گلکسی S24 سامسونگ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳

گلکسی S24 سامسونگ، تمام پرچمداران را خلع سلاح می‌کند؛ حتی آیفون!

گلکسی S24 سامسونگ که سال آینده عرضه می‌شود، با کمک چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام می‌تواند سرانجام آیفون‌های اپل را شکست دهد!

اسنپدراگون ۸ نسل ۲، چیپست پرچمدار سال ۲۰۲۳ کمپانی کوالکام است که شاهد درخشش آن در بازار هستیم. این تراشه به‌خاطر عملکرد ارتقا پیدا کرده در بخش فنی و عمر باتری بهتر، با استقبال خوبی از سوی کاربران قرار گرفته است. در حال حاضر یکی از گوشی‌های مجهز به این تراشه که می‌توانید تهیه کنید، گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ هستند. اما حالا گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد نسل بعدی این تراشه حتی از این هم بهتر خواهد شد.

یکی از افشاگران توییتری به‌نام RGcloudS اطلاعات جالبی را از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام فاش کرده است. تراشه‌ای که زیر قاب پرچمداران سال آینده به‌خصوص گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ قرار خواهد گرفت و رقابت را بین اپل و کوالکام داغ‌تر از هر زمان دیگری می‌کند. اگر اطلاعاتی که این افشاگر منتشر کرده واقعیت داشته باشد، به‌نظر می‌رسد که کوالکام سرانجام راه شکست دادن آیفون‌های اپل را برای گوشی‌های پرچمدار اندرویدی آینده هموار خواهد کرد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ رکورد سرعت ۳.۷ گیگاهرتزی را به‌نام خودش می‌زند

گلکسی S24 سامسونگ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳

شایعات حاکی از آن است که چیپست پرچمدار آینده کوالکام به‌لطف هسته توانمند Cortex-X4 خودش می‌تواند فرکانس ۳.۷ گیگاهرتزی را تجربه کند. این تراشه همچنین مثل نسل گذشته خودش از چهار هسته کارآمدتر با فرکانس پایین‌تر و سه هسته کم مصرف نیز همراه خواهد بود تا مطمئن شود گوشی‌ها عملکرد بدون ایرادی را در هر شرایطی ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳، پردازنده آیفون‌ها را زیر پا له خواهد کرد

اگر واقعاً‌ این تراشه بتواند به فرکانس ۳.۷ گیگاهرتزی دست پیدا کند، به‌معنای افزایش ۱۵ درصدی سرعت آن نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ (با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتزی) است. اگر بخواهیم به مثال عملی‌تری اشاره کنیم، می‌توان از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ نام برد که با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام به حداکثر فرکانس ۳.۳۶ گیگاهرتزی در حالت تقویت شده رسیده‌اند.

جدیدترین پرچمداران سامسونگ عملکرد ارتقا یافته‌تری نسبت به نسل قبلی خود داشتند که این را مدیون چیپست کوالکام هستند. حال اگر قرار باشد اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نیز با پیشرفت چشمگیر دیگری همراه شود، این به‌معنای توانایی بی‌حد‌ و حصر گوشی‌های خانواده گلکسی S24 سامسونگ در سال آینده است. به‌خصوص نسخه اولترا این خانواده که یک پله جلوتر از دو مدل ارزان‌تر قرار می‌گیرد. آیا یک گوشی‌ساز اندرویدی در نهایت می‌تواند آیفون‌های توانمند اپل را شکست دهد؟