سیستم عامل اندروید در خودروهای BMW

خودروهای BMW به سیستم عامل اندروید مجهز می‌‎شوند

تا پایان سال خودروهای BMW به سیستم عامل اندروید مجهز می‌شوند. این پلتفرم محبوب بعد از گوشی‌های هوشمند، حالا به اتومبیل‌ها نیز خواهد آمد.

صنعت خودرو با تأثیر فناوری غریبه نیست. با رشد اتومبیل‌های الکترونیکی و یکپارچه‌سازی قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل تکنولوژی خودران، مشخص است که اتومبیل‌ها فناورانه‌تر از هر زمان دیگری شده‌اند. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این انقلاب فناوری، استفاده از سیستم عامل‌ها است و اندروید در رأس این ماجرا قرار دارد.

بی ام و از اواخر ۲۰۲۳،‌ اندروید را به خودروهایش اضافه می‌کند

سیستم عامل اندروید به‌سرعت در حال محبوبیت در صنعت خودروسازی است و بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ در حال روی آوردن به استفاده از این پلتفرم در اتومبیل‌هایشان هستند. ظاهراً خودروسازان آلمانی هم علاقه زیادی به استفاده از این سیستم عامل پیدا کرده‌اند. یکی از آن‌ها شرکت BMW است که می‌خواهد از نوامبر امسال (اواخر سال ۲۰۲۳)، ترکیبی از سیستم عامل اختصاصی خودش و اندروید را در خودروهای خودش به‌کار ببرد.

این خودروساز آلمانی در نمایشگاه CES 2023 که چندی پیش برگزار شد از سیستم عامل اختصاصی BMW Operation System 9 رونمایی کرد. به‌تازگی تصویری هم به‌بیرون درز کرده که رابط کاربری این پلتفرم را به‌نمایش می‌گذارد. امسال بسیاری از مدل‌های BMW، نسخه ۸.۵ این نرم افزار را دریافت خواهند کرد که ظاهری نسبتاً شبیه به نسخه ۹ دارد. این نسخه از تابستان پیش رو و طی یک بروزرسانی نرم افزاری برای اتومبیل‌های BMW i4/iX/i7 منتشر خواهد شد. هرچند که این نسخه مبتنی بر اندروید نیست.

سیستم عامل اندروید در خودروهای BMW

تصویری از BMW OS 9

بی ام و از نسخه ۹ این نرم افزار، اندروید را به سیستم عامل اختصاصی خودش اضافه کرده است و قرار است با مدل‌های BMW‌ سری ۲ Active Tourer و مدل‌های X1 یا iX1 از این پلتفرم رونمایی کند. کاربران نیز می‌توانند توسط فروشگاه اپلیکیشن Atpoide، اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی سیستم چندرسانه‌ای گوشی خود نصب کنند.

دیگر خودروسازان آلمانی نیز به‌زودی قصد دارند از سیستم عامل محبوب اندروید در اتومبیل‌های خود استفاده کنند. در حال حاضر مرسدس بنز هم از پلتفرم گوگل استفاده می‌کند، اما آن Android Automotive نیست. علاوه بر این، فولکس‌واگن نیز در حال توسعه فروشگاه اپلیکیشن‌های خودش است که در اختیار صاحبان اتومبیل‌های این شرکت قرار خواهد گرفت و می‌توانند از برنامه‌های اندرویدی در سیستم چندرسانه‌ای خودروی خود استفاده کنند. اما آن‌ها هنوز آماده پذیرش کامل Android Automotive نشده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*