خرید پوکو X5 پرو

نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید پوکو X5 پرو بدانید

شیائومی Poco X5 Pro یک میان‌رده جذاب است که می‌تواند با طراحی زیبا و مشخصات خوب افراد زیادی را به خود بکشاند. هرچند که پیش از خرید پوکو X5 پرو باید نکات بسیار مهمی را بدانید.

پوکو X4 پرو نسبت به نسل گذشته خود پسرفت کرده بود و همین بسیاری از طرفداران شیائومی را ناامید کرد؛ اما چینی‌ها تمام تلاش خود را برای جبران این اشتباه در پوکو ایکس 5 پرو کرده‌اند. این گوشی میان‌رده در دو حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است که قیمت آنها در بازار ایران بین ۱۳۳۰۰ تا ۱۵۷۰۰ میلیون تومان است.

در این بازه قیمتی گزینه‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند و همین می‌تواند رقابت را برای پوکو سخت کند. آیا پوکو X5 پرو ارزش خرید بیشتری نسبت به رقبا دارد؟ آیا لیست امکانات و مشخصات این گوشی در واقعیت نیز به تجربه خوبی منجر می‌شود؟ با گجت‌نیوز همراه باشید تا نکات مهم مربوط به پوکو X5 Pro را بررسی کنیم.

هر آنچه باید پیش از خرید پوکو X5 پرو بدانید

خرید پوکو X5 پرو

بیایید کار را با مشخصات فنی آغاز کنیم.

مشخصات فنی Poco X5 Pro

گوشیXiaomi Poco X5 Pro
ابعاد و وزن۱۶۲.۹ در ۷۶ در ۷.۹ میلی‌متر، ۱۸۱ گرم، بدنه جلویی از گوریلا گلس 5، بدنه پشتی و فریم از پلاستیک، تاییدیه IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشیدن قطرات آب
صفحه نمایشنمایشگر ۶.۶۷ اینجی اولد، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، تراکم ۳۹۵ پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G 5G، هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Adreno 642L
حافظه۶ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۸ گیگ رم در کنار ۲۵۶ حافظه ذخیره‌‌سازی
نرم افزاراندروید 13، MIUI 14
دوربین عقب
  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9
  • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین ۱۶ مگاپیکسلی
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۶۷ وات
سایرحسگر اثر انگشت در بدنه کناری، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، اسپیکرهای استریو

محتویات جعبه

خرید پوکو X5 پرو

درون جعبه پوکو X5 پرو یک شارژر ۶۷ وات، کابل USB و قاب محافظ قرار دارد. همچنین شرکت سازنده یک لایه محافظ را نیز برای جلوگیری از خط‌و‌خش روی نمایشگر نصب کرده است.

طراحی و کیفیت ساخت پوکو X5 پرو

خرید پوکو X5 پرو

پس از خرید پوکو X5 پرو متوجه خواهید شد که این گوشی کیفیت ساخت خوبی دارد و از نظر وزن و ابعاد نیز متعادل است. همچنین میان‌رده شیائومی به‌خوبی در دست می‌نشیند و سر نمی‌خورد. به لطف رنگ مات بدنه پشتی نیز از نظر اثر انگشت و چربی اذیت نخواهید شد.

صفحه‌نمایش

خرید پوکو X5 پرو

نمایشگر دستگاه نسبت به پوکو X4 پرو و سری ردمی نوت 11 بهبود پیدا کرده است و کیفیت بالاتری دارد. همچنین شاهد دقت رنگ بالا در فضاهای رنگی مختلف هستیم. خوشبختانه حداکثر روشنایی پوکو X5 پرو به ۹۰۰ نیت می‌رسد که یعنی هیچ مشکلی برای استفاده از گوشی در محیط‌های روشن نخواهید داشت. حداقل روشنایی نیز ۲ نیت (عالی برای فیلم دیدن در تاریکی!) است.

صفحه‌نمایش پوکو X5 Pro به فناوری جدیدی هم مجهز شده است که باعث می‌شود در محیط‌های با نور کم به چشمانتان فشار نیاید. خلاصه اینکه پس از خرید حداقل از نمایشگر پوکو X5 پرو راضی خواهید بود.

عمر باتری و سرعت شارژ پوکو X5 پرو

شارژر شیائومی

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی می‌تواند انرژی مورد نیاز برای ۱۵ ساعت و ۴۵ دقیقه وبگردی (وای‌فای) را فراهم کند و برای ۱۹ ساعت و ۳۰ دقیقه تماشای ویدیو به‌صورت آفلاین نیز کافی خواهد بود. پس از تمام شدن باتری نیز باید نیم ساعت صبر کنید تا گوشی ۸۲ درصد شارژ شود و شارژ کامل نیز ۵۰ دقیقه زمان خواهد برد.

عملکرد و قدرت پردازشی

رابط کاربری MIUI

اگر هدفتان از خرید پوکو X5 پرو انجام بازی و یا نصب برنامه‌های متعدد است، به‌هیچ وجه ناامید نخواهید شد. پردازنده این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و حتی می‌توان گفت در کلاس میان‌رده در میان بهترین‌ها است. از طرفی شما می‌توانید حتی بازی‌های در حد پرچمداران را نیز بدون مشکل اجرا کنید.

نتایج بنچمارک‌ها نیز نشان می‌دهند که این گوشی به‌راحتی برخی از رقبای خود همچون سامسونگ گلکسی A53 یا موتورولا موتو G82 را پشت سر می‌گذارد.

مورد مهم دیگر که می‌تواند شما را به خرید پوکو X5 پرو ترغیب کند، عملکرد فوق‌العاده سیستم خنک‌کننده است. همین نیز باعث شده که پایداری بی‌نظیری را در هنگام کارهای پردازشی سنگین شاهد باشیم.

کیفیت دوربین اصلی پوکو X5 پرو

خرید پوکو X5 پرو

تصاویر خوب هستند، ولی نمی‌توان آنها را عالی دانست. تا زمانی که روی عکس‌ها زوم نکنید، همه ‌چیز طبیعی، شاداب، با جزئیات بالا و بدون نویز به نظر می‌ٰسد. هرچند که با زوم کردن متوجه می‌شوید برخی جزئیات آسیب دیده‌اند یا قسمت‌هایی مصنوعی به‌نظر می‌رسند. البته فراموش نکنید که با یک گوشی پرچمدار طرف نیستید.

دوربین اصلی در نور کم عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند تصاویری واقع‌گرایانه با جزئیات و وضوح مناسب ثبت کند.

دوربین فوق عریض

این دوربین کیفیت قابل قبولی دارد و گوشه‌ها نیز به‌خوبی اصلاح می‌شوند. همچنین رنگ‌ها طبیعی هستند و کنتراست نیز متوسط ارزیابی می‌شود. خوشبختانه دوربین فوق‌عریض به لطف پشتیبانی از حالت شب خروجی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و از هم‌رده‌های خود برتر است.

دوربین ماکرو

دوربین شیائومی

انتظاری جز فاجعه نداشته باشید. کلا توصیه می‌کنیم از این دوربین استفاده نکنید.

دوربین سلفی

اگر از علاقه‌مندان به عکاسی سلفی هستید، در خرید پوکو X5 پرو تردید نکنید. دوربین سلفی از هر نظر (کاهش نویز، بازتولید رنگ‌ها، تراز سفیدی، گستره داینامیک، کنتراست) عالی است و تنها می‌توان گفت که در نور کم دچار مشکل می‌شود.

نظر خریداران در رابطه با پوکو X5 پرو

  • بدنه پلاستیکی این گوشی به‌عنوان یک نکته منفی بین کاربران تلقی می‌شود.
  • به‌نظر کاربران سرعت شارژ (در مقایسه با سایر گوشی‌های شیائومی) می‌توانست بیشتر باشد.
  • قیمت گوشی کمی بالا تلقی می‌شود.

جمع‌بندی

خرید پوکو X5 پرو

پوکو X5 پرو ارزش خرید بالایی دارد و از نظر عمر باتری، کیفیت صفحه‌نمایش، عملکرد پردازشی و کیفیت دوربین بسیار خوب عمل می‌کند. با نگاهی به رقبای این گوشی در بازار یعنی گلکسی A53 و موتو G82 می‌توان گفت که شیائومی بسیار خوب عمل کرده است. فقط اگر Poco X5 Pro با تاییدیه IP57 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و پشتیبانی نرم‌افزاری ۴ ساله همراه شده بود، دیگر هیچ رقیبی نداشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*