بدنام ترین لامبورگینی تاریخ

داستان عجیب بدنام ترین لامبورگینی تاریخ

یک سوپرکار لامبورگینی مورسیه لاگو سال‌ها پیش به تابوت فردی در میامی آمریکا تبدیل شد؛ اما واقعاً داستان پشت بدنام ترین لامبورگینی تاریخ چیست؟

خودروهای فراوانی در طول ده‌ها سال اخیر بوده‌اند که به‌نوعی با داستان‌های شنیدنی خود، برای همیشه در ذهن‌ها باقی مانده‌اند. با وجود این، یک لامبورگینی مورسیه لاگو در خاک آمریکا داستانی عجیب و غریب داشته است که احتمالاً مو به تن خیلی‌ها سیخ می‌کند. چندش‌آور، ترسناک و منزجرکننده تعدادی از ویژگی‌هایی‌اند که می‌توان به داستان این سوپرکار نسبت داد. حالا واقعاً ماجرای پشت این خودرو چیست که آن را به بدنام ترین لامبورگینی تاریخ تبدیل می‌کند؟

لامبورگینی مورسیه لاگو به‌عنوان جانشین دیابلو در سال 2001 برای اولین بار به‌نمایش گذاشته شد. مورسیه لاگو اولین خودرو لامبورگینی بود که پس از قرارگیری این خودروساز ایتالیایی زیر چتر آئودی (که خود تحت مالکیت فولکس واگن بود) روانه بازار می‌شد. حتی به‌لطف طراحی منحصر به فردش که قدمی جدید پس از ابتدا کونتاش و سپس دیابلو بود، یکی از بهترین خودروهای لامبورگینی در طول تاریخ آن به‌حساب می‌آید. از جمله ویژگی‌های برجسته این خودرو سوپر اسپرت می‌توان به درب‌های جذاب قیچی‌وار و همچنین پیشرانه 6.2 لیتری V12 تنفس طبیعی آن اشاره کرد.

این سوپرکار که قبل از خداحافظی در سال 2010 مجموعاً 4099 دستگاه از آن تولید شد، چه روی پرده نقره‌ای و چه در دنیای بازی‌های ویدئویی خودنمایی کرد. این ساخته ایتالیایی‌ها در فیلم‌های مختلفی نظیر «شوالیه تاریکی»، اثر معروف کریستوفر نولان و همچنین «سرنوشت خشمگین» یا همان سریع و خشمگین 8 حضور پیدا کرد. در دنیای بازی‌های ویدئویی هم سری به عنوان ماشین‌سواری الکترونیک آرتس یعنی Need for Speed: Hot Pursuit 2 زد. تا به اینجا شاید همه‌چیز جذاب و دیدنی به‌نظر برسد، ولی داستان عجیب پشت مورسیه لاگو به‌هیچ‌وجه این‌طور نیست؛ طوری که شاید آن را بدنام ترین لامبورگینی تاریخ کند!

داستان چندش‌آور یک مورسیه لاگوی زردرنگ، بدنام ترین لامبورگینی تاریخ

مورسیه لاگو، بدنام ترین لامبورگینی تاریخ

داستان عجیب و غریبی که صحبت از آن به‌میان آمد، مربوط به یک لامبورگینی مورسیه لاگو مدل 2003 زردرنگ است. «الکساندر برنارد هریس»، یکی از بنیان‌گذاران لیبل موسیقی هیپ هاپ XELA Entertainment و ساکن شهر میامی ایالت فلوریدا بود که یکی از این سوپرکارهای جذاب زردرنگ داشت. هریس و دوست او «تاد گرین» روزی در آرایشگاهی بودند که با شلیک گلوله به‌قتل رسیدند. حتی پسر یک ساله گرین همراه او بود، ولی خوشبختانه نه این کودک و نه سایر مشتریان آرایشگاه آسیبی ندیدند. پرونده قتل آن‌ها هم هیچ‌وقت شفاف نشد و برای همیشه در هاله‌ای از ابهام باقی ماند.

بنا به شنیده‌ها، هریس می‌خواست در لامبورگینی زرد خود دفن شود! درحالی که دوست او با کت و شلوار در تابوت خاکسپاری شد، هریس را بیرون مرده‌شوی‌خانه پشت صندلی راننده لامبورگینی با درب‌های باز گذاشته بودند. حتی به‌جای کت و شلوار، پیراهن فوتبالی و شلوار جین با کلاه بیسبال و عینک تن او کرده بودند و بدن او طوری قرار داده شده بود که انگار آماده فشار دادن پدال گاز بود! چنین صحنه‌ای برای عده زیادی منزجرکننده است، ولی در کمال تعجب تصویری از آن منتشر شده بود که توجهات زیادی را به‌ خود جلب کرد. با این توضیحات، جای تعجبی ندارد که این مورسیه لاگو بدنام ترین لامبورگینی تاریخ نام بگیرد!

مورسیه لاگو، بدنام ترین لامبورگینی تاریخ

حتی گفته می‌شود که هریس، بنیان‌گذار XELA Entertainment عملاً در لامبورگینی مورسیه لاگوی خود دفن شد. به‌نقل از دختر او، هریس همیشه راجع به علاقه بی‌انتهای خود نسبت به این سوپرکار لامبورگینی شوخی می‌کرد و حتی می‌گفت که می‌خواهد داخل آن دفن شود. این درحالی است که با توجه به منبعی دیگر، همسر هریس به‌خاطر هزینه‌های مالی تدفین او در این لامبورگینی، تابوتی شیشه‌ای با ارزش 19 هزار دلار را برایش در نظر گرفت.

لامبورگینی‌ بدنامی که مشتری نداشت!

مورسیه لاگو، بدنام ترین لامبورگینی تاریخ

لامبورگینی مورسیه لاگو با ویژگی‌های منحصر به فرد متعدد خود، سوپرکاری با ارزش بود که باید در اسرع وقت یک مشتری دست به نقد برای آن پیدا می‌شد! این خودرو سوپر اسپرت ایتالیایی یکی از فقط 442 دستگاهی بود که از آن در سال 2003 تولید شده بود. حتی پکیج Momo با فضای داخلی زرد و قرمز (معروف به مک‌دونالدی) را در بر می‌گرفت که نسخه‌های کمتری از آن برخوردار بودند. علاوه بر همه این‌ها، تعداد کمی از این دستگاه‌های تولید شده مجهز به گیربکس دستی بودند. با این حال، داستان عجیب و غریب پشت این خودرو که شاید آن را بدنام ترین لامبورگینی تاریخ می‌کرد، باعث شد کمتر کسی میل به خریدش داشته باشد.

این لامبورگینی زردرنگ بعد از فوت صاحب اصلی‌اش بالاخره با سختی‌های فراوان به‌فروش رسید. با توجه به اطلاعات موجود، پس از اینکه خانواده هریس مورسیه لاگوی زردرنگ او را فروختند، این سوپرکار بین 7 صاحب جدید دست به دست شد. البته اهالی معامله که طی مزایده آن را خریده بودند، در میان آن‌ها لحاظ نشده‌اند. ضمناً باید اشاره کرد که فروشنده‌ها جهت جذب مشتری، سعی کرده بودند تا جای ممکن ظاهر این خودرو را تغییر بدهند. بر اساس یکی از منابع، صاحب‌های مختلف این لامبورگینی صندلی‌ها و بقیه اجزای کابین را تعویض کردند؛ با امید به اینکه داستان فراموش‌نشدنی آن حداقل کمی کم‌رنگ‌تر شود.

خودرو سوپر اسپرت مورسیه لاگو

شایعه‌های عجیب و غریب درباره بدنام ترین لامبورگینی تاریخ بی‌شمار بوده‌اند. عده‌ای مدعی‌اند که صاحب آن داخلش کشته شده، درحالی که برخی دیگر می‌گویند بدن بی‌جان او چند روزی در آفتاب در این خودرو به‌سر برده است. حتی همان‌طور که انتظار می‌رود، وجود روح و شبح در این لامبورگینی هم جزو داستان‌های پرتکرار بوده است. اگر برایتان این سوال پیش آمده که سرنوشت بدنام ترین لامبورگینی تاریخ چه شد، باید گفت آخرین بار فردی در ایالت مونتانا در سال 2021 آن را خریداری کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*