بررسی اولیه گوشی آنر مجیک ۵ پرو

بررسی اولیه گوشی آنر مجیک ۵ پرو؛ مشخصات، امکانات و عکس

به‌بهانه رونمایی از پرچمدار جدید آنر، در اینجا به بررسی اولیه گوشی آنر مجیک ۵ پرو – Honor Magic 5 Pro با مشخصات و امکانات آن می‌پردازیم.

گوشی‌های خانواده آنر مجیک ۵ با معرفی یک نسخه اقتصادی به‌نام آنر مجیک ۵ لایت در معرض نمایش درآمدند، اما قدرتمندترین عضو این خانواده آنر مجیک ۵ پرو است. به‌نظر می‌رسد طراحان این گوشی علاقه‌مند خطوط منحنی هستند و تمام لبه‌های این محصول را به‌صورت گرد طراحی کرده‌اند.

بررسی اولیه گوشی آنر مجیک ۵ پرو

علیرغم اندازه نمایشگر بزرگ ۶.۸۱ اینچی، وزن این دستگاه ۲۱۹ گرم است. در مقایسه با آن، گوشی‌های هم اندازه‌ای مثل گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس وزن ۲۳۴ و ۲۴۰ گرمی دارند. اگر مجیک ۴ پرو را در دست گرفته باشید، باید بدانید که نسبتاً شبیه به هم هستند. وزن این دو نسل تفاوتی با یکدیگر ندارد، در حالی که نسل جدید کمی باریک‌تر (۸.۸ میلی‌متر به‌جای ۹.۲ میلی‌متر) و البته عریض‌تر (۷۶.۷ میلی‌متر به‌جای ۷۴.۷ میلی‌متر) شده است.

طراحی و نمایشگر

مجیک ۵ پرو برای کسانی است که گوشی‌های بزرگ را دوست دارند؛ اما در مقایسه با رقبا خیلی هم بزرگ نیست. به‌طور مثال آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا اپل حدوداً ۱ میلی‌متر از آن عریض‌تر هستند. بدنه این گوشی نیز به‌لطف گواهی IP68 کاملاً در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. در حالی که ما در مقاله بررسی اولیه آنر مجیک 5 بررسی کردیم که آن گوشی فاقد گواهی ضد آب بود و فقط در برابر پاشش آب مقاومت می‌کرد. هرچند سازنده نام محافظ شیشه‌ای پنل‌های پشتی و جلویی این گوشی را فاش نکرده است.

بررسی اولیه گوشی آنر مجیک ۵ پرو

آنر، پرچمدار جدید خودش را در پنج رنگ آبی (Glacier Blue)، سبز (Meadow Green)، بنفش (Coral Purple)، نارنجی و مشکی وارد بازار خواهد کرد. نسخه‌ای که ما در اینجا آن را بررسی می کنیم آبی‌رنگ است. به‌خاطر داشته باشید که دو مدل بنفش و نارنجی به جای بدنه شیشه‌ای، از قاب چرمی استفاده می‌کنند.

ابعاد صفحه نمایش گوشی نسبت به نسل قبلی بدون تغییر مانده است. این گوشی از یک نمایشگر ۶.۸۱ اینچی با رزولوشن ۱۳۱۲ در ۲۸۴۸ پیکسلی، نسبت ۱۹.۵ به ۹ و تراکم پیکسلی 461ppi بهره می‌برد. این یک پنل ۱۰ بیتی LTPO است که از +HDR10 پشتیبانی می‌کند و نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. تا اینجا همه چیز شبیه به نسل قبل بود، اما تغییرات مثبتنی هم در آن ایجاد شده است.

بررسی اولیه گوشی آنر مجیک ۵ پرو

اول از همه اینکه نمایشگر گوشی جدید آنر روشن‌تر شده است. این نمایشگر می‌تواند هنگام نمایش محتوای HDR، به اوج روشنایی ۱،۸۰۰ نیت برسد، در حالی که اکثر مواقع این روشنایی ۱،۳۰۰ نیت خواهد بود. این درحالیست که اوج روشنایی نسل قبلی فقط ۱،۰۰۰ نیت بود! گوشی‌ساز چینی سیستم دایمینگ PWM این نمایشگر را هم ارتقا داده و فرکانس آن را از ۱،۹۲۰ هرتز به ۲،۱۶۰ هرتز رسانده است. علاوه بر این، سازنده نمایشگر دستگاه خودش را کالیبره کرده تا رنگ‌های دقیقی را به‌نمایش بگذارد.

دوربین‌ها

بخش جذاب دیگر این گوشی، دوربین‌هایش است. سیستم دوربین پشتی پرچمدار ۲۰۲۳ آنر گوشی دارای یک سنسور دمای رنگ چند طیفی است که می‌تواند نور محیط را اندازه‌گیری کند. این گوشی از یک ماژول گرد دوربین بهره می‌برد که سه سنسور در داخل آن تعبیه شده‌اند. آنر نام «چشم موش» را برای این سنسور انتخاب کرده است. امسال برخلاف نسل قبلی، ماژول دوربین به‌صورت یکپارچه با قاب پشتی درآمده و خبری از یک ماژول مشکی متفاوت از قاب پشتی (مثل آنچه روی آنر مجیک ۵ لایت به‌کار رفته) نیست. دوربین پریسکوپی در بالا و دوربین‌های اصلی و اولترا واید هم کمی پایین‌تر از آن قرار گرفته‌اند.

بررسی اولیه گوشی آنر مجیک ۵ پرو

در این نسل، هر سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی هستند. دوربین اصلی این گوشی بسیار جذاب خواهد بود. سال گذشته آنر از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۵۶ اینچی به‌نام IMX766 استفاده کرده بود که بیشتر مخصوص گوشی‌های میان‌رده رو به بالا بود تا یک پرچمدار گران قیمت! اما امسال آنر از یک سنسور سفارشی ۱/۱.۱۲ اینچی با گشودگی دیافراگم f/1.6 (به‌جای f/1.8) استفاده کرده که از فناوری پیکسل باینینگ ۴ به ۱ نیز برخوردار است.

اصلی‌ترین نتیجه این تغییر را می‌توانید در عکاسی شبانه ببینید. ما در زیر برخی از نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی در شب را قرار داده‌ایم که در داخل یک بار گرفته شده‌اند. لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) یکی از مهم‌ترین بخش‌های این سیستم دوربین است که به آن کمک کرده عکس‌های خوب و واضحی را در چنین محیط تاریکی ثبت کند. این لرزشگیر در نسل قبلی پرچمدار Honor وجود نداشت.

عکاسی شبانه با دوربین گوشی آنر مجیک ۵ پرو

آنر فیلمبرداری با گوشی جدید خودش را هم ارتقا داده است. دوربین گوشی اکنون می‌تواند ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای را روی فرمت‌های +HDR10 یا Magic-Log 10-bit ضبط کند. در اینجا اپلیکیشن IMAX هم وجود دارد که به ویرایش ویدیوهای ضبط شده با دوربین گوشی، بدون نیاز به یک کامپیوتر کمک می‌کند.

بررسی اولیه گوشی آنر مجیک ۵ پرو

گوشی آنر مجیک ۵ پرو، یک دوربین پریسکوپی تله فوتو جدید را نیز ارائه می‌کند. این دوربین زوم ۳.۵ برابری اپتیکال را ارائه می‌کند و از گشودگی دیافراگم بازتر f/3.0 (به‌جای f/3.5) بهره می‌برد. این دوربین، از ماژول ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX858 استفاده می‌کند که جایگزین سنسور ۶۴ مگاپیکسلی در نسل قبلی شده است. این دوربین همچنین می‌تواند درست مثل گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ، زوم دیجیتالی ۱۰۰ برابری را ارائه کند.

پیش از آنکه بخواهیم نمونه تصاویر ثبت شده با این دوربین را بررسی کنیم، لازم به‌ذکر است که پرچمدار جدید آنر از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی شامل یک سنسور اولترا واید با زاویه دید ۱۲۲ درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/2.0‌ بهره‌ می‌برد. جالب توجه اینجاست که دو تا از دوربین‌های این گوشی می‌توانند عکاسی ماکرو را انجام دهند. ماژول دوربین اولترا واید آن از فاصله ۲.۵ سانتی‌متری و دوربین تله فوتو آن از فاصله ۳۰ سانتی‌متری قادر به عکاسی ماکرو هستند.

توجه: برای تماشای تصاویر با اندازه بزرگ، روی آن‌ها کلیک کنید.

عملکرد زوم دوربین

نمونه تصاویر دوربین اولترا واید

نمونه تصاویر دوربین اصلی

نمونه تصاویر دوربین تله فوتو

سایر امکانات و مشخصات

در قلب تپنده این گوشی چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام به‌کار رفته است و آنر ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی پرسرعت UFS 4.0 را همراه آن کرده که مدرن‌ترین سخت‌افزار دنیای موبایل محسوب می‌شوند. آنر همچنین قابلیت‌های سفارشی را در گوشی خودش ارائه می‌کند. یکی از آن‌ها Discrete Display Chipset است که همیشه ویدیوها را در فرمت +HDR10 رندر می‌کند و ویدیوهای 30fps را به 60fps تبدیل خواهد کرد. این گوشی همچنین از یک سیستم امنیتی توسعه‌پیدا کرده با همکاری کوالکام را هم ارائه می‌کند که رمزهای عبور و اطلاعات بیومتریک کاربرانش را امن نگه می‌دارد.

این اطلاعات بیومتریک شامل اسکن سه‌بعدی چهره کاربران از طریق دوربین‌های سلفی دوگانه به کار رفته در سمت چپ نمایشگر می‌شود. یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با یک سنسور تشخیص عمق درون حفره‌ای روی نمایشگر قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی این گوشی زاویه دید ۱۰۰ درجه‌ای را ارائه می‌کند که بسیار وسیع است و عکس‌های سلفی دسته‌جمعی را دلپذیر می‌کند.

سال گذشته گوشی آنر مجیک ۴ پرو با فناوری شارژ سیمی و بی‌سیم ۱۰۰ واتی همه را شگفت‌زده کره بود. اما امسال آنر کمی به عقب‌تر بازگشته و شارژ سیمی ۶۶ واتی و بی‌سیم ۵۰ واتی را ارائه می‌کند. اما در آن سو، باتری ۴،۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در این نسل به ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارتقا داده است. و همانطور که در تصویر زیر می‌بینید یک آداپتور شارژ‌۶۶ واتی SuperCharge نیز داخل جعبه گوشی قرار دارد.

قیمت

قیمت گوشی آنر مجیک ۵ پرو ۱،۲۷۰ دلار است که پیکربندی حافظه ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ فضای ذخیره‌سازی را شامل می‌شود. نسل قبلی این گوشی با قیمت ۱،۰۲۰ دلاری و پیکربندی حافظه ۸/۲۵۶ گیگابایتی وارد بازار شده بود.