شکایت روسیه از ویکی پدیا

شکایت روسیه از ویکی پدیا آن هم به خاطر انتشار حقیقت!

روسیه از ویکی پدیا به‌خاطر انتشار مطالبی در ارتباط با ارتش این کشور شکایت کرد. هرچند Wikipedia اعتقاد دارد که این مطالب عین واقعیت است!

روسیه چند روز پیش شکایت ۲۷ میلیون دلاری را از بنیاد Wikimedia Foundation تنظیم کرده است. آن‌ها ظاهراً برای حذف نکردن اطلاعات غلط در ارتباط با ارتش این کشور از وب‌سایت ویکی‌پدیا، این شکایت را انجام داده‌اند. از زمان فرمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین توسط ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سال گذشته، این سومین شکایتی است که روسیه علیه ویکی پدیا تنظیم می‌کند.

یکی از سخنگوهای بنیاد ویکی‌مدیا به‌عنوان صاحب پلتفرم ویکی‌پدیا در این‌باره به روییترز گفته است:

چندی بعد از حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته، این کشور قوانین گسترده‌ای را وضع کرده که جلوی گزارش‌های مردمی در ارتباط با این درگیری‌های نظامی را می‌گیرد و وب‌سایت‌هایی که اطلاعاتی مغایر با روایت رسمی کاخ کرملین منتشر می‌کنند را مسدود یا جریمه می‌کند. اخیراً نیز شکایت جدیدی را علیه ما تنظیم کرده و ما را به گسترش اطلاعات نادرست در مورد واحدهای نظامی روسیه متهم کرده‌اند.

شکایت روسیه از ویکی پدیا

شکایت روسیه از ویکی پدیا

ظاهراً روسیه به‌خاطر بی‌توجهی به درخواست حذف محتوای ۵ مقاله درباره ارتش روسیه در ویکی‌پدیای روسی قصد دارد این بنیاد را ۲۷ میلیون دلار جریمه کند. این‌ها تنها بخشی از درخواست‌های دولت روسیه مبنی بر حذف اطلاعات مندرج شده در ویکی‌پدیا است.‌

بنیاد ویکی‌مدیا زیر بار زورگویی دولت روسیه نمی‌رود

بنیاد ویکی‌مدیا همواره جلوی تلاش‌های روسیه برای سانسور اطلاعات را گرفته است. Wikimedia می‌گوید، اطلاعات موجود در ویکی‌پدیا توسط داوطلبانی از سراسر جهان تهیه و به‌اشتراک گذاشته می‌شود؛ کسانی که برای اطمینان پیدا کردن از قابل اعتماد بودن محتوا، ساعت‌های زیادی را صرف تحقیق درمورد آن‌ها می‌کنند. بسیاری در شرایط نامطلوبی همچنان به‌کار خود ادامه می‌دهند. چرا که با ادامه تهاجم روسیه به اوکراین، داوطلبان اوکراینی با وجود تمام سختی‌ها به افزودن و ویرایش محتوا در ویکی‌پدیا ادامه می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ویکی پدیا هم حاصل تفکر یک انسان است ودر مورد رویداد های جهان نظر شخصی و حقیر خود را به خورد دیگر افکار تزریق می کند همان گونه که کتابهای تاریخی و هر کتاب دیگر غیر علمی ارزش خواندن ندارند چون برخاسته از یک مغز و یک تفکر و یک برداشت از رویدادی است

  2. این دیکتاتور احمق فکر کرده چون تو کشور خودش سانسور شدید گذاشته دنیا متوجه جنایت هاش نیست

    اخه بی شرف کل دنیا میدونن جنایت هات رو و در تاریخ ثبت شده

  3. سیک دیر بابا دیوث