ترجمه تصاویر با نسخه وب گوگل ترنسلیت

نسخه وب گوگل ترنسلیت از این پس تصاویر را هم ترجمه می‌کند

سرانجام ترجمه تصاویر به نسخه وب گوگل ترنسلیت – Google Translate اضافه شد. این قابلیت پیشتر فقط در نسخه موبایل مترجم گوگل بود.

گوگل ترنسلیت، یک ابزار خیلی سریع و آسان برای ترجمه کلمات و جملات است. در حالی که گوگل این ابزار را هم برای کاربران گوشی‌های موبایل عرضه کرده و هم به‌عنوان ابزار تحت وب در اختیار کاربران دسکتاپی گذاشته، اما نسخه موبایل آن پیشرفته‌تر است و امکانات بیشتری را ارائه می‌کند. به‌طور مثال آن به ترجمه در لحظه مجهز است و می‌تواند حتی متن در تصاویر مثل عکس یک تابلو شهری را هم ترجمه کند. در حالی که ترجمه در نسخه وب فقط به ترجمه متن، اسناد و وب‌سایت‌ها محدود می‌شد. اما حالا گوگل قابلیت ترجمه تصاویر را به نسخه وب گوگل ترنسلیت اضافه کرده است.

گوگل در یک پست خبری رسماً ارائه این قابلیت را اعلام کرده است. تا پیش از این شما از طریق Google Lens می‌توانستید متن داخل تصاویر سطح وب را هم ترجمه کنید، اما این فقط برای تصاویر آنلاین جواب می‌داد. هیچ راهی برای آپلود تصاویر از کامپیوتر و ترجمه آن‌ها وجود نداشت. اما حالا گوگل این اوضاع را عوض کرده است.

نحوه ترجمه تصاویر در نسخه وب گوگل ترنسلیت

ترجمه تصاویر با نسخه وب گوگل ترنسلیت

بنابراین دفعه دیگری که بخواهید از Google Translate روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود استفاده کنید، گزینه جدیدی به‌نام Images را در بین گزینه‌های موجود در آن خواهید دید. با کلیک روی آن و آپلود تصویر مورد نظر، نسخه ترجمه شده آن را دریافت خواهید کرد. این گزینه از درگ و دراپ نیز پشتیبانی می‌کند تا بدون دردسر بتوانید تصاویر دلخواه خود را برای ترجمه به داخل مرورگر کشیده و رها کنید.

زمانی که عکس مورد نظر شما آپلود شد، می‌توانید زبان دلخواه خود را انتخاب کنید تا متن داخل تصویر به زبان شما ترجمه شود. سپس گزینه‌ای برای کپی کردن یا دانلود متن ترجمه شده تصویر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید همچنین با کلیک روی گزینه Show original می‌توانید عکس اصلی را هم در کنار عکس ترجمه شده به‌نمایش بگذارید. ناگفته نماند که گوگل برای ارائه این ویژگی، از سرویس گوگل لنز استفاده کرده است. چرا که در زیر صفحه ترجمه تصاویر نسخه وب گوگل ترنسلیت عبارتی با مضمون “Lens translate” دیده می‌شود.

فرآیند این ترجمه از روی عکس دقیقاً مشابه آن چیزی است که در نسخه موبایل مترجم گوگل نیز وجود دارد. هرچند در نسخه موبایل شما می‌توانید متن ترجمه شده را به‌صورت صوتی هم گوش کنید و یا بخشی از متن ترجمه شده روی تصویر را به دلخواه خود انتخاب کرده و کپی کنید. این‌ها قابلیت‌هایی است که شما در نسخه وب نخواهید داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*