بزرگ ترین فولکس قورباغه ای

بزرگ ترین فولکس قورباغه ای جهان حتی از هامر هم بزرگ‌تر است

پدر و پسری خلاق دست به ساخت بزرگ ترین فولکس قورباغه ای جهان زده‌اند. این فولکس واگن بیتل غول‌پیکر حتی مجهز به پیشرانه خودروهای عضلانی است!

فولکس واگن بیتل یا همان فولکس قورباغه ای معروف در ایران را اگر فقط یک بار در خیابان دیده باشید، متوجه شده‌اید که در برابر هر خودرو دیگری عملاً مثل یک «کوتوله» به‌نظر می‌رسد. با این حال، پدر و پسری از شهر گاردنا در ایالت کالیفرنیای آمریکا تصمیم گرفته‌اند با ساخت بزرگ ترین فولکس قورباغه ای جهان، بازی را عوض کنند. در واقع خودرویی که «اسکات تاپر» و پدرش ساخته‌اند حتی از خودرو درشت‌هیکلی مثل هامر بزرگ‌تر است، اما در عین حال با نسخه اصلی خود مو نمی‌زند!

بزرگ ترین فولکس قورباغه ای با شاسی و پیشرانه دوج و امکانات رفاهی به‌روز

بزرگ ترین فولکس قورباغه ای

بزرگ ترین فولکس قورباغه ای که «حشره گنده» نام دارد، در ابتدا قرار بود 50 درصد بزرگ‌تر از نسخه اصلی بیتل باشد. با این حال، از آنجا که مقررات کالیفرنیا دست و پای این پدر و پسر را می‌بست، دست آخر تصمیم گرفتند ابعاد 40 درصد بزرگ‌تر را برای این ساخته عجیب خود در نظر بگیرند. آن‌ها در وهله اول با اسکن فولکس واگن بیتل کابریولت مدل 1959 خود، قسمت به قسمت آن را به‌صورت دیجیتالی در آوردند. بعد از آن هم برای اینکه آن را 40 درصد بزرگ‌تر از قبل کنند، کل اجزا را پیاده کردند. مرحله بعد، ساخت قالب‌ها با استفاده از داده‌های کامپیوتر بود و در نهایت اجزا و پنل‌ها را تک‌به‌تک با ابعاد بزرگ‌تر ساختند.

درحالی که بیتل اصلی کمتر از 4 هزار میلی‌متر طول دارد، این پدر و پسر برای ساخت بزرگ ترین فولکس قورباغه ای جهان از شاسی نردبانی یک تراک دوج استفاده کرده‌اند. آن‌ها همچنین پیشرانه 5.7 لیتری همی V8 پیکاپ دوج به‌همراه سیستم دیفرانسیل عقب را در این فولکس واگن بیتل عظیم‌الجثه به‌کار گرفته‌اند. البته هرچند برای قوای محرکه این فولکس موتوری مختص به خودروهای عضلانی انتخاب شده، در فضای داخلی آن پایبندی به نسخه اصلی این خودرو آلمانی کلاسیک فراموش نشده است.

کابین بزرگ ترین فولگس قورباغه ای جهان

جالب است که اسکات تاپر و پدرش بزرگ ترین فولکس قورباغه ای دنیا را برای استفاده روزانه ساخته‌اند، نه برای به رخ کشیدن در نمایشگاه‌ها. به‌همین دلیل، در آن می‌توان امکانات رفاهی ضروری مثل تهویه هوا، فرمان برقی، تهویه صندلی‌ها، قفل‌های درب برقی و شیشه‌های برقی را پیدا کرد؛ البته کلیدهای شیشه‌ها پنهان شده‌اند تا به نمای کابین آسیبی نزنند. مهم‌تر از این‌ها، محفظه‌ای برای چندین آمپر و کنترل متعلق به دوج در کابین قرار گرفته است که با فشردن دکمه‌ای، از زیر داشبورد پایین می‌آید. زمانی هم که بعد از پارک خودرو دیگر نیازی به آن نباشد، دوباره به جای خود بر می‌گردد تا همچنان همان حال و هوای قدیمی کابین حفظ شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*