تست های انسانی نورالینک

آمریکا مجوز تست های انسانی نورالینک را نداد؛ پروژه انسان سایبورگ ایلان ماسک به پایان رسید؟

پس از مخالفت سازمان FDA با درخواست مجوز برای تست های انسانی نورالینک، وضعیت پروژه انسان سایبورگ ایلان ماسک در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

کمپانی ایلان ماسک در حال کار روی یک اینترفیس بوده که یک مغز انسان را به استفاده از توان پردازشی کامپیوتر برای بازتوانی فعالیت‌هایش قادر می‌کند. اما سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2022 با اجرای تست های انسانی نورالینک و انجام پیوند به مغز مخالفت کرده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، کارمندان سابق و فعلی این استارت‌آپ اذعان دارند:

نگرانی ایمنی و اساسی FDA در رابطه با باتری لیتیومی دیوایس است. همچنین احتمال تغییر موقعیت سیم‌های کوچک به سایر بخش‌های مغز و نامشخص بودن چگونگی جداسازی دیوایس بدون آسیب به بافت مغز از دلایل دیگر مخالفت سازمان غذا و دارو با انجام تست های انسانی نورالینک بوده است.

FDA نیز نگرانی خود در ارتباط با سیستم باتری و قابلیت شارژ از روی پوست را اعلام کرده است.

تست های انسانی نورالینک

مخالفت این سازمان به دلیل احتمال فعالیت نادرست باتری عنوان شده است. طبق گزارش جدید منتشر شده، FDA به دنبال تضمینی برای کارکرد کاملا صحیح باتری دستگاه بوده و در واقع تنها زمانی به نورالینک اجازه انجام آزمایش‌های انسانی را خواهد داد که از این موضوع اطمینان حاصل کند. سازمان غذا و داروی آمریکا تنها زمانی مجوز تست‌ها را صادر می‌کند که نورالینک بتواند سلامتی مغز پیوندی را تضمین کند، چرا که تخلیه بار الکتریکی باتری یا ایجاد گرما باعث آسیب به بافت مغز خواهد شد.

همچنین FDA به خطرهای احتمالی برای جداسازی دستگاه برای آپگرید یا تعویض آن اشاره کرده است، چرا که لیدهای الکتریکی که به مغز متصل می‌شوند بسیار کوچک هستند. یکی از کارمندان استارلینک در واکنش به این موضوع می‌گوید «او (ایلان ماسک) نمی‌تواند بپذیرد که با یک خودرو سر و کار ندارد. این مغز یک انسان است، نه یک اسباب‌بازی».

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*