آپدیت جدید تلگرام با حالت ذخیره انرژی

آپدیت جدید تلگرام منتشر شد؛ کاهش مصرف انرژی، هدیه به گوشی‌های ضعیف‌تر

آپدیت جدید تلگرام با امکانات مفید و جذابی مثل حالت ذخیره انرژی برای عملکرد بهتر Telegram در گوشی‌های قدیمی به‌همراه چند ویژگی جدید دیگر منتشر شد.

آپدیت جدید تلگرام منتشر شد. اما شاید بیشتر از هر کس دیگری، صاحبان گوشی‌های ضعیف‌تر و ارزان قیمت‌تر از انتشار این بروزرسانی خوشحال باشند؛ چرا که تمرکز تلگرام در این نسخه روی کاهش مصرف انرژی توسط این پیام‌رسان بوده است و این می‌تواند هدیه خوبی به گوشی‌هایی با توان کمتر باشد. هرچند این بروزرسانی، امکانات جدید دیگری را هم در بر می‌گیرد که در مجموع می‌توانند استفاده از این اپلیکیشن را آسان‌تر کنند. در ادامه با تمام این امکانات و ویژگی‌های تازه آشنا خواهید شد.

تلگرام در نسخه جدید خودش انرژی کمتری مصرف می‌کند

تلگرام در هر نسخه تلاش می‌کند تصاویر متحرک و جلوه‌های بصری را در پیام‌رسان خودش بهینه‌تر کند تا اجرا و کار با این برنامه روان و بدون دردسر باشد. با این حال اگر از یک گوشی ضعیف یا قدیمی استفاده می‌کنید، ممکن است همچنان سرعت پایین را در کار با تلگرام حس کنید.

آپدیت جدید تلگرام با حالت ذخیره انرژی

برای همین منظور، تلگرام حالت جدیدی را به‌نام «ذخیره انرژی» یا “Power Saving” به اپلیکیشن خودش اضافه کرده که علاوه بر مصرف کمتر از باتری گوشی، باعث بهبود عملکرد آن نیز می‌شود. شما به‌لطف این قابلیت جدید می‌توانید تنظیم کنید که بعد از رسیدن شارژ گوشی به درصد مشخصی، حالت ذخیره انرژی فعال شود. علاوه بر این می‌توانید به‌صورت دستی انتخاب کنید که چه جلوه‌هایی در برنامه غیرفعال شوند تا سرعت تلگرام افزایش پیدا کند.

اگر از کاربران نسخه iOS و گوشی‌های آیفون باشید هم به‌لطف تنظیمات ذخیره انرژی، فعالیت‌های اضافی تلگرام در پس زمینه گوشی کاهش پیدا خواهد کرد. هرچند این کار دردسرهای خاص خودش را هم دارد؛ به‌طور مثال هر بار که برنامه را باز می‌کنید، تمام بروزرسانی‌های کانال‌ها و صفحات چت به یکباره انجام می‌شود که ممکن است وقت‌گیر باشد.

برای فعال کردن حالت ذخیره انرژی در آپدیت جدید تلگرام، وارد صفحه تنظیمات برنامه شده، به بخش «ذخیره انرژی» بروید و گزینه‌ای با همین نام را فعال کنید یا به‌صورت جداگانه، نمایش جلوه‌ها و تصاویر متحرک در برنامه را تنظیم کنید.

سایر امکانات آپدیت جدید تلگرام

اما ذخیره انرژی، تنها قابلیت جدیدی نیست که در بروزرسانی جدید پیام‌رسان Telegram در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. امکانات دیگری هم در اینجا هستند که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. یکی از آن‌ها تغییر سرعت پخش محتوای چندرسانه‌ای به‌شکلی دقیق‌تر است. اکنون شما می‌توانید پیام‌های صوتی یا ویدیوها را با سرعتی بین ۰.۲ تا ۲.۵ برابر پخش کنید. برای این کار فقط باید روی آیکون سه‌نقطه بزنید، گزینه سرعت پخش را انتخاب کرده و غلتک را روی عدد مورد نظر بگذارید.

آپدیت جدید تلگرام

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که مناسب گروه‌های کاری یا مربوط به کلاس‌های درس است، زمان خوانده شدن پیام در گروه‌ها خواهد بود. به‌این ترتیب که اگر عضو گروهی با تعداد نفرات کمتر از ۱۰۰ عضو باشید، شما می‌توانید ساعت دقیق خوانده شدن پیام‌هایتان توسط اعضا را هم ببینید. بنابراین هیچ دانش‌آموزش یا کارمندی نمی‌تواند از زیر کار در برود!

در این نسخه همچنین به شما اجازه داده می‌شود لینک دعوت به گروه‌ها را از طریق پیام به کاربرانی که جلوی دعوت به گروه‌ها را گرفته‌اند، ارسال کنید. علاوه بر این، اموجی‌های متحرک و تعاملی جدید و همینطور واکنش‌های بیشتری به برنامه اضافه شده و برخی امکانات سفارشی برای کار با پوشه‌ها نیز در اختیار کاربران آیفون‌های اپل قرار گرفته است. از جمله این امکانات باید به علامت خوانده شده زدن تمام پیام‌های یک پوشه فقط با یک دکمه اشاره کرد.

آپدیت جدید تلگرام

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*