گجت هایی جالب

گجت هایی جالب و عجیب که شما را تبدیل به ابر قهرمان می‌کند

در این مقاله گجت هایی جالب و عجیب و غریب را به شما معرفی خواهیم کرد که با خرید آن‌ها تبدیل به یک ابر قهرمان خواهید شد!

اگر انتخاب شما یک زندگی ابر قهرمانی پر از خیانت مداوم، مقبول نبودن، افسردگی و گاهی مواقع استفاده از مواد مخدر است، با ما همراه باشید تا با گجت‌هایی که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم تبدیل به جنگجوی عدالت شوید.

ما درباره مواردی که در ادامه آورده‌ایم کمی سختگیر بوده‌ایم. تقریبا همه چیز در جایی برای خرید وجود دارد، البته با قیمت خاص خودش! اما در انتخاب وسایلی که به آن‌ها خواهیم پرداخت بیشتر به کاربرد توجه شده تا ظاهر ابر قهرمانی‌اش. بسیاری از وسایل سوپر هیرویی تنها در شرایط خیلی خاص و نایاب قابلیت استفاده دارند و برای نمونه می‌توانیم به Hydroflight suit اشاره کنیم که فقط در محیط آبی و البته با استفاده از موتور یک قایق قابل استفاده خواهد بود. اما در این مقاله به سراغ مواردی کاربردی‌تر رفته‌ایم تا گستره استفاده از وسایل ابر قهرمانی را افزایش بدهیم.

تمام وسایلی که در زیر لیست کرده‌ایم از ابر قهرمانان فیلم‌ها نشات گرفته‌اند و در نهایت ما را به زندگی جیمز باندی می‌رسانند. اما اگر بتمن یک ابر قهرمان است، چرا جیمز باند یک ابر قهرمان نبود؟ اگر این سوال باعث شروع یک جنگ در ذهنتان نشد باید از خودتان این سوال را بپرسید: آیا جدای‌ها (Jedi) خارج از دنیای بازی و واقعیت افزوده ابر قهرمان محسوب می‌شوند؟ آن‌ها بدون شک فراطبیعی هستند و توانایی‌های ابر قهرمانانه‌شان از نصف دنیای سینمایی مارول بیشتر است. از این‌ها گذشته، آیا Mjolnir (چکش ثور) یک گجت به درد بخور به حساب می‌آید؟ اگر پاسخ ما به این سوال خیر است احتمالا به درک کاملی از آن نرسیده‌ایم؛ چرا که این وسیله باعث کار کردن گوشی‌ها و تسترهای هوشمند می‌شود که برای ما حیاتی هستند. در هر رویداد، تجهیزات و ابزار کاربردی می‌تواند ما را به ابر قهرمانی تبدیل کند که از پس کارها بر می‌آید.

پرتاب‌گر گوی آتش Pyro Mini

هیچ چیز آموختنی‌ای درباره Pyro Mini Fireshooter (یا حتی مدل بزرگتر آن که ظاهرا دیگر فروخته نمی‌شود) وجود ندارد. اما اگر یک چیز بخواهد حواس حریف شما را برای فرار یا جمع کردن نیرو برای حمله مجدد پرت کند، آن چیز پرتاب یک گوی آتشین با دستان برهنه شما خواهد بود. پرتاب‌کننده گوی آتش می‌تواند از جمله گجت هایی جالب باشد که شما را به یک ابر قهرمان تبدیل می‌کند.

Pyro اصلی در سال 2014 وایرال و معروف شد. سازنده Pyro یعنی Ellusionist از آن زمان ابعاد گوی آتشین را بزرگتر کرد و همزمان با آن، سایز دستگاهی که دور مچ دست بسته می‌شد را به نصف رساند. Pyro Mini قابلیت شارژ با کابل USB را داشته و گوی آتش خود را با یک ریموت پرتاب می‌کند. این گوی تا 30 فوت (حدود 9 متر) به جلو خواهد رفت و با هر خشاب می‌توانید تا دو بار گوی آتش شلیک کنید.

جادوی پشت این وسیله flash paper است. فلش پیپر در اصل یک کاغذ نازک بوده که به اسید آغشته شده و هنگامی که آتش زده می‌شود ناپدید خواهد شد. فلش پیپر از نیترو سلولز ساخته شده که پیش از این، آن را در ساخت گیتارها و باروت پنبه دیده بودیم. البته گوی آتش مجهز به نوع دیگری از فلش پیپر شده که فرارتر از حالت طبیعی خود بوده و زودتر تبخیر می‌شود. این ماده بسیار راحت و سریع آتش می‌گیرد و برای تمامی افراد در سنین مختلف می‌تواند وسیله‌ای جذاب و گاه ترسناک باشد. چه چیزی بهتر از یک گوی آتشین می‌تواند شما را در جایگاه ابر قهرمان تثبیت کند؟

نفس اژدها

Dragon’s Breath یا نفس اژدها دیگر ابزاری است که یک گوی آتشین را ایجاد می‌کند. این توپ آتش از اسپورهای یک خزه چماقی به نام lycopodium ساخته می‌شود. همانند دیگر پودرهای آتش‌زا، گرده‌های این نوع از خزه چماقی نیز می‌تواند توجهات را به خود جلب کند. حجم آتشی که توسط نفس اژدها ایجاد می‌شود بزرگتر از Pyro بوده اما باید حتما آن را با فندک آتش بزنید تا کار کند. این در حالی است که Pyro تنها به یک جرقه برای پرتاب شدن نیاز دارد.

اگر کاربرد خزه lycopodium در نفس اژدها را کنار بگذاریم، خوردن آن باعث ایجاد یرقان و هپاتیت می‌شود. همچنین از آن برای نمونه‌برداری از اثر انگشت در صحنه جرم استفاده می‌شود و دیگر کاربرد آن، به عنوان لوبریکانت و روان‌کننده در دستکش‌های لاتکس و کاندوم‌هاست.

برای یک ابر قهرمان، کاربرد خزه lycopodium در خاصیت انفجار و تولید گرمای آن خواهد بود. فرایند انفجار بسیار سریع رخ می‌دهد، بنابراین اگر قصد آسیب به یک شخصیت اهریمنی را دارید باید بدانید به او نمی‌توانید آسیب خاصی بزنید. بهتر است از نفس اژدها زمانی استفاده کنید که می‌خواهید با ایجاد حواس‌پرتی، فرش را از زیر پای شخصیت منفی ماجرا بکشید تا زمین بخورد.

لباس ضد گلوله نانوتک

گجت هایی جالب

لباس ابر قهرمانان گاهی اوقات از شخصیت و اخلاق آن‌ها خبر می‌دهد و مهم است. فرانک میلر به بتمن شلیک کرد تا از آن بیضی زرد قدیمی خلاص شود و بتواند لباس او را به عنوان شوالیه تاریکی بپوشد (که البته آن لباس پر از لوازم و ابزار مختلف بود). یا مرد آهنی همان تونی استارک بود که در یک لباس متفاوت فعالیت می‌کرد.

البته لباس‌های مناسب تنها برای ابر قهرمانان نیستند. مثلا لباس کت وومن – Catwoman در مواقعی به یک لباس جذب چرمی تبدیل می‌شد که با خودش یک شلاق و یک حلقه بزرگ به عنوان دسته زیپ جلویی لباس را به همراه داشت. این همان لباسی است که برای یک دنیای ایمن به آن نیاز داشت. اما چه می‌شود اگر بخواهید برنامه‌ریزی استراتژیک داشته باشید و به طور همزمان، برای حداکثر سود و منفعت در آن موقعیت تلاش کنید؟

سخنگوی شرکت Garrison، تولیدکننده این لباس ضد گلوله می‌گوید این لباس‌ها کاربردی و همچنین زیبا هستند. تصور یک ابر قهرمان با این لباس اصلا کار سختی نیست؛ صبح‌ها به عنوان مدیر عامل یک شرکت بزرگ و شب‌ها به عنوان مهاجم شرکت‌های دیگر. این لباس از تکنولوژی نانو بهره می‌برد و درون خود لوله‌های نانو کربن دارد، فناوری پیشرفته‌ای که بالاخره جای خود را بین مردم عادی باز کرد. این لباس نازک و منعطف بوده و وزنی حدود نصف لباس کولار دارد. یک جفت لایه ضد گلوله، آستین‌های تنگ برای نمایش بهتر عضلات و سرشانه‌ای اجزای این لباس را تشکیل می‌دهند. شما در این لباس رقابتی‌تر، با تجربه‌تر و کمی خطرناک‌تر جلوه خواهید کرد، چرا که این لباس ممکن است توسط ابر قهرمان‌ها و یا ابر شرورها پوشیده شود!

لباس مقاوم در برابر ضربه D30

اگر فکر می‌کنید ممکن است در موقعیت‌هایی قرار بگیرید که مورد اصابت توسط اجسام مختلف قرار بگیرید و با ظاهر عجیب و غریبی که بعد از پوشیدن زره پیدا خواهید کرد مشکلی ندارید، زره مقاومت در برابر ضربه D30 می‌تواند یکی از بهترین وسایلی باشد که خریداری می‌کنید.

شرکت D30 در صنایع نظامی فعال بوده و همچنین در ورزش دوچرخه‌سواری نیز وسایل ایمنی به تولید می‌رساند که از ورزشکار در برابر صدمات غیر نافذ محافظت می‌کند. ویدیویی که این کمپانی از زره خود منتشر کرده هشداردهنده است، درست به همان میزان که افراد را مجاب به خرید یکی از آن‌ها می‌کند. چگونه می‌توانید یک ابر قهرمان با گجت هایی جالب باشید که مقاوم‌ترین زره محافظت در برابر ضربات را به تن ندارد؟

بخش تولیدات نظامی D30 متریال به کار رفته در این زره را «Delta Three Oscar» می‌نامد. در این متریال ترکیبی از تکنولوژی‌های مختلف به کار رفته که به حالت ورقه‌ای در آمده‌ و درون زره کار گذاشته شده‌اند. حتی عضلانی‌ترین ابر قهرمان‌ها نیز حین انجام ماموریتشان درگیری‌های فیزیکی دارند؛ پس چرا شما به عنوان یک ابر قهرمان با زره D30 به استقبال این موضوع نروید؟

البته مدت‌هاست که از تولید زره‌ها و یونیفرم‌های نظامی می‌گذرد،‌ اما با پیشرفت‌های اخیر و تغییراتی که D30 در محصولش ایجاد کرده، جذابیت این زره را افزایش داده است. برای نمونه این کمپانی در همکاری خود با شرکت روسی Rostec، این زره را در برابر انفجارها نیز مقاوم کرده است.

لباس مجهز به جت Gravity

مدت زیادی از استفاده جت پک‌ها توسط ابر قهرمان‌ها می‌گذرد و برای مثال، هنگام مقابله با دشمنی که در فاصله دورتری قرار دارد نیازی به گرفتن اسنپ نبوده و به لطف جت پک، ابر قهرمان داستان به سرعت در مقابل خلافکاران قرار می‌گیرد. داشتن یک لباس جت پک Gravity از گجت هایی جالب بوده که کاملا احساس یک ابر قهرمان را به شما القا خواهد کرد.

حتی لوگوی Gravity نیز حس و حالی ابر قهرمانانه داشته و با لباس‌های چرمی و کمان فضاپیما، احساس یک ابر قهرمان واقعی را درک خواهید کرد. به احتمال زیاد موسس شرکت Gravity، ریچارد براونینگ یک شنل ابر قهرمانی در کمد لباسی‌اش آویزان کرده است.

با جت 1050 اسب بخاری این لباس می‌توانید تنها 5 تا 10 دقیقه با سرعت 55 مایل بر ساعت (حدود 90 کیلومتر بر ساعت) پرواز کنید. از آنجایی که کنترل موتورها و تمامی اتفاقات مربوط به پرواز از ناحیه کمر به بالا رخ می‌دهد، کمی حفظ تعادل دشوار خواهد بود و ممکن است یکی از پاهایتان خم شود که البته کمی از رفتار و منش ابر قهرمانی به دور است. اما احتمالا با کمی تمرین این مشکل نیز حل خواهد شد. با این لباس جتی احتمالا به لباس ضد گلوله نیز احتیاج خواهید داشت چرا که اگر بتوانید 450 هزار دلار برای این لباس بپردازید، حتما آن لباس ضد گلوله را هم می‌توانید بخرید.

لباس Wingsuit

گجت هایی جالب

اگر جت پک‌ها یا باشگاه موتورسواران سیاه‌پوش با سبک و سیاق ابر قهرمانی شما جور در نمی‌آید، شاید بهتر باشد به سراغ لباس Wingsuit بروید. این لباس به شما توانایی پرواز به صورت سقوط آزاد را خواهد داد و جلوه‌ای جذاب‌تر دارد. البته ممکن است این لباس هنگامی که در ارتفاع سطح دریا هستید کارایی زیادی نداشته باشد اما وقتی در ارتفاعات باشید می‌تواند برگ برنده شما محسوب شود و شاید در نهایت جان سالم به در ببرید (چون مخترع لباس Wingsuit قبلی نبرد).

برای سقوط آزاد با لباس Wingsuit بایستی از یک هواپیما که در ارتفاع 12 هزار فوتی بپرید و بدین ترتیب می‌توانید در نهایت حدود 4.5 مایل در ارتفاع 3 هزار فوتی پرواز کنید. برخی شرکت‌ها این لباس پرنده را اجاره هم می‌دهند، اما دیگر نمی‌توانید روی آن لوگوی اختصاصی خودتان را چاپ کنید. پس چرا 2 هزار دلار خرج نکنید و یک لباس بال دار اختصاصی خودتان را نخرید؟ البته در نهایت پس از تمرین و آموزش‌های لازم، دریافت گواهینامه، خرید تجهیزات و بیمه، این لباس چیزی حدود 30 هزار دلار برایتان آب خواهد خورد.

یک توصیه دیگر: پیش از آنکه روزنامه‌ها لقب سنجاب پرنده را به شما بدهند، یک نام پر ابهت مرتبط با پرندگان برای خودتان انتخاب کنید. همچنین بهتر است در مسیر ققنوس‌ها قرار نگیرید و از نام‌هایی مانند پرنده آلباتروس پرهیز کنید.

شمشیر Hacksmith

شما نمی‌توانید در ارتفاع 10 هزار پایی با دشمنتان درگیر شده و او را شکست بدهید، مگر آنکه سوپر پاور یا سلاح دیگری هم داشته باشید. اگر یک نفر باشد که بتواند بدون هرگونه سلاح برنده یک دوئل باشد، او کسی نخواهد بود بجز جدای. چه موافق باشید و چه مخالف، جدای یک ابر قهرمان است و شما هم اگر اسلحه او را داشته باشید، تعجبی ندارد اگر لایت سیبر – Light Saber شما [به طور ناگهانی و سهوی] یک در فلزی را از وسط نصف کند.

شمشیر Hacksmith یکی دیگر از گجت هایی جالب به شمار می‌رود که توسط یوتوبر معروف، جیمز هابسون ساخته شده است. شمشیر اصلی هابسون در سایز بزرگتری بوده و از هر لحاظ بی‌رقیب بود. برای ساخت این شمشیر 40 هزار دلار هزینه شده بود و می‌توانست پروپان را در دمای 4000 درجه‌ای بسوزاند و با کمی زمان، به یک در فولادی نفوذ کند (البته در مدت زمان خیلی کمتری می‌تواند یک دست یا یک پا را قطع کند!). در هر صورت این شمشیر بزرگ‌تر از حد مورد نیاز بود، چرا که به یک کوله بزرگ محتوی چند کپسول گازی، گیج‌ها و لوله‌های مسی نیاز داشت. زمانی که نوبت به تولید محصولی رسید که مردم بدون دردسر بتوانند از آن استفاده کنند و بیمه نیز مسئولیت آن را بپذیرد، هابسون به سراغ ساخت مدلی کوچک‌تر از شمشیرش رفت که از گاز بوتان توان می‌گیرد و شعله‌ای به طول 4 تا 6 اینچ دارد. این شمشیر از جمله گجت هایی جالب بوده که ابر قهرمانان کمی تا به حال آن را از نزدیک دیده‌اند.

مدل‌های تولیدی اخیر این شمشیر بیشتر شبیه به یک روشن‌کننده اجاق گریل است تا یک سلاح. احتمالا در یک درگیری با ابر شروران نمی‌خواهید این روشن‌کننده گریل را از جیبتان بیرون بیاورید؛ مگر آنکه بخواهید شبیه به مالکوم رینولدز – Malcolm Reynolds در Serenity شوید که در یک جنگ شمشیری خنجرش را بیرون آورده بود. به هر حال اسلحه‌های دیگری نیز وجود دارند که البته ما آن‌ها را پیشنهاد نمی‌کنیم، اما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. و البته حتی سوپر گریل‌ها نیز نیاز به روشن شدن دارند.

لباس رباتی

گجت هایی جالب

اسلحه‌ها خوب هستند، اما اصولا ابر قهرمان‌ها به قدرتشان بیشتر معروفند تا به سلاح‌هایشان. آن‌هایی که از ژنتیک خوبی بهره‌مند نشدند یا نمی‌توانند 16 ساعت در روز ورزش کنند می‌توانند به سراغ گزینه رباتیک بروند تا با دشمنانشان روبرو شوند. لباس رباتی به شما قدرتی فرا انسانی می‌دهد که در دهه‌های اخیر مشابه آن وجود نداشته و تقریبا همیشه یک یا دو کمپانی در حال تولید آن‌ها هستند. در حال حاضر شرکت‌های Sarcos و Cyberdyne این لباس رباتی و اسکلت خارجی را به عنوان گجت هایی جالب برای مقابله با ابر شرورها به شما پیشنهاد می‌دهند.

کاربردهای محصول Sarcos در زمینه‌های نظامی، دفاعی، هوایی و فضایی بوده و خیلی بیشتر از جابجا کردن اشیای سنگین در یک خانه متروک کاربرد دارد. این وسیله ظاهری بین Optimus Prime و پدربزرگ BioShock دارد، البته بدون ماشین بخار. این کمپانی می‌گوید لباس رباتی می‌تواند قدرت شما را تا 20 برابر بیشتر کند، اما نهایتا قادر به بلند کردن اجسامی با وزن 90 کیلو خواهید بود. البته یک ابر قهرمان اجسامی سنگین‌تر از 5 کیلو را بلند خواهد کرد و نگه داشتن وسیله‌ای 50 کیلویی با آرنج‌های باز، اصلا موضوعی برای افتخار کردن نخواهد بود.

فعالیت کمپانی Cyberdyne بیشتر در حیطه زیستی بوده و برای افرادی که در راه رفتن دچار ناتوانی هستند وسایل کمکی تولید می‌کند. خود این فعالیت یک حرکت ابر قهرمانانه بوده و دستگاه‌های این شرکت برای بهبود بدفرمی‌های پا حین راه رفتن کاربرد دارند.

تفنگ قلاب‌انداز

بسیاری از فناوری‌های ابر قهرمانی مربوط به انتقال آن ابر قهرمان به جاهایی بوده که رفتن به آن‌ها دشوار است. برای مثال، رفتن به بالکن یک خانه که در آن افرادی گروگان گرفته شده‌اند یا رفتن به یک ارتفاع تا بتوانید وسایل مورد نیازتان را از آن‌جا بردارید. اینجاست که تفنگ قلاب‌انداز کارایی خودش را نشان می‌دهد. البته برای حمل این تفنگ به یک کیف محافظ بزرگ نیز نیاز خواهید داشت چرا که این‌گونه وسایل کوچک نخواهند بود.

ممکن است در نهایت احساس بدی نسبت به حمل وسایل زیاد و بزرگ با خود داشته باشید اما همیشه یادتان باشد که کاربرد مهم‌تر از ظاهر است، مگر در شرایطی که خلاف آن باشد. با استفاده از تفنگ قلاب‌انداز می‌توانید به بالای هر ساختمانی بروید و از بالا نظاره‌گر اتفاقات باشید. برای مثال می‌توانید به بالای کلیسای Rouen Cathedral رفته و عوامل انتحاری ممکن را شناسایی کنید. شرکت Atlas Devices به تولید وسایل خاصی مشغول است و از ارتباطات گرفته تا رویارویی با ابر شرورها، گجت هایی جالب برایتان دارد که دشمنانتان را غافلگیر کند.

توصیه حرفه‌ای: روی سقف کلیسای Rouen Cathedral نروید چون بعد از آن به زندان خواهید رفت؛ چه ابر قهرمان باشید و چه نباشید.

زیردریایی شخصی

احتمالا افراد زیادی پس از تماشای فیلم جیمز باند «The Spy Who Loved Me» به خرید یک زیردریایی شخصی علاقه‌مند شدند. خبر خوش آنکه حالا می‌توانید زیردریایی خودتان را بخرید. اگر خلق و خوی شما با متوقف کردن ابر شرورها (حداقل انواع خیس آن‌ها) بیشتر سازگار است، پس سپری کردن مدت زمان زیاد در یک زیردریایی نمی‌تواند برایتان کار سختی باشد. بهترین (یا شاید بدترین) نکته درباره این زیردریایی شخصی قیمت 300 هزار دلاری آن است.

شما باید زیردریایی شخصی‌تان را رنگ کرده (ترجیحا رنگی به‌جز زرد) و مقداری تجهیزات برایش بخرید. اما پیش از اقدام به خرید باید درباره یک نقطه ضعف اساسی این زیردریایی صحبت کنیم و آن، ماهیت این دستگاه است. در واقع این زیردریایی چندان هم زیر دریا نمی‌رود و در واقع یک «آب‌نورد شناور نسبی» محسوب می‌شود. جایی که شما در آن می‌نشینید کاملا زیر سطح آب قرار می‌گیرد اما بیشتر قسمت‌های این زیردریایی روی آن شناور خواهد بود.

قسمت شناور روی آب ظاهری شبیه به استخر اسباب‌بازی بچه‌ها دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای مخفی‌سازی هرچه بیشتر، آن را شبیه به استخر کودکان یا یک لاک‌پشت غول‌آسای غیر مهاجم رنگ‌آمیزی کنید. پس از پشت سر گذاشتن سختی‌های راه، کافی است به لانه جاسوسی دشمن‌تان برسید و سپس تمام قسمت‌های اکشن خارج از محیط آب‌نورد شناور نسبی‌تان رخ خواهد داد.

کفش مغناطیسی Colin Furze

ما نمی‌توانستیم بدون اشاره به یک وسیله ساختنی توسط خود شما این مقاله را به پایان برسانیم. این وسیله توسط یوتوبر معروف Colin Furze ساخته شده و او وسایل زیادی را در چنل یوتوب خود ساخته و نمایش داده است. او ماشین فکر، دوچرخه پرنده، آب‌نوردی با چرخ‌های تانک و مجهز به اسلحه و چندین و چند وسیله دیگر را ساخته که البته بخش زیادی از آن‌ها بدرد نخور و بلا استفاده هستند. او بیشتر تله‌های مرگ می‌سازد تا اختراعات تجربی و گجت هایی جالب یا کاربردی. او به این دلیل معروف شده که پیچیدگی و دیوانه‌وار بودن سازه‌هایش قابل تقلید توسط افراد دیگر نیست.

اما ایده کفش مغناطیسی فورز در مقایسه با بقیه ایده‌هایش اگر کمتر خطرناک نباشد حداقل ساده‌تر است. هیچ چیزی عجیب‌تر از راه رفتن به صورت وارونه نیست. اگر آسیب‌های بدنی ناشی از سقوط را فاکتور بگیریم، کفش‌های فورز نسبتا ایمن هستند و البته راه رفتن هم کاری نیست که از پس آن بر نیایید.

ویدیوی فورز کاملا گویای وضعیت است؛ تعادل حین قدم برداشتن آن هم زمانی که راه رفتن ناممکن است. اینجاست که قابلیت‌های ابر قهرمانی شما بروز می‌کند: غیرقابل پیش‌بینی بودن! وقتی حضور شما قابل پیش‌بینی نباشد شناسایی و پیدا کردنتان نیز دشوار می‌شود. بنابراین تا پیش از آنکه به دشمنانتان حمله کنید آن‌ها از حضور شما در آن مکان خبر نخواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*