تعویض پلاک

تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو آنلاین می‌شود

فرماندهی انتظامی طبق مصوبه جدید مجلس وظیفه دارد سامانه‌ای را برای انجام آنلاین فرایند تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو راه‌اندازی کند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر امروز یکشنبه 14 اسفند 1401 در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 1402، بند (د) تبصره ۱۰ را به تصویب رساندند که طبق آن فرماندهی انتظامی وظیفه دارد سامانه‌ای را برای انجام آنلاین فرایند تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو راه‌اندازی کند.

سامانه تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی بر اساس این مصوبه وظیفه دارد از ابتدای سال 1402 یک سامانه را برای تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت راه‌اندازی کند تا کلیه مراحل نقل و انتقال مالکیت به شکل آنلاین انجام شود. همچنین مراجعه حضوری افراد نیز فقط برای احراز هویت فرد، اصالت خودرو، فک و نصب پلاک باشد.

علاوه بر این، فرماندهی انتظامی وظیفه دارد پلاک را فقط از طریق موسسه‌های مجاز و دارای صلاحیت غیردولتی تعویض و تعرفه درج شده در جدول شماره (16) این قانون را از متقاضی اخذ کند. همچنین سهم موسسه ذی‌ربط را به شکل مستقیم پرداخت و باقی‌مانده را به ردیف درآمدی 140114 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. ضمن اینکه فرماندهی انتظامی می‌بایست جزئیات دریافتی را به متقاضیان اعلام کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*