که به یکی از بازیگران اصلی بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و طیف گسترده‌ای از محصولات با بودجه‌های مختلف را به بازار عرضه می‌کند. ولی همین تعدد محصولات باعث شده بسیاری از کاربران نتوانند مدل مورد نیاز خودشان را به‌خوبی انتخاب کنند. ما در اینجا فهرستی از بهترین گوشی های سامسونگ برای خرید در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ را در اختیار شما قرار خواهیم داد. محصولاتی که از نظر طراحی، عملکرد، قابلیت‌ها و البته قیمت، بهترین گزینه برای خرید هستند.

بهترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۳

بهترین پرچمدار: گلکسی S23 اولترا

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا - بهترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۳

گلکسی اس ۲۳ اولترا، جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ در بازار است که از بالارده‌ترین مشخصات فنی یک گوشی موبایل در جهان بهره می‌برد. البته همین باعث شده قیمت بسیار بالایی هم داشته باشد. این گوشی که ظاهری شبیه به گلکسی اس ۲۲ اولترا دارد، جثه بزرگی داشته و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است.

یک نمایشگر بزرگ ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED در جلوی قاب آن حضور پیدا کرده که نرخ رفرش متغیر ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن QHD دارد. حداکثر روشنایی این نمایشگر نیز به 1600cd/m2 می‌رسد تا یکی از بهترین پنل‌های نمایشگر موبایل در جهان باشد.

شاید منحصر به‌فردترین ویژگی این گوشی، چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام زیر قاب آن باشد که عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای اجرای انواع برنامه‌ها و بازی‌ها فراهم می‌کند. باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن نیز می‌تواند به‌خوبی شارژدهی ۲ روزه را در اختیار کاربران بگذارد. هرچند برای شارژ این گوشی باید آداپتور ۴۵ واتی سامسونگ را به‌صورت جداگانه از خود گوشی با قیمت ۵۰ دلار تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا با هر بار شارژ شدن، ۲ روز کامل دوام میاورد

دوربین گلکسی S23 اولترا هم یکی دیگر از جاذبه‌های آن محسوب می‌شود. جایی که سامسونگ از یک سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده کرده که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های فوق‌العاده باکیفیتی را در هر حالتی ثبت کنند. شاید عملکرد این دوربین در شب به خوبی آیفون‌های اپل نباشد، اما در مجموع عکس‌های فوق‌العاده‌ای می‌گیرد و یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی است. تنها نقطه ضعف این گوشی، قیمت بالای ۱،۱۹۹ دلاری آن است.

بهترین گوشی خوش سایز: گلکسی S23

گلکسی S23

برای کسانی که به‌دنبال یک گوشی خوش قیمت‌تر از بین بهترین گوشی های سامسونگ می‌گردند،‌ نسخه معمولی گلکسی S23 انتخاب خوبی است. این گوشی قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به گلکسی اس ۲۳ اولترا دارد، جمع و جورتر است و در مجموع به‌خاطر سایز کوچکی که دارد، برای استفاده روزمره کسانی که دست‌های بزرگی ندارند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

گوشی گلکسی اس ۲۳ سامسونگ از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی متغیر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. اوج روشنایی این نمایشگر هم 150cd/m2 است و می‌توان آن را یکی از شفاف‌ترین و باکیفیت‌ترین نمایشگرهای موبایل جهان دانست.

در قلب تپنده این گوشی هم درست مثل مدل اولترا، از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده شده که ۸ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند. تجربه استفاده ما از این گوشی هم نشان می‌دهد که با یک بار شارژ کامل، می‌تواند تا یک روز و نیم دوام بیاورد.

یکی از ویژگی‌های جذاب گوشی‌های سامسونگ، رابط کاربری سفارشی One UI 5 است که امکانات شخصی‌سازی غنی و کاملی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. و در حالی که عملکرد دوربین‌های این گوشی با مدل اولترا برابر نیست، اما همچنان می‌تواند عکس‌های باکیفیت و زیبایی را ثبت کند. شروع قیمت گلکسی اس ۲۳ سامسونگ ۷۹۹ دلار است.

بهترین گوشی میان‌رده: گلکسی A53

سامسونگ گلکسی A53 - بهترین گوشی های سامسونگ

گلکسی A53، گوشی میان‌رده سامسونگ است که برای رقابت با گوشی‌های خوش قیمت شیائومی ساخته شده و از قضا، عملکرد بسیار خوبی را هم از خودش در بازار میان‌رده‌ها نشان داده است. این گوشی در بین میان‌رده‌های زیر ۵۰۰ دلاری، یکی از بهترین تجربیات کاربری را ارائه می‌کند.

یک نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی در جلوی این گوشی حضور دارد. دوربین‌های آن هم کیفیت بسیار خوبی دارند و عکس‌های زیبایی می‌گیرند. نرم افزار این گوشی هم برای استفاده روزمره عالی است؛‌ هرچند عملکرد حالت شبانه دوربین آن چنگی به دل نمی‌زند.

در قلب تپنده این گوشی از چیپست میان‌رده اگزینوس ۱۲۸۰ سامسونگ به‌کار رفته و ۶ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند. یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم وظیفه شارژ گوشی را بر عهده دارد. گوشی سامسونگ به‌لطف این باتری و عملکرد خوب چیپستش، موفق شده عمر باتری ۲ روزه را ارائه کند. و از همه مهم‌تر، این گوشی پشتیبانی نرم افزاری ۵ ساله دارد و اگر سامسونگ به وعده‌هایی که داده عمل کند، تا ۴ آپدیت بزرگ اندرید (تا اندروید ۱۶) را دریافت خواهد کرد.

بهترین گوشی تاشو کلاسیک: گلکسی Z Flip 4

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴

گلکسی زد فلیپ ۴، جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ در بازار بوده که به سبک گوشی‌های تاشو قدیمی طراحی شده است. این گوشی شباهت‌های زیادی با نسل گذشته خودش دارد، اما در بسیاری از موارد پیشرفته‌تر خواهد بود. یکی از مهم‌ترین آن‌ها عمر باتری گوشی است که حالا با یک بار شارژ‌ می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد. هرچند هنوز هم شارژدهی این گوشی با تلفن‌های هوشمند استاندارد بازار فاصله دارد.

در قلب تپنده گلکسی زد فلیپ ۴، چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ با ۸ گیگابایت رم حضور دارد که می‌تواند با کمک آن برنامه‌ها و بازی‌ها را خیلی روان و سریع اجرا کند. این گوشی همچنین یک نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی OLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی دارد که رنگ‌های شاداب و روشنایی بسیار خوبی را به‌نمایش می گذارد. یک نمایشگر کوچک هم روی قاب پشتی این گوشی تعبیه شده که می‌توانید از آن به‌عنوان یک منظره‌یاب برای دوربین پشتی و عکاسی سلفی با آن و همینطور دیدن ساعت و موارد این‌چنینی استفاده کنید.

در پشت دستگاه هم دو دوربین قرار دارد که یکی از آن‌ها فوق عریض است و عکس‌های باکیفیتی می‌گیرد. دوربین سلفی این گوشی هم عملکرد خوبی دارد.

بهترین گوشی تاشو کتابی: گلکسی Z Fold 4

سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ - بهترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۳

اگر به گوشی‌های تاشو کتابی علاقه‌مندید، گلکسی زد فولد ۴، بهترین موبایل سامسونگ با این سبک طراحی است که می‌توانید تهیه کنید. این گوشی که نسل جدید زد فولد ۳ است، گرچه از نظر امکانات و مشخصات فنی نسبت به نسل قبلی خودش بهبود پیدا کرده، اما همچنان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آن را یدک می‌کشد و آن، قیمت بسیار بالایی است که دارد.

گوشی تاش و نوآورانه سامسونگ از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ قدرت می‌گیرد و ۱۲ گیگابایت حافظه رم را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. اما بخش جذاب این گوشی، نمایشگرهای آن است. سامسونگ از یک نمایشگر تاشو بزرگ ۷.۶ اینچی در این گوشی استفاده کرده که نرخ رفرش سریع ۱۲۰ هرتزی دارد. شما می‌توانید این گوشی را مثل یک کتاب از وسط تا کنید تا جای کمتری داخل جیب بگیرد. اما وقتی تا می‌شود، یک نمایشگر بزرگ ۶.۲ اینچی مثل گوشی‌های استاندارد بازار را در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید از آن نیز برای کنترل گوشی خود استفاده کنید.

باتری این گوشی یک روز کامل می‌تواند شارژدهی داشته باشد، ولی متأسفانه با توان حداکثری ۲۵ واتی شارژ‌ می‌شود. سیستم دوربین آن هم عملکرد مورد انتظار از یک پرچمدار را ارائه می‌کند؛ هرچند خبری از یک لنز تله فوتو روی آن نیست.

بهترین گوشی ارزان قیمت: گلکسی A23 5G

بهترین گوشی های سامسونگ - سامسونگ گلکسی A23

سامسونگ همیشه به تولید گوشی‌های باکیفیت در محدوده قیمت‌های مختلف مشهور بوده است. یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های این شرکت با قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار، گوشی گلکسی A23 5G است که علیرغم قیمت اقتصادی خودش، عملکرد بسیار خوبی دارد. این گوشی برای مشتریانی طراحی شده که بودجه یادی برای خرید یک موبایل جدید ندارند، اما کیفیت بالای تلفن هوشمند برایشان در اولویت است.

یکی از بهترین ویژگی‌های این گوشی، حضور یک نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD با وضوح فول اچ‌دی پلاس روی قاب جلویی آن است که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند. به‌لطف این ویژگی‌ها، بازی کردن و وب‌گردی با گوشی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. چنین ویژگی‌هایی را نمی‌توانید در گوشی‌های هم قیمت آن بیابید.

اما نمایشگر به‌کنار، چیپست اسنپدراگون ۶۹۵ نیز در این بازه قیمتی عملکرد خوبی را ارائه می‌کند تا حین استفاده از گوشی، مشکلی متوجه شما نباشد. در نهایت به شارژدهی این گوشی می‌رسیم که می‌تواند یک روز و نیم دوام بیاورد. اما فراموش نکنید که درست مثل دیگر گوشی‌های گران قیمت‌تر سامسونگ، خبری از آداپتور شارژ داخل جعبه گوشی نیست.

سامسونگ چهار دوربین روی قاب پشتی این گوشی به‌کار برده که شامل سنسورهای معمولی، اولترا واید، پرتره و ماکرو می‌شوند. دوربین این گوشی در محیط‌های روشن عملکرد خوبی دارد، اما نباید انتظار خیلی زیادی از آن در محیط‌های تاریک یا شب داشته باشید. در نهایت باید به پشتیبانی گلکسی ای ۲۳ از اینترنت 5G اشاره کرد که آینده سیستم‌های ارتباطی موبایل است.

جمع‌بندی

سامسونگ طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند را متناسب با نیازها و بودجه‌های کاربرانش ارائه می‌کند. به‌طور مثال گلکسی اس ۲۳ اولترا مناسب کسانی است که مشکلی بابت بودجه ندارند و می‌خواهند از یک گوشی ابرقهرمان با یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی لذت ببرند. یا گلکسی اس ۲۳ برای کسانی ساخته شده که بودجه کمتری دارند ولی در عین حال به یک پرچمدار قدرتمند علاقه‌مند هستند.

گوشی‌های گلکسی A53 و A23 5G برای مشتریانی طراحی شده‌اند که بودجه متوسط یا کمی برای خرید یک موبایل دارند ولی کیفیت ساخت گوشی برایشان مهم است. گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ هم گزینه‌های ایده‌آل عاشقان گوشی‌های تاشو هستند. ما در این مقاله بهترین گوشی های سامسونگ برای خرید در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ را معرفی کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*