چینی ها اولین تاکسی هوایی جهان را در CES 2016 معرفی کردند

فرض کنید پهباد بزرگی داشته باشید که بتوان سوار آن شده و با سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت پرواز کرد. شاید در گذشته کمی این موضوع دور از ذهن به نظر می‌رسید اما یک کمپانی چینی این رویا را با معرفی اولین تاکسی هوایی جهان عملی کرده است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

احتمالا شنیده اید که آمازون قصد دارد با استفاده از پهبادها محصولات سفارش شده را به دست خریداران برساند. یک کمپانی چینی نیز دست به اقدام مشابهی زده است، با این تفاوت که این بار قرار است پهبادی در سایز بزرگ‌تر بتواند انسان‌ها را جا به جا کند.

این پهباد که Ehang 184 AAV نام دارد، یک پهباد تک نفره بوده که دارای ۸ روتور یا همان پروانه است. هر دو عدد از این روترها نیز به یک بازو متصل شده اند. جالب است بدانید که در رویداد CES اعلام شد که این پهباد در صورت شارژ کامل می‌تواند یک مسافر را به مدت ۲۳ دقیقه با سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به پرواز درآورد. البته همچون یک تاکسی هوایی، پرواز به عهده‌ی خود پهباد خواهد بود و مسافر دخالتی در هدایت پهباد نخواهد داشت.

سال‌هاست که بشر به فکر این است تا دیگر در ترافیک و پشت چراغ قرمز زمان خود را سپری نکند. کمپانی‌ها نیز با استفاده از ایده های خلاقانه ای مانند جت پک، اتوموبیل‌هایی که پرواز می‌کنند و دیگر دستگاه های پرنده به فکر راه حلی برای مشکل خود بوده اند. بعضی از ایده ها عملی شدند و بعضی دیگر در حد طرح‌هایی بر روی کاغذ باقی ماندند. Ehang نیز یکی از این ایده هاست که امکان دارد در حد یک طرح مانده و یا شاید هم روزی شاهد پرواز صدها پهباد Ehang برفراز شهر باشیم.

مدیر اجرایی Ehang آقای هواژی هو در مورد پهباد جدید گفته:

پهباد Ehang 184 یک راه حل درست برای چالش‌های موجود در سیستم حمل و نقل است که به دنبال راهی ایمن و کم مصرف می‌گردد.

او همچنین افزود:

Ehang یک تغییر جهانی در صنعت مسافرت‌های تک نفره ایجاد خواهد کرد.

البته چالش‌هایی نیز بر سر راه پهباد Ehang وجود دارد. مارک دامبروف، وکیل حمل و نقل هوایی در شرکت حقوقی Dentons در مورد پهباد گفته است که:

استفاده از چنین پهبادی به این حالت نیست که یکی را زیر درخت عید کریسمس پیدا کنید، آن را بیرون برده و به پرواز درآورید. شما در مورد یک وسیله که می‌تواند فردی را به پرواز درآورد صحبت می‌کنید. در حال حاضر فروش و استفاده از چنین دستگاهی حداقل تا زمانی که مجوز دریافت کرده و کاملا تحت کنترل باشند، غیر ممکن است.

پهباد Ehang 2

بنا به گفته‌های مدیران Ehang، کمپانی در حال مذاکره با دولت‌های مختلف در سرتاسر جهان است تا بتواند مجوز لازم را کسب کنند. همچنین در مورد پهباد گفته شده که عمل‌کرد این پهباد به حالتی خواهد بود که مسافر با اشاره بر روی صفحه‌ ای که در مقابل خود وجود دارد می‌تواند مقصد خود را انتخاب کند.

به خاطر کسب مجوز زمان عرضه‌ی پهباد مشخص نیست. قیمتی نیز برای Ehang در نظر گرفته نشده، اما کمپانی امید دارد تا قشر متوسط جامعه بتوانند از پهباد استفاده کنند و محصول آن‌ها به اسباب بازی ثروتمندان تبدیل نگردد. این پهباد در حدود ۲۰۰ کیلوگرم وزن داشته و فردی به وزن ۱۰۰ کیلوگرم را می‌تواند جا به جا کند.

موتور پهباد ۱۰۶ وات است که می‌تواند به مدت ۲۳ دقیقه با سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت پرواز کند. با یک حساب سر انگشتی متوجه خواهید شد که پهباد قادر به پوشش یک محدوده‌ی ۳۷ کیلومتری خواهد بود.

پهباد Ehang 3

نظر خود را با ما در میان بگذارید. آیا علاقه دارید با چنین پهبادی پرواز کرده و صبح‌ها به سر کار بروید؟

منبع: Cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. جالب به نظر میاد الیته اجرایی کردنش خیلی سخته

  2. بسار ایده جسورانه و مبتکرانه ای است و بدون شک مورد استقبال همه است به شرط تامین امنیت و ایمنی مسافران