اشکودا کاروک

اشکودا کاروک، کراس اوور کامپکت اروپایی به زودی در بازار ایران + مشخصات، آپشن ها و قیمت

اشکودا کاروک به‌عنوان یک کراس اوور کامپکت اروپایی به‌زودی به بازار ایران خواهد آمد. در ادامه با مشخصات و امکانات این کراس اوور جمع و جور آشنا خواهیم شد.

خبرها حاکی از آن است که شرکت پارس ساتر هوشمند برای واردات اشکودا کاروک فرایند ثبت سفارش را انجام داده و این خودرو به‌زودی وارد بازار ایران خواهد شد. اشکودا کاروک که با تکنولوژی و قوای محرکه گروه فولکس واگن به تولید رسیده از کیفیت و استانداردی در سطح خودروهای اروپایی بهره می‌برد؛ به گونه‌ای که در سال 2019 لقب پرفروش‌ترین محصول اشکودا را از آن خود کرد. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا کنیم.

معرفی اشکودا کاروک

بخش طراحی

اشکودا کاروک

اشکودا کاروک برای نخستین بار در سال 2017 روانه بازارهای هدف از جمله چین، اسلواکی، روسیه و جمهوری چک شده و توانسته در این کشورها حضور موفقی را تجربه کند. نسل این خودرو تاکنون تغییر پیدا نکرده، اما در سال 2022 یک نسخه فیس لیفت آن با تغییرات جزئی روانه بازار شده است.

اشکودا کاروک

اشکودا کاروک از طراحی ساده، اما منظمی بهره می‌برد. عدم وجود خطوط و حجم‌دهی‌های زیاد در این خودرو باعث شده تا بتواند در بازارهای هدف نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

اشکودا کاروک

در کابین این خودرو نیز همانند نمای بیرونی شاهد طراحی ساده‌ای هستیم. هرچند کابین آن همانند خودروهای چینی به‌روز و پیشرفته به‌نظر نمی‌رسد، اما دارای ارگونومی مناسبی بوده و راننده می‌تواند به امکانات مختلف دسترسی مناسبی داشته باشد.

مشخصات فنی اشکودا کاروک

Skoda Karoq

اشکودا کاروک در بازارهای جهانی با قیمت بیش از 25 هزار دلار به فروش می‌رسد، اما نسخه‌هایی از این خودرو که در بازار چین به فروش می‌رسند کمتر از 20 هزار دلار بوده و برای واردات به ایران مناسب هستند. این خودرو در بازار چین با دو موتور قابل سفارش است. مدل پایه این کراس اوور به یک موتور 1.5 لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 116 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

Skoda Karoq

نسخه قدرمندتر این خودرو نیز از موتور 1.4 لیتری توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده از این دو پیشرانه توسط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

Skoda Karoq

اشکودا کاروک به دلیل مهندسی اروپایی خود نسبت به چینی‌ها هم‌رده خود در بازار ایران عملکرد بسیار مناسبی خواهد داشت. این خودرو در نسخه 1.2 لیتری ظرف مدت 11.1 ثانیه و در نسخه 1.4 لیتری ظرف مدت 9.3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو در نسخه 1.2 لیتری به ازای هر 100 کیلومتر حدود 5.8 لیتر و در نسخه 1.4 لیتری نیز حدود 6 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

اشکودا کاروک

با توجه به این‌که سقف واردات خودرو به ایران 20 هزار دلار در نظر گرفته شده، شرکت پارس ساتر هوشمند می‌تواند نسخه 1.2 لیتری یا نسخه 1.4 لیتری در مدل میان‌رده را به بازار ایران بیاورد. در ادامه لیست امکانات این خودرو را مشاهده کنید:

نوع امکاناتنسخه 1.2 لیترینسخه 1.2 لیتری تیپ میان‌رده
چراغچراغ‌های جلو هالوژنی، مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایتچراغ‌های جلو هالوژنی، مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، سنسور نور
سیستم‌های مالتی مدیایو اس بی، SD کارت، بلوتوثیو اس بی، بلوتوث، نویگیشن، مانیتور لمسی، پشتیبانی از فرامین صوتی، دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان
رینگ‌ها16 اینچی آلومینیومی17 اینچی آلومینیومی
شیشه و آینهشیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقیشیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، گرم‌کن آینه‌های جانبی
تهویه مطبوعدستیاتوماتیک دوکاناله
صندلیترمز کمکی، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کنترل شروع حرکت در سربالایی، چهار کیسه هوای ایمنیترمز کمکی، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کنترل شروع حرکت در سربالایی، چهار کیسه هوای ایمنی
سایر امکاناتقفل مرکزی با ریموت، کروز کنترل، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، سنسور پارک عقب، غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم در چهار جهتکی‌لس استارتر، کروز کنترل، اتوپارک، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، دوربین دید عقب، غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم در چهار جهت، سانروف، سنسور باران

معایب و مزایا

از مزایای اشکودا کاروک می‌توان به مصرف سوخت پایین، تکنولوژی فولکس واگن آلمان و کیفیت ساخت بالا اشاره کرد. مواردی چون طراحی ساده و زیاد نبودن آپشن‌ها نیز جزو معایب این خودرو به‌شمار می‌روند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*