پتنت جدید اپل از دوربین دوگانه ی آیفون ۷ حکایت دارد

قبلا درباره برنامه های شرکت اپل برای استفاده از دوربین دوگانه ی پشتی برروی آیفون ۷ خبری برایتان منتشر کرده بودیم. حال پتنت جدید اپل بیان می کند که نه تنها شنیده های سابق ما صحت داشته اند، بلکه اپل خواب های زیادی برای این قابلیت دیده است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

اثر گذار ترین بخش این پتنت، شاید زوم اپتیکال بالای این قابلیت باشد. با قرار دادن دو ماژول جداگانه پشت لنز و ایجاد لنزی که از دوبخش استاندارد و تله فوتو (Telephoto) تشکیل شده است، می توان بین دو فوکوس مختلف عکس انتخاب نمود. درواقع می توان با زوم کردن و بدون هیچ گونه افت کیفیت عکس، یک تصویر را کراپ کرد؛ به گونه ای که انگار تصویر کراپ شده رادر آیفون ثبتکرده اید.

همچنین، پتنت بیان می دارد هر دوربین می تواند به طور جداگانه به تصویربرداری بپردازد. به عنوان مثال، یک دوربین به تهیه فیلم بپردازد در حالیکه دوربین دیگر همزمان عکس می گیرد. این قابلیت از زمان آیفون۵ در تلفن های هوشمند این شرکت امریکایی گنجانده شده بود؛ اما تفاوت کلیدی میان این دو قابلیت رزولوشن بالاتر عکس ها در پتنت جدید اپل کاملا مشهود خواهد بود.

دیگر قابلیتی که پتنت نشان می دهد، فیلمبرداری با دو حالت مختلف امکان پذیر شده است. یعنی یک دوربین درحال ضبط اسلوموشن و دیگری ضبط معمولی ویدئو را در دستور کار خود دارد که نهایتا در یک ویدئو تلفیق می شوند. همچنین می توان با دو دوربین با دو کیفیت مختلف فیلمبرداری نمود،به فرض یک دوربین ۴K و دیگری HD.

با توجه به پتنت، قابلیت Picture-in-Picture نیز بنظر امکان پذیر می رسد که بازهم قابلیت ارائه ی دو کیفیت گوناگون را خواهد داشت.

زبان تصویری پتنت اطلاعات زیادی به ما نمی دهند و شاید حتی این کار اپل برای ایجاد حدس و گمان های بسیار درباره ی آیفون ۷ باشد. اما چیزی که کاملا مشخص شده این است که لنز یا سنسور دوربین قابلیت تحرک از جای خود را دارند. اپل از این قبلیت در آیفون ۶اس نیز برای تثبیت تصاویر ثبت شده استفاده کرده بود؛ اما قابلیت های نشان داده شده در پتنت محدود به این یک قابلیت نمی شوند و می توان به توانایی تغییر دادن فوکوس عکس با استفاده از سنسور های دوگانه در آینده نزدیک امیدوار بود.

قابل توجه است چندی قبل نیز ساکنان کوپرتینو شرکت LinX که در زمینه ی دوربین های چندگانه ی موبایل اختصاصی کار می کرد به تصاحب خود در آورد.

منبع : ۹to5mac

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*