کالابرگ الکترونیک

کالابرگ الکترونیک در حساب یارانه بگیر ها شارژ شد؛ چگونه از کوپن جدید استفاده کنیم؟

کالابرگ الکترونیک در حساب یارانه بگیرها شارژ شد. این طرح که مدتی قبل به شکل آزمایشی در چند استان اجرا شده بود، اکنون به شکل سراسری به اجرا درآمد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد طرح کالابرگ الکترونیک به شکل آزمایشی در 4 استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان با موفقیت اجرا شد و در همین راستا اکنون این طرح به شکل ملی در سراسر کشور به اجرا درآمد.

جزئیات طرح کالابرگ الکترونیک برای یارانه بگیرها

به واسطه اجرای این طرح، اعتبار تمام خانوارهای یارانه بگیر شارژ شده و آنها قادرند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی از این اعتبار برای خرید 10 قلم کالای اساسی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند. اگر خانوارها از این ویژگی برای خرید کالا از محل اعتبار یارانه استفاده کنند، به مقدار اعتباری که استفاده شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و باقی‌مانده به شکل نقدی در زمان مقر ورایز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

خانوارهای یارانه بگیر با شماره‌گیری کد دستوری #28*788* با تلفن همراه سرپرست خانوار یا با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir می‌توانند میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیکی را مشاهده کنند.

کالابرگ الکترونیک

لازم به ذکر است هم‌اکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای جانبو، دیلی مارکت، افق کوروش، رفاه و برخی فروشگاه‌های کوچک که از بارکدخوان بهره می‌برند، به این سامانه متصل شدند و یارانه بگیرها می‌توانند از آنها استفاده کنند.

همچنین امکان اتصال سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز وجود دارد. علاوه بر این، فروشگاه‌های کوچک با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه کاربردی «شما» می‌توانند در بخش پنل فروشنده اطلاعات و موقعیت جغرافیای خود را ثبت کرده و به طرح ملی کالابرگ الکترونیک متصل شوند.