دانگ فنگ ix7

دانگ فنگ ix7 توسط کارمانیا به ایران می‌آید + عکس و مشخصات فنی

دانگ فنگ ix7 توسط کارمانیا به ایران می‌آید. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند چینی جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.

کارمانیا که با مونتاژ محصولات بی وای دی چین و تبلیغات گسترده توانسته بود به برندی شناخته شده در بازار خودرو ایران تبدیل شود، در ابتدای سال 1397 به دلیل تحریم‌ها و افزایش شدید قیمت دلار نتوانست خودروهای بی وای دی مدل اس 7 را به موقع به دست مشتریان برساند و حواشی زیادی را به وجود آورد. سرانجام این شرکت به تملک کرمان موتور درآمد و با تبلیغ محصولی از دانگ فنگ ix7 در ابتدای سال 1401 توانست بار دیگر نگاه‌ها را به خود جلب کند.

اکنون خبرها حاکی از آن است کارمانیا که به دلیل تحریم‌ها دیگر نمی‌تواند به عنوان نماینده محصولات بی وای دی فعالیت کند، اکنون قصد دارد طی همکاری با دانگ فنگ فعالیت خود را از سر بگیرد. در همین راستا به نظر می‌رسد شاسی بلند دانگ فنگ ix7 اولین محصول این خودروساز برای برگشت به بازار ایران است. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جدید بازار ایران آشنا کنیم.

معرفی دانگ فنگ ix7 

دانگ فنگ ix7

برند فنگون، زیرمجموعه دانگ فنگ در سال 2019 از شاسی بلند میان سایز ix7 پرداشت. البته از آنجایی که این خودرو با پلتفرم مشترکی با دانگ فنگ ix5 توسعه پیدا کرده و به همین دلیل به دیگنیتی بهمن موتور شباهت زیادی دارد. هرچند این دو خودرو از لحاظ ظاهری و فنی به یکدیگر شباهت دارند، اما ix7 دارای فاصله محوری بیشتری بوده و زیرساخت آن طی همکاری با بورگ‌وارنر به شکلی طراحی شده تا بتوان آن را به سامانه چهارچرخ نیز مجهز کرد.

بخش طراحی

دانگ فنگ ix7

همانطور که اشاره شد این خودرو از لحاظ ظاهری به خصوص نمای جلو کاملا مشابه دیگنیتی بهمن موتور است، اما در نمای جانبی ix7 دارای فرم سنتی شاسی بلندها بوده و از سه ردیف صندلی بهره می‌برد، در طرف مقابل دیگنیتی دارای فرم کوپه مانند و استایل اسپرتی است. این شاسی بلند با دو نمای جلو پنجره به بازار عرضه می‌شود که در مدل اول شاهد دو خط کرومی افقی پهن هستیم و دومی نیز از حالت ستاره‌ای و نقطه‌های کرومی مانند دیگنیتی بهره می‌برد.

دانگ فنگ ix7

دانگ فنگ ix7 در نمای عقب دارای فرمی عمودی‌تری نسبت به دیگنیتی است، اما چراغ‌های سراسری آن به دیگنیتی شباهت زیادی دارد. طول دانگ فنگ ix7 به 4930 میلی‌متر می‌رسد که چنین رقمی نشان می‌دهد این شاسی بلند میان سایز از دیگنیتی حدود 245 میلی‌متر کشیده‌تر است.

هرچند کابین ix7 به دیگنیتی شباهت زیادی دارد، اما می‌توان تفاوت‌هایی را نیز مشاهده کرد؛ برای مثال طراحی دریچه‌های این شاسی بلند کارمانیا با دیگنیتی بهمن موتور تفاوت داشته و طراحان دریچه‌های میانی را نیز پایین نمایشگر مرکزی نصب کردند.

دانگ فنگ ix7

کنسول مرکزی این خودرو نیز با دیگنیتی تفاوت داشته و در ix7 شاهد کنترل‌های لمسی هستیم. طراحان با چنین تغییراتی توانستند کابین این خودرو را نسبت به دگینیتی لوکس‌تر کنند. این شاسی بلند جدید بازار ایران از سه ردیف صندلی بهره می‌برد و می‌تواند 7 نفر را در خود جای دهد.

مشخصات فنی

dongfeng ix7

دانگ فنگ ix7 به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ GDI مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 228 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

هرچند دانگ فنگ ix7  از لحاظ نوع پیشرانه و گیربکس کاملا در سطح دیگنیتی پرستیژ قرار دارد، اما محصول جدید کارمانیا از قابلیت نصب سامانه چهارچرخ محرک بهره می‌برد که دیگنیتی فاقد این قابلیت بوده و به همین دلیل اگر کارمانیا نسخه چهارچرخ محرک آن را به بازار ایران عرضه کند موفق به ثبت آمار فروش بیشتری خواهد شد.

قیمت دانگ فنگ ix7

dongfeng ix7

دانگ ix7 در تیپ‌های مختلفی به فروش می‌رسد و بسته به نوع مدل آن حدود 18 هزار و 230 تا 31 هزار و 250 دلار قیمت دارد. البته در حال حاضر اعلام نشده کارمانیا کدام تیپ و با چه سطح از امکانات آن را به بازار ایران عرضه خواهد کرد، اما اگر قیمت این خودرو به شکل متوسط حدود 25 هزار دلار باشد، می‌توان قیمت حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان را برای آن پیش‌بینی کرد و فونیکس تیگو 8 پرو مکس دو دیفرانسیل را رقیب سرسخت آن دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*