قیمت گوشی

افزایش افسار گسیخته قیمت گوشی موبایل در بازار ایران؛ آیفون 13 به 100 میلیون رسید

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه فناوران گفت کاهش واردات موبایل باعث شد تا قیمت گوشی طی روزهای اخیر روند افزایشی پیدا کند.

احسان بیات، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه فناوران با اعلام این‌که در حال حاضر قیمت موبایل روند افزایشی پیدا کرده، گفت اخیرا فرایند تخصیص ارز واردات موبایل به نوعی متوقف شده و به همین دلیل شرکت‌ها نتوانستند این کالاها را وارد کشور کنند.

جزئیات افزایش قیمت گوشی در بازار ایران

این عضو هیئت‌مدیره اتحادیه فناوران با اعلام این‌که تغییر گروه کالایی موبایل از رده 22 به 26 بر قیمت‌ها تاثیرگذار بوده، گفت طی این تغییرات، ارز تالار دوم به موبایل اختصاص پیدا می‌کند و به همین دلیل قیمت این کالاها نسبت به وارداتی که با ارز نیمایی دو ماه قبل انجام می‌شد، بیشتر خواهد بود.

بیات تاکید کرد در حال حاضر برای گروه کالایی 26 نیز ارز اختصاص نیافته و به همین دلیل در بازار شاهد کاهش کالا هستیم که نتیجه آن افزایش قیمت‌ها به شکل خودکار بوده است. ضمن این‌که اختصاص ارز به قیمت جدید نیز باعث افزایش قیمت‌ها نسبت به قبل خواهد شد. البته در حال حاضر شرکت‌ها کالاها را با قیمت مصوب عرضه می‌کنند، اما شاهد کمبود کالا هستیم و امیدواریم بانک مرکزی با اختصاص ارزها باعث تعادل بازار در هفته پایانی سال شود.

قیمت گوشی

این عضو هیئت‌مدیره اتحادیه فناوران با اعلام این‌که وارکنندگان محصولات را بیشتر از قیمت مصوب سازمان حمایت عرضه نکردند، گفت در حال حاضر قیمت‌ها حدود 20 تا 25 درصد افزایش یافته و اگر ارز تالار دوم نیز اختصاص پیدا کند شاهد همین میزان افزایش قیمت خواهیم بود.

بیات با اعلام این‌که سازمان حمایت از مصرف‌کننده قیمت مصوب گلکسی A13 سامسونگ را 6 میلیون تومان در نظر گرفته است، گفت این گوشی در بازار اکنون با قیمت بیش از 7 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین آیفون 13 پرو مکس با ظرفیت 256 نیز در بازار حدود 92 تا 93 میلیون تومان قیمت دارد که قیمت این مدل نباید بیشتر از 80 میلیون تومان باشد. قیمت مصوب شیائومی نوت 11 پرو با ظرفیت 128 نیز حدود 11 میلیون تومان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*