دوربین امنیتی

اینها بدترین نقاط برای نصب دوربین امنیتی در خانه شما هستند

در این مطلب با بدترین نقاط ممکن برای نصب دوربین امنیتی در اطراف یا داخل خانه آشنا می‌شویم که می‌‌توانند امنیت محل سکونت را به‌خطر بیاندازند.

سازگاری دوربین‌ های امنیتی به‌عنوان ابزاری مهم که برای محافظت از محیط به‌کار گرفته می‌شوند با سایر گزینه‌های امنیتی منزل می‌تواند چالش‌هایی را به‌دنبال داشته باشد. دوربین‌ ها علاوه بر آنکه تنها به‌واسطه حضورشان می‌توانند برای مزاحمین و سارقین تهدیدآمیز باشند، قادر به ضبط شواهد وقوع جرم برای بررسی صاحب‌خانه هستند. به‌عبارت دیگر، دوربین امنیتی هم وسیله‌ای برای بازدارندگی ارتکاب جرم بوده و هم منبعی برای یافتن مجرم است.

بااین‌حال، هنگام نصب دوربین های امنیتی در اطراف منزل، رعایت نکات ضروری برای قرارگیری آنها حائز اهمیت است. اول و مهم‌تر از همه، لازم است مجموعه شبکه‌ دوربین‌ها را در موقعیتی قرار دهید که فرآیند ضبط تصویر موثر را تسهیل کند. استقرار دوربین در نقاط و زوایای کور احتمالا کمکی به پیشگیری از وقوع سرقت یا جبران خسارت نخواهد کرد.

اگر در حال نصب دوربین امنیتی در داخل یا اطراف خانه خود هستید، باید به شرایط نوری که تجهیزات ضبط در معرض آن قرار می‌گیرند نیز توجه داشته باشید. برای مثال، دوربینی که قادر به ثبت جزئیات در نور کم باشد، یک ابزار مهم برای تنظیمات فیلم‌برداری در شب است. به‌طور کلی قرار دادن دوربین ها در الگویی که میدان دید وسیعی ایجاد می‌کنند، بهترین گزینه است. به‌منظور استفاده موثر از این ابزارهای حفاظتی، در ادامه به بدترین نقاط برای نصب دوربین امنیتی در خانه می‌پردازیم که باید از آنها اجتناب کنید.

بدترین نقاط ممکن برای نصب دوربین امنیتی در خانه

1. رو به حیاط و خانه همسایه‌ها

بدترین نقاط نصب دوربین امنیتی در خانه

اولین جایی که لازم است هنگام قرار دادن دوربین‌های امنیتی خود از آن اجتناب کنید، زاویه‌ای است که به‌جای منزل شما، خانه و اموال همسایگانتان هدف قرار می‌دهد. استقرار دوربین در جهت مکانی که متعلق به شما نیست، کمکی به جلوگیری از سرقت منزل شما نخواهد کرد و سارقان نیز از دید آن مخفی می‌مانند. در صورتی‌که لنز دوربین شما به‌سمت محل دیگری تنظیم شده باشد، سارقان متوجه خواهند شد که خانه شما به‌طور موثر محافظت نمی‌شود.

ایجاد یک حلقه امنیتی ضعیف، باعث جلب توجه سارقان و نفوذ به محل زندگی شما خواهد شد. هم‌چنین وجود دوربین‌های امنیتی متعدد می‌تواند نشانه مطمئنی برای یافتن اشیای قیمتی در خانه باشد و چینش اشتباه آنها نیز ممکن است فرصت سرقت را برای مجرمان فراهم کند.

2. مناطق خصوصی خانه، از بدترین نقاط برای نصب دوربین امنیتی در خانه

بدترین نقاط نصب دوربین امنیتی در خانه

یکی دیگر از مناطق ممنوعه در خانه برای استقرار دوربین، حمام، اتاق خواب و سایر فضاهایی است که عموما خصوصی هستند. در عوض، صاحبان خانه باید از گزینه‌های ذخیره‌سازی امن برای وسایل باارزش خود مانند جواهرات استفاده کنند. هم‌چنین می‌توانید دوربین های امنیتی خود را در راهروها یا موقعیت‌های خارجی قرار داده که پنجره‌ها یا درب‌های این فضاهای خصوصی را تحت پوشش قرار می‌دهند و وارد حریم شخصی نمی‌شوند.

3. در فضاهای پنهانی که حضور دوربین را مخفی می‌کند

بدترین نقاط نصب دوربین امنیتی در خانه

ممکن است ایده نصب سیستم‌های امنیتی مخفی در داخل یا اطراف ملک شما وسوسه‌انگیز باشد. بااین‌حال، این نوع امنیت مخفی، برخلاف اقدامات آشکار فقط در موارد استفاده محدود باارزش است. برای مثال، پلیس ممکن است از تجهیزات ضبط مخفی برای ردیابی قاچاقچیان مواد مخدر در زنجیره فرماندهی استفاده کند. در این صورت، عملیات ضبط آشکار داده‌ها، می‌تواند کل گروه را نسبت به نظارت آگاه کرده و تلاش‌های پلیس را بی‌نتیجه بگذارد.

اما در حوزه امنیت خانه، خنثی کردن تلاش‌های یک مزاحم احتمالی، هدف اصلی است. به‌جای اینکه به‌دنبال ضبط فیلم‌های نظارتی باشید، یک سیستم امنیتی در وهله اول باید به‌عنوان ابزاری دفاعی برای جلوگیری از رخنه و سرقت عمل کند. مطالعات نشان می‌دهند که زیرساخت‌های نظارتی قابل مشاهده در جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه برنامه‌ریزی شده مانند سرقت بسیار موثر است.

به‌جای مخفی‌سازی دوربین‌های خود، آنها را در بخش زیرین یا مستقیما در مجاورت چراغ‌های بیرونی اطراف منزل قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا از نقاط مختلف اطراف خانه، دوربین‌ها و به‌موجب آن افراد حاضر در صحنه قابل مشاهده باشند و از وقوع جرم و هویت سارقان آگاه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*