دیدار با بازوی روباتیک کاتیا که می‌تواند همه کاری انجام دهد !

امروزه ربات ها در بیشتر حوزه ها فعال هستند. ربات ها در دنیای ما آنقدر محبوب شده اند که از دنیای پزشکی تا آموزش زبان به کودکان، این دستگاه های ساحت بشر حضور دارند. اما مهم ترین این حوزه ها بازار کار است که به طور شگرفی با استفاده از ربات ها خطوط تولید سریع تر و با کیفیت تر شده اند. به طوری که اگر این روند به همین سرعت پی گرفته شود در چند سال آینده ربات ها جای انسان را در نیروی کار خواهند گرفت. در همین راستا، در CES 2016 رباتی همه کاره با نام کاتیا ( KATIA ) معرفی شد که قدمی بزرگ محسوب می‌شود. در ادامه با گجت نیور همراه باشید.

بنیانگذاران  کاتیا Rosanna Myers و Dan Corkum  هستند که موفق شدند یک بازوی رباتیک بسازند. بازویی که تقریبا از پس هر کازی بر می‌آید. اما هدف این پروژه تنها یک نسخه‌ی آزمایشی نبوده است. آنها به طور جدی تصمیم به فروش آن را دارند. بازوی کاتیا قرار است در ماه مارس با قیمت ۱۹۹۹ دلار عرضه شود.

این در واقع مثل هیچ یک از بازو ها دیگری نیست که تا کنون دیده بودیم چرا که هیچ پوششی برای آن در نظر گرفته نشده و می‌توان اندام اسکلتی آن را دید. نکته‌ی جالب توجه در مورد این بازوی رباتیک این است که اگر شما بخواهید به آن یک دستور دهید که طبق آن عمل کند، شما حتی نیاز نیست که به کد نویسی مسلط باشید. این بازو می‌تواند با پیروی از حرکات شما رفتار های جدیدی را بی‌آموزد.

بنابراین، کاتیا بازوی است که استفاده از آن فوق العاده آسان است. شما می‌توانید محموله هایی به سنگینی ۱ کیلوگرم را حمل و آن را در شعاع ۱ متر به حرکت در آورد و دقت انجام گیری این اعمال زیر ۱ میلی‌متر است. یکی از تولید کنندگان این بازو عنوان کرد که شرکت های چنیی علاقه مند خرید این محصول از آنها هستند. در پایان باید گفت که بازوی رباتیک کاتیا یک وسیله است که می‌تواند به زودی به خانه ها راه پیدا کند و به لطف سهولت استفاده از آن مصرف کنندگان زیادی را به سوی خود جلب خواهد کرد.

منبع: engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همه کار میکنه؟ بلده نخ سوزن کنه؟ بلده برای گجت نیوز کامنت بزاره. بلد نیست دیگه. ظرافت خلقت انسان اینجهاست خودشو نشون میده :Angel: